Gå til innhold

Min E46 Coupé 99. Mod - Solgt :( (Ny bil i hus juhu!)


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Update 12. Mai.

Ja, da var første banekjøring for sesongen unnagjort og banedekkene fikk smakt på litt curbs..

DSC_0506.jpg

DSC_0507.jpg

DSC_0510.jpg

DSC_0511.jpg

DSC_0517.jpg

Er igrunnen meget fornøyd med dekkene og merker en MASSIV forbedring fra sommerdekkene. Mest når de blir varme. Da har gateslicksene enda masse grep igjen mens sommerdekkene ble som såpestykker bak i forhold. Samlet seg noe løse gummiklumper på dekkene etterhvert utover dagen, men det gir seg kanskje når de har blitt litt slitt?

Ble en helt annen bil å kjøre på banen, men må nok også legge litt av det over på coiloverssettet som fungerte utmerket til mitt bruk.

Stillte bare inn dette på 23 ( av 28 ) på hardheten både framme og bak for å prøve, og kjørte med 34 psi framme og 36 psi bak.. Må nok finjustere for å få bort litt understyring ved veldig hard sving. Så om noen har tips på dette, mottas det med takk!

Kanskje invistere i camberplater framme.....

Så er forøvrig meget fornøyd med dekkene, men har tilgode å sammenligne med skikkelig R-dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye bremser?

Da begynner bremsene å ha gjort jobben sin etterhvert og etter ny banekjøring neste helg tror jeg ikke det er så mye igjen..

Sitter derfor å vurderer litt på hva jeg skal anskaffe når den tiden kommer?

Tenker i første omgang, skiver og klosser fremme.

Har sett litt på EBC og Zimmermann skivene? Er disse noe?

Ser også at det går å få tak i brembo skiver? Dette må vel være bra kvalitet, noen som vet hvor de selges og hva de ligger på i pris?

Og av klosser står valget mellom EBC green/redstuff..

Noen anbefalinger ?

Kjører rolig i hverdagen og kanskje noe aggresivt på banen.. Men er jo bare en 320i, så noe BBK trengs jo ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De orginale er bra nok; du vil neppe merke noen forskjell til noe annet så lenge du bruker "normale" klosser. Eneste er hvis du ønsker mer fancy utseende med slisser eller hull.

Jeg er iallefall der at hvis det orginale er bra nok, så bruker jeg det. Minst trøbbel på den måten. Nå ser det ikke ut som det er mye orginalt som er bra nok på bilen min, men... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med dette på min 325:

- Front: Black diamond skiver og Red Stuff klosser

- Bak: Turbo Groove skiver og Green Stuff klosser

Småskummelt når bremsene er kalde synes jeg, da det tar et sekund eller noe før de bremser for fullt. Og ja, man merker STOR forskjell på kalde og varme bremser. Et sekund i litt fart er ganske mange meter...

Er vel pga redstuff-klossene!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update 31. Mai - Photoshoot

Ja, siden det er så vanvittig bra vær for tiden dro jeg til med en skikkelig vask og ut på en shoot av bilen. Godt tidsfordriv på en søndag :D

Her er noen av de utvalgte.. Har også denne gang prøvd meg på noen HDR shots.. Får se om jeg får redigert de noenlunde senere. De er ikke med nå!

IMG_0001-1.jpg

_MG_0033.jpg

_MG_0017.jpg

_MG_0026.jpg

_MG_0043-2.jpg

_MG_0051-1.jpg

_MG_0047.jpg

IMG_0083.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken bil du har Søreng! Du har virkelig begynt å få kontroll på kameraet også :)

Litt konstruktiv kritikk

Bilde 1: Likte dette bildet, fargene var sterke. Ville kanskje kuttet bilde litt tettere oppimot bilen. Den lysere overgangen fra himmel til bakgrunn var kanskje litt distraherende.

Bilde 2: Et bedre bilde på alle mulige måter. Det ødeleggende sollyset som reflekterte i døren på bilde nr 1 er vekk, og det er mer luft over enn "under" bilen. Eneste jeg savner her er kanskje den blå himmelen. :)

Bilde 3: Liker måten du eksperimenterer med forskjellige vinkler på. Bilen ser ut til å være ute av fokus, men det var sikkert også hensikten. Liker fargene i bakgrunnen godt.

Bilde 4: Meget skarpt og godt bilde, som virkelig får frem den fine lakken på bilen din. Kunne kanskje vært enda bedre om hele bakfelgen hadde vært i bildet. Hadde ikke vært dumt å clone ut den stilken over speilet heller. :)

Bilde 5: Et bra bilde som kun lider av at felgen foran er litt for opplyst av solen.

Bilde 6: Likte veldig godt komposisjonen på dette bildet, med den lille haugen i venstre hjørnet. Den gir en fin dybdefølelse i bildet. Bakgrunnen kunne hatt godt av litt mer kontrast, da den virker litt for "daff"

Bilde 7: I mine øyne en forbedret versjon av bilde nr 5. Lider fortsatt litt av sollyset på hjulet foran, men siden dette bildet er tatt nærmere er det ikke like dominerende. Liker godt bakgrunnen med fjellene.

Bilde 8: Et bra bilde som er sylskarpt. Ser ut som du har lekt deg litt med fargene her ettersom blåfargen på skiltplaten minner litt om lilla. :wink:

Alt i alt ikke så verst photoshoot dette her. :) Fargene er gode (til tider kanskje litt for mye saturation) og bildene er skarpe. Komposisjonen er god men kan kanskje jobbes litt med.

Nice work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for megabra writeup!

Har nok hatt litt overkill på fargene på enkelte av bildene ja.

Bilde 3 er tatt med standard 18-55mm objektivet som følger med kameraet som jeg tror lider av en sykdom da det har begynt å bli uskarpt i kantene. Vet ikke helt hvorfor men.. Men på akkurat dette bildet synes jeg ikke det gjore så mye, synes det bli litt kul effekt av det.

Men kunne helt klart vert bedre om det hadde vert skarp alle plasser.

Igjen takk for kommentaren, all kritikk mottas gladelig. Som du sa selv, det er det som gjør oss bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av en lekker bil. Skal ikke uttale meg om det tekniske når det gjelder fotografering. Men det eneste jeg har fått høre fra fruen når jeg tar bilder, er at jeg må ha mer luft over objektet enn under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere har jeg også denne gangen prøvd meg på et par HDR shots. Har valgt ut 3 stykker som jeg synes ble ok. Her ønskes det gjærne kritikk om hva som kan gjøres bedre. Har veldig lyst å lære dette bra!

Anyway; here goes!

1.

MaishootHDR01.png

2.

MaishootHDR02.png

3.

MaishootHDR03.png

@EirikL: Takk for kommentaren. Er klar over at det skal være mer luft over enn under, men er fort å glemme i farten når du har en kul vinkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...