Gå til innhold

Mine 3 E28er er solgt. update s 42.

H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

nå er det ei stund siden jeg har oppdatert her på bimmers.

skulle egentlig kjøpe en ny e28 som skulle være strøken men den var i værre stand enn den her så jeg sto over. har gått og tenkt på hva som kunne være galt med min motor i hele år nesten og for ei lita stund siden så kom vi på hva det kunne være. siden jeg oppdaterte her så har det vell vært 2,8 med turbo neddi bilen en tur så m106 igjen åsså m106 med vanlig 3,5 ledningsnett og ingen av de tingene fungerte som de skulle så jeg mista litt av motet helt til vi kom på at det sto m30b28 svingjul på den. og den har jo ikke følere på girkassa så da manglet motoren min et signal så den pumpa inn bensin med den greide og da var det ikke så rart at den gikk som den gjorde. kjøpte nytt svinghjul fra morty999 og monterte dette og det orginale m106 ledningsnettet og koblet det sånn som jeg gjorde det i vinter. og var veldig nervøs for hvordan den kom til og gå.

nå på lørdagen hadde jeg skrudd nesten hele dagen og ca ved 2200 så var det klart til og startes opp med nye svinghjulet og når den fyra så hørtes det nesten ut som en 6er. lot den stå og gå litt før jeg ga litt gass og turtallet gikk opp fortere enn før og det var en helt annen lyd en når den sto i 745en. fikk nok turtall så rydda bort verktøy osv før jeg lukka pansret og skulle ut og prøve var ganske nervøs da jeg ikke hadde skilt der da.. har montert turbosmart og den sto instilt på 0,2bar. og når jeg kjørte opp veien for og komme til hoved veien i 1gir så ga jeg full gass og den slapp på bakhjula på tørra var overasket over draget i den ut på hovedveien en runde og testa og alt funka som det skulle uten ei hardykobling da som slår en del. parkerte bmwen og dro på byen og feira litt:) så på søndag var det ei økt med mye skruing med hjelp av to kompiser før vi kjørte en runde og spant litt justerte opp til 0,5 i trykk og den går ganske greit. er fornøyd med hvordan den ligger på veien og den er veldig tight og fin og kjøre.. og sperra funker utmerket hver gang.

eneste som er er at den blir litt varm avogtil. over til bilder..

DSC02665.jpg

nye svinghjulet.

DSC00329.jpg

flytta turbotrykksmålern

har vert ute i dag og... har gått ganske greit bilen spinner når jeg vil det så har nådd et mål da;) ladder nå 0,5 bar og den flytter seg greit. eneste problemet er at den blir varm av og til så skal prøve annen termostat. og at den bruker en del bensin og dekk da:P skal få til det med temperatur og fikse noen lys og noen lufte hull i karoseriet så blir den vel helt grei og kjøre med.. og litt sparkel og farge da. for nå ser den jævlig ut. må også bytte hardy kobling og snart girkassa regner jeg med da den har blitt kjørt et stykke uten olje.

en film med vanlig 3,5 ledningsnett på m106

http://s297.photobucket.com/albums/mm23 ... V00389.flv

med orginalt 745ledningsnett igjen.

http://s297.photobucket.com/albums/mm23 ... 0395-2.flv den ryker litt her men det forsvant når jeg fikk kjørt litt..

DSC00378-1.jpg

bytte av svinghjul

DSC00383-1.jpg

kkk k27 begyner og suse rundt 2000 og har 0,5 på 3000 omdreininger.

DSC00390.jpg

sånn ser det ut nå bare svart fuelrail og litt mer ledninger..

DSC00393.jpg

DSC00407.jpg

utvendig

DSC00409.jpg

DSC00410.jpg

fikk låne baklyktene til tsbusa så jeg har noen som er hele til kjøring på vei.

DSC00413.jpg

holder på og lage form av alpinaen så den ser dum ut nå:P

http://s297.photobucket.com/albums/mm23 ... V00405.flv film

http://s297.photobucket.com/albums/mm23 ... V00406.flv film

http://s297.photobucket.com/albums/mm23 ... V00435.flv film denne desværre i mørkret..

håper det blir litt mer interesse for prosjektet nå. og litt mer respons i tråden. 8)

Halfdan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig fikk du den vei skikkelig..! sto å venta på deg å marius i gårkveld, men så kom dere jo med feil bil..:( må se til å ta lappen nå da..;)) dette burde være en bra pådriver for et sterkere ønske om å kjøre selv/lovlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at den endelig går da :)

Skal ikke kvitte deg med gamle ledningsnettet ? (hvis det er til en m30b34 :P )

Blir det salg av alpinaleppe også? siden du lager form av den

m30b34 ledningsnettet var lånt av tsbusa så må spørre han..

blir salg av alpina lepper ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig fikk du den vei skikkelig..! sto å venta på deg å marius i gårkveld, men så kom dere jo med feil bil..:( må se til å ta lappen nå da..;)) dette burde være en bra pådriver for et sterkere ønske om å kjøre selv/lovlig..!

ja endelig:P tok "bare" 1år:P hehe ja.. skulle stått og venta i dag helle;) var i byen en tur med den da sjø... men hardykoblinga er så jævli fuked at det ble bare spunnet en runde før vi tok kveld. skal ta lappan nå ja:D fikk orntlig grunn nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant prosjekt! det er alt for lite E28 på norske veier.

spesielt med turbo! ;)

har du tenkt å kjøre med originalt trykk, eller har du vurdert noe heftigere trykklading?

ja er ikke så mange av de men er altformange i byen her:P har 4m-tech 2 orginale og min med alpina da:) turbo i e28 er kjekt. bilen er veldig tight og fin og kjøre og den slipper på tørra i 1gir ved på drag og i de andre gira setter den seg bare bak og skyter fart:) men får den til og spinne vist jeg vil.

trykket skal opp. kjører 0,5 nå.. skal chippe den når resten begyner og bli komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja endelig:P tok "bare" 1år:P hehe ja.. skulle stått og venta i dag helle;) var i byen en tur med den da sjø... men hardykoblinga er så jævli fuked at det ble bare spunnet en runde før vi tok kveld. skal ta lappan nå ja:D fikk orntlig grunn nå:P

hehe, jojo, men uansett.;)

ja, så biln sto på kongensi gårkveld ja.. 8) bere å bynna me biln utvendig noda. hent mæ bil i dag æ å no..;) tenkt å hør me Jørgen om å lån verkstedet ei stund i helga å ha på senkesett. Fer innom GS å kjøpe på tur hjem.;) hvis ikkje æ fer på smøla i helga da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jojo, men uansett.;)

ja, så biln sto på kongensi gårkveld ja.. 8) bere å bynna me biln utvendig noda. hent mæ bil i dag æ å no..;) tenkt å hør me Jørgen om å lån verkstedet ei stund i helga å ha på senkesett. Fer innom GS å kjøpe på tur hjem.;) hvis ikkje æ fer på smøla i helga da..

måtte ha oss noe og spise i går skjønner du:P kjøp deg justerbart da!! skal begyne utvendig nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtta ha oss nå å spis i går sjø:P kjøp de justerbart da!! ska bynna utvendig no ja.

Moderatoredit: det er morro at kjentfolk treffes her inne, men vennligst hold dere til bokmål - så blir det lettere å forstå for alle.

- Pedi

@E28en... Hvor mye hester tenker du å hente ut til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...