Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat av meg kjøpte en 2.9 sieera som har bare skulle kjøre med til han mista skilta. bilen var ikke eu ok. Dagen kom og vi ble stoppa, purken prøvde og ta av skilta hans men fikk det ikke til. han hadde brukt alt mulig for og feste skiltet. Jeg lo godt når jeg så han aspiranten ble mer og mer rød i trynet. Tilslutt ga de opp og han fikk beskjed om og levere skilta selv på stasjonen. Men han kjører rundt enda. Dette var ca 3 uker siden.

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
En kamerat av meg kjøpte en 2.9 sieera som har bare skulle kjøre med til han mista skilta. bilen var ikke eu ok. Dagen kom og vi ble stoppa, purken prøvde og ta av skilta hans men fikk det ikke til. han hadde brukt alt mulig for og feste skiltet. Jeg lo godt når jeg så han aspiranten ble mer og mer rød i trynet. Tilslutt ga de opp og han fikk beskjed om og levere skilta selv på stasjonen. Men han kjører rundt enda. Dette var ca 3 uker siden.

ja det er helt utrolig at det går ann å holde på sånn... smakker da om kameraten din, ikke politiet...

skal man ha bil, så får man sørge for å holde den i forskriftmessig stand

Skrevet

bilen kan like så godt vere i forskriftsmessig stand fordi om bilen ikke er eu ok ?

en kompis av meg fikk ikke bilen sin gjenom eu kontrollen for han hadde ikke lagt me vognkorte i bilen de va vist ein 2er feil i følge vekstaden så kunne di ikke la bilen gå gjenom eu kontrollen. betyr de da at bilen ikke er i forskriftsmessig stand ?

eg fårstår godt folk som ikke vill legge penger og tid i f'eks en vinter bil eller ein midlertidig bil men eg er eni i de at du skal ikke kjøre ein bil som ikker er i forsvarilg stand. men de er stor foskjell på forsvarli og forskriftmessig stand.

Skrevet

Mboy:

hva tror du skjer den dagen kameraten din havner i en ulykke med personskade med Sierra'n som skal avskiltes? Blir det da like mye latter over "udugelige" politiaspiranter? Det er mulig det er vanskelig å skjønne, men taperen i saken er ikke politimannen som ikke fikk avskiltet bilen der og da, men derimot din kamerat som tydeligvis mangler en god porsjon sosial intelligens.

Gunnar: var det meg du myntet innlegget på? Da må du i tilfelle lese en gang til hva jeg skriver :)

Skrevet
bilen kan like så godt vere i forskriftsmessig stand fordi om bilen ikke er eu ok ?

en kompis av meg fikk ikke bilen sin gjenom eu kontrollen for han hadde ikke lagt me vognkorte i bilen de va vist ein 2er feil i følge vekstaden så kunne di ikke la bilen gå gjenom eu kontrollen. betyr de da at bilen ikke er i forskriftsmessig stand ?

eg fårstår godt folk som ikke vill legge penger og tid i f'eks en vinter bil eller ein midlertidig bil men eg er eni i de at du skal ikke kjøre ein bil som ikker er i forsvarilg stand. men de er stor foskjell på forsvarli og forskriftmessig stand.

Hadde bilen vært i ordentlig stand så hadde man tatt eu godkjenning før fristen går ut...

hvis de ikke vil legge tid og penger i en vinterbil/bruksbil, så får de la vær å kjøpe en vinterbi/bruksbil...

Poenget mitt er det at skal man ha en bil så må man ta ansvar å gjøre det som må gjøres. ingen som liker å måtte eu godkjenne bilen, men faen så fint det er å ha alt i orden når noe skjer.

Blir for dumt om politiet stopper meg for å avskilte bilen også skal jeg begynne kjefte og klage på polti fordi jeg fikk en frist på 3 måneder for å eu-godkjenne bilen, også har jeg f.eks brukt 4 måneder på å "fikse" bilen mens den er i bruk....

Skrevet

LES DETTE!!! Ny morsom vri i saken min...

Ringte mitt forsikring selskap i sta for og si opp alt av forsikringer, også fant de ut at jeg aldri hadde sagt opp delkaskoen jeg vist hadde på sieeran. Så sa jeg:

jo den ble sagt opp. Da sa hu at det sikkert hadde blitt noe feil i systemet dems ellerno sånn sjafs.

Men uansett det vill si at jeg aldri skulle hatt noe avskiltning begjer. Så da ringte jeg de blåkledde heltene. Og sa de skiltene skal jeg ha ferdig skrudd på bilen min i morgen når jeg kommer hjem fra jobb. Ellers så melder jeg de stjålet.

Feilen vill jeg tro da vill ligge hos biltilsynet, men blir uansett og ta en sint telefon dit i morgen. Og dem som har gjort feilen skal få svi... Her blir det sak:)

Skrevet
LES DETTE!!! Ny morsom vri i saken min...

Ringte mitt forsikring selskap i sta for og si opp alt av forsikringer, også fant de ut at jeg aldri hadde sagt opp delkaskoen jeg vist hadde på sieeran. Så sa jeg:

jo den ble sagt opp. Da sa hu at det sikkert hadde blitt noe feil i systemet dems ellerno sånn sjafs.

Men uansett det vill si at jeg aldri skulle hatt noe avskiltning begjer. Så da ringte jeg de blåkledde heltene. Og sa de skiltene skal jeg ha ferdig skrudd på bilen min i morgen når jeg kommer hjem fra jobb. Ellers så melder jeg de stjålet.

Feilen vill jeg tro da vill ligge hos biltilsynet, men blir uansett og ta en sint telefon dit i morgen. Og dem som har gjort feilen skal få svi... Her blir det sak:)

Hvis Biltilsynet har gjort en feil er det neppe i affekt (med vilje)... hvorfor ikke vise litt moderasjon og godvilje ved å erkjenne at alle kan gjøre en feil (inkl. deg selv). Du får dine skilter tilbake og saken er evt. oppklart til din tilfredshet... hvorfor så blåse deg opp på nettet ?... :?

Skrevet

Unnskyld meg, men er helt enig med stian_e46 her at man får holde bilen sin godkjent og i forskriftsmessig stand..

Og forøvrig syns jeg det er en ekkel "snuten er bare dritt, og jeg er kul i trynet" holdning her... Tviler på at du har ringt ned å sagt noe sånt noe.. Folk som gjør sånn har ikke skjønt en viktig ting.. Om du holder deg på godsida med snuten, så vil det kanskje ikke bli så JÆÆÆÆVLI med bruduljer neste gang man blir tatt for å kjøre med litt for brede dekk og felger..

Men er du først på hatsiden, så blir du stoppa i teknisk kontroll hver bidige gang de ser deg.. Og de er generelt drittsekker så lenge de vil mot deg.. De jager deg med alle paragrafer de vet om, helt til du er smart nok til å oppføre deg når lovens lange arm prater til deg..

Syns sånt noe er tåpelig.. Er etter min mening forøvrig stor forskjell på å nekte førerkort inndragelse, osv samt å gjøre ting vanskelig for de, enn å være frekk i kjeften og høy på pæra.. Er tross alt de som kan gjøre livet DITT surt.. At du smeller og kjefter og er frekk gjør vel kanskje sitt til at de får enda mer lyst til å "ta" deg.. Og da er det kanskje ikke så rart de avskilter bilen din uten noe grunn? Minner bare om at du kan miste lappen for den minste lille ting i opptil 3 uker..

Og dessuten... Skulle du noengang miste den noen år, og du søker om å få tlbake lappen tidligere, er det greit at lensmannen, som skriver en anbefaling og sender den videre til sjefen for politidistriktet, er på din side?? Sertifikatet er ingen rett, det er en gode..

Sist men ikke minst vil jeg bare si, mann, slapp litt av da.. De gjør bare jobben sin.. Er du en sånn en som kjefter på vaskehjelpen over at det ikke er bra nok vaska når det er DU som har skitne sko? Er du en sånn som kjefter verkstedet HUDEN FULL fordi du har herjekjørt med bilen og ødelagt den, og mener den burde tåle mer? Er du en sånn en som kjefter å smeller på servitøren fordi kaffen er for varm? Flykapteinen fordi det er tåke? Taxisjåføren fordi det er for mange ute og du må stå å vente på taxi? Gatekjøkkendama som ikke lager maten din fort nok, fordi du og 100 andre har bestemt dere for å ta dere en matbit akkurat der, akkurat da?

Er ikke 100% feilfri jeg heller.. Liker å kjøre fort.. Masse andre ting som er på kanten.. Men jeg holder meg inne med snuten.. og da blir det sjelden bot for tåkelysa..

Skrevet

du hadde nok blitt småsint viss skiltene dine var borte en dag. det er hvertfall min måte og reagere på. men viss purken reiser opp til meg og skrur på igjen skiltene og beklager at de gjorde feil og biltilsynet beklager, så kanskje det er greit.

Men purken får faktisk skru inn alle de 4 fire skruene. Det forlanger jeg faktisk. ellers går jeg videre med det. Har litt rare prinsipper, men får være som man er, når han ikke vart som man sku.

Viss jeg gjør feil som skaper mye stress og dritt for en annen person, så sørger jeg for og ordne opp skikkelig etter.

Skrevet

Mboy, Ja, det kommer du nok langt med.. Lykke til og god bedring! :roll:

wirrumsen, ja, det var til deg, og jeg har lest både ditt og mitt innlegg en gang til og forstår fortsatt ikke hva du stusser på. Du skriver jo rett ut at det ikke er politiet sin jobb å passe på - det er jo nettopp det de må gjøre, så lenge det finnes folk som ikke føyer seg etter forskriftene.

Skrevet
Mboy, Ja, det kommer du nok langt med.. Lykke til og god bedring! :roll:

wirrumsen, ja, det var til deg, og jeg har lest både ditt og mitt innlegg en gang til og forstår fortsatt ikke hva du stusser på. Du skriver jo rett ut at det ikke er politiet sin jobb å passe på - det er jo nettopp det de må gjøre, så lenge det finnes folk som ikke føyer seg etter forskriftene.

Jo takk! hehe...

Skrevet

Du VISSTE det var avskiltningsbægjæring.. At det da i ettertid viser seg at du allikevel hadde forsikring syns jeg dette er merkelig..

Altså.. De sender jo ut brev når det er avskiltningsbegjær.. Og du har sikkert fått ett varsel om dette minst EN gang før det kom avskiltningsbegjær.. Derfor har du med VILJE kjørt rundt uten ansvarsforsikring (trodde du)... Jeg har IKKE forståelse for at du er sur? DU har med full vilje kjørt rundt UTEN forsikring, lenge nok til at du har fått avskiltningsbegjær.. Er det en, eller 2 mnd hvertfall? Også kommer du inn her og sutrer over at de tok skilta dine? Og hva hvis du hadde kræsja med noen? Personskade på noen? Betale noen millioner resten av livet fordi en person blir grønnsak, kanskje til og med ett lite barn, er ikke noe KULT...

Åsså viser det seg da, at du faktisk HAR forsikring.. Dette snur IKKE på saken om at du med vilje og viten har kjørt rundt UTEN forsikring (trodde du)...

Og når de da ENDELIG tar skilta dine.. Så blir du S-U-R? Du har hatt X-antall brev på å fikse dette opp og sjekke dette.. Men det er IKKE gjort er det vel? Og i mellomtiden kjører du rundt og venter på å bli tatt??

Åsså skal du ned og kjefte de huden FULL fordi det er gjort en feil?? Også går du inn på en seriøst forum og WHINER om at tar skilta dine? Når du egentlig bare har VENTA på det? Og kjørt uten forsikring?

Jeg skjønner ikke? Hva er det du skal frem til? Mulig jeg er lit gretten i dag men jeg skjønner f*** ikke hva det er for ett problem?

Skrevet

I denne saken så er det KUN en person som har bæsja på leggen Mboy.

Det er du.

At du orker å svare og å skrive flere innlegg i denne saken fatter jeg overhodet ikke.

Slutt å tøys , og prøv å behold den lille biten av seriøsitet som du har igjen her inne ihvertfall.

Det virker som om du har brukt opp det lille du hadde på disse etatene du har vært i kontakt med.

Ta innleggene dine , bruk klipp og lim funksjon og lag deg et dokument i word. Print det ut og les det , så ser du hvor mye usaklighet og svada du sprer i offentligheten. For dette er faktisk offentligheten.

Makan..til bull er det lenge siden jeg har lest over en feil en har begått sjøl. Pissprat om kompiser som har nagla fast og skrudde skilt ???

Hallo!! Visste vel en kjørte ulovlig da siden de var satt så godt fast.

Begynner faktisk å tvile på om denne historien er sann. Må være en 10 åring som har registrert seg og driver kødd for å se reaksjonene rundt omkring.

Men det kommer vel flere svar tipper jeg , som er like på jordet som de andre.

Under har du en teori som kan skje i virkeligheten som du kan tygge litt på....

Kjøpte bil for et år siden. Dreit i å betale til banken. Fikk mange brev og purringer. Namsmannen og full pakke.

Tror du fa.. meg ikke at de kom å henta bilen . Steike for noen puddinger av noen rasstasser. Møkkabank.

er dette virkelig lov?

Ser du hvor dumt det er ????

Skrevet
Du VISSTE det var avskiltningsbægjæring.. At det da i ettertid viser seg at du allikevel hadde forsikring syns jeg dette er merkelig..

Altså.. De sender jo ut brev når det er avskiltningsbegjær.. Og du har sikkert fått ett varsel om dette minst EN gang før det kom avskiltningsbegjær.. Derfor har du med VILJE kjørt rundt uten ansvarsforsikring (trodde du)... Jeg har IKKE forståelse for at du er sur? DU har med full vilje kjørt rundt UTEN forsikring, lenge nok til at du har fått avskiltningsbegjær.. Er det en, eller 2 mnd hvertfall? Også kommer du inn her og sutrer over at de tok skilta dine? Og hva hvis du hadde kræsja med noen? Personskade på noen? Betale noen millioner resten av livet fordi en person blir grønnsak, kanskje til og med ett lite barn, er ikke noe KULT...

Åsså viser det seg da, at du faktisk HAR forsikring.. Dette snur IKKE på saken om at du med vilje og viten har kjørt rundt UTEN forsikring (trodde du)...

Og når de da ENDELIG tar skilta dine.. Så blir du S-U-R? Du har hatt X-antall brev på å fikse dette opp og sjekke dette.. Men det er IKKE gjort er det vel? Og i mellomtiden kjører du rundt og venter på å bli tatt??

Åsså skal du ned og kjefte de huden FULL fordi det er gjort en feil?? Også går du inn på en seriøst forum og WHINER om at tar skilta dine? Når du egentlig bare har VENTA på det? Og kjørt uten forsikring?

Jeg skjønner ikke? Hva er det du skal frem til? Mulig jeg er lit gretten i dag men jeg skjønner f*** ikke hva det er for ett problem?

Heidu.

Du sto nok opp med samme bein som meg ja. hehe

Men for det første må lære deg og lese, vet jeg skriver jævlig dårlig.

Men burde være lesbart. Jeg har aldri fått noe beskjed om at det var avskiltning begjer på bilen pga et jeg kjøpte den for en månde siden.

Men skal prøve og forklare så du skjønner greia: Jeg kjøpte bilen for en månde ca. Da sa eier at jeg måtte eu godkjenne.

Jeg fiksa bilen og den ble eu godkjent

betalte omregg

ordna forsikring

Da skulle vell alt være i orden?

Jeg raser motoren på bilen.

Mener jeg sa opp delkaskoen og bare skulle ha tyveri og brann

Skiltene blir stjålet som jeg vill kalle det av snuten

Da spørr jeg dere på bimmers om de har lov til dette. Og det har de lov til.

Noe som dere på forumet lærte meg TAKK:D

Og jeg skulle faktisk levert skiltene før jeg sa opp ansvar (min feil)

Og snuten tar skiltene fordi det var avskiltnings bergjer på bilen (noe som er forstårlig)

Men så viser det seg at jeg faktisk har forsikring og alt er i orden og at det absolutt ikke skulle vær noe avskiltning begjer på bilen.

Da hadde du vell for f##n begynt og lure på hvorfor skilta var borte?

Skrevet
I denne saken så er det KUN en person som har bæsja på leggen Mboy.

Det er du.

At du orker å svare og å skrive flere innlegg i denne saken fatter jeg overhodet ikke.

Slutt å tøys , og prøv å behold den lille biten av seriøsitet som du har igjen her inne ihvertfall.

Det virker som om du har brukt opp det lille du hadde på disse etatene du har vært i kontakt med.

Ta innleggene dine , bruk klipp og lim funksjon og lag deg et dokument i word. Print det ut og les det , så ser du hvor mye usaklighet og svada du sprer i offentligheten. For dette er faktisk offentligheten.

Makan..til bull er det lenge siden jeg har lest over en feil en har begått sjøl. Pissprat om kompiser som har nagla fast og skrudde skilt ???

Hallo!! Visste vel en kjørte ulovlig da siden de var satt så godt fast.

Begynner faktisk å tvile på om denne historien er sann. Må være en 10 åring som har registrert seg og driver kødd for å se reaksjonene rundt omkring.

Men det kommer vel flere svar tipper jeg , som er like på jordet som de andre.

Under har du en teori som kan skje i virkeligheten som du kan tygge litt på....

Kjøpte bil for et år siden. Dreit i å betale til banken. Fikk mange brev og purringer. Namsmannen og full pakke.

Tror du fa.. meg ikke at de kom å henta bilen . Steike for noen puddinger av noen rasstasser. Møkkabank.

er dette virkelig lov?

Ser du hvor dumt det er ????

Les det jeg har skrevet ovenfor nå. Mulig jeg driter meg loddrett ut, men blir litt vell sint når jeg blir sint:/ sier/skriver ting du angerer på.

Det hele begynte med at jeg bare ville vite om det var lov, må vell gå ann og spørre om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...