Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ser det ut til at E39'n er på tur ut av gårdsplassen i løpet av overskuelig fremtid, og da er det på tide å se seg om etter ny bil :D

Jeg har et par alternativer jeg vurderer, men E60 med M-pakke står nokså høyt på lista.

Av denne grunn lurer jeg på:

-Hvilke dimensjoner på felg/dekk kan brukes på E60 kombinert med mye senk, uten at man må gjøre noe med karroseriet (valse)?

Hjulbuene på E60'n er jo nokså romslige, ser det ut til. Noen som har erfaringer?

-Hvilke felger synes dere ser bra ut på E60? Post gjerne bilder, og si gjerne hvor man får kjøpt de, evt. også pris.

Selv holder jeg en knapp på felger med breeei kant på slike "mafiasleder"... :)

Skrevet

Se her ja, dette blir bra! :D

Stemmer at E60 og E61 har romslige hjulhus. Jeg skal ikke si det med 100% sikkerhet, men jeg mener å ha fått med meg at 10,5x20 med 295/25 20 og 40/30mm senk subber (litt) når bilen er skikkelig lastet og kjører på ujevnt underlag. Jeg hadde 9,5x19 265/30 19 bak på min E60 og jeg hadde hatt mye mer å gå på. Foran ville jeg ikke ha valgt dekk bredere enn 245, da dette bygger helt ut til hjulbuen..

Jeg må si at jeg var godt fornøyd med hjulene jeg hadde på min hvertfall.. Hjulene er ikke chrome, men litt sotet. I mørket kan de være ordentlig mørke og i lyset kan de være relativt lyse. 8,5x19 og 9,5x19 Zito SA 17 med 245/35 ZR 19 og 265/30 ZR 19. Yokahoma Advan Sport.

acv.jpg

Ellers har jeg jo tenkt til å ha Toora T190 på min nye E61. 8,5x20 og 10x20 med 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR 20. Pirelli. Syns de passer E60 / E61 bra! :)

53_1535566374.jpg

Skrevet

Har sneket litt i trådene dine for å få inspirasjon, og begge de to felgalternativene du viser er aktuelle alternativer - særlig det sistnevnte ;) Disse ser ut til å fylle hjulbuen godt, og det er jo det man til syvende og sist er ute etter.. :)

Skrevet

Vet det går E60 med 21", men vet ikke om det er vals eller tango inne i bildet her...

:P

Personlig syns jeg felger med mye kant ser optisk mindre ut enn de faktisk er, og jeg trodde dette også var litt "ut", men mye mulig det er jeg som er ut.

Jeg ville kanskje prøvd noe slikt noe.

5hpqezr25u4qf3dbvrfo.jpg

Slike felger syns jeg er helt konge.

8)

Skrevet
Se der ja, ny bil i hus allerede. Gratulerer! :D

Post gjerne bilder av bilen. Er det facelift eller pre-facelift?

Tusen takk for det! :D

Overtok mine foreldres bil, siden jeg fikk den for en veldig bra pris. Det er dessverre en pre-facelift, men den er meget bra og "rett" utstyrt og kun kjørt 7000 km (der jeg av disse har kjørt 4 - 5000 km).

Det kommer en tråd om bilen straks jeg får tatt noen ordentlige bilder :)

Skrevet
Vet det går E60 med 21", men vet ikke om det er vals eller tango inne i bildet her...

:P

Personlig syns jeg felger med mye kant ser optisk mindre ut enn de faktisk er, og jeg trodde dette også var litt "ut", men mye mulig det er jeg som er ut.

Jeg ville kanskje prøvd noe slikt noe.

5hpqezr25u4qf3dbvrfo.jpg

Slike felger syns jeg er helt konge.

8)

Har sett at man kan få presset 21" på E60, men jeg tror 99% sikkert at det må gjøres inngrep hvis bilen skal senkes. Dessuten tror jeg man vil få samme følelsen med 21" på E60 som på 20" på E39; det blir for stort, og bilen blir for høy selv med mye senk. Så jeg tror jeg skal holde meg til 20" :)

Felger uten kant er pent, bevares - men det er bare så mye mer gangster med fet kant 8)

Skrevet

Ellers har jeg jo tenkt til å ha Toora T190 på min nye E61. 8,5x20 og 10x20 med 245/30 ZR 20 og 285/25 ZR 20. Pirelli. Syns de passer E60 / E61 bra! :)

53_1535566374.jpg

Hvor får man kjøpt disse felgene, evt. også pris? Send det gjerne på PM :) Synes de ligner mye på Breyton Spirit, og det er jp slett ikke ille :D

Skrevet
Christalex i Sandefjord selger Toora felger! Rett å slett grisefete felger, gå for de i 20" 8) .

Stemmer, er disse som har Toora felgene.. Ja, det er lekre felger som passer dette karosseriet svært godt. Jeg har alltid likt Rondell D58 og det er synd at de ikke leveres i 19" eller 20". Toora T190 er derimot en god erstatter.. 8)

Skrevet

Tusen takk for gode svar og forslag! :D

@Steffan C: Skal ta kontakt med dem i morgen å høre pris på de Toora-felgene. Er bare litt tankefull om de er like kledelige på sølvfarget bil som de er på sort bil.. :)

@hoegtor: Først, kjempepen bil du har! Det er Works-felger du har? Hvilke dimensjoner? De så nokså breie ut :) Subber det?

Er enig i at Works og Breyton er både utrolig gromt og "rett", men prisen er jo dertil også... med vill gjetting vil jeg tippe at Toora-felgene koster rundt halvparten av f.eks. Breyton Spirit felger, som koster 48.000,- med dekk..?

@Saltkjelen: Har du bestemt deg for hvilke felger du skal sette på gromvogna di? ;)

Har også søkt litt på nett, og sett at man får Schmidt VN-line (www.felge.de) i 20" med brei kant til E60. Men selv om jeg elsker de felgene, så passer det ikke helt på E60 synes jeg.. bedøm selv:

dyr7r5cgov9gen1qk1bo.jpg

tik8kt63zja9iy35zvzb.jpg

0j5ewfpwaqbkp67qee7l.jpg

Skrevet
@Saltkjelen: Har du bestemt deg for hvilke felger du skal sette på gromvogna di? ;)

Jepp.. Bestiller meg disse Toora hjulene på nyåret en eller annen gang. Haster ikke foreløpig, men alltid greit å ha dem i boks. Kjøper fra Christalex med mindre jeg ikke får et bedre tilbud hos et firma i Oslo.. Tror de vil kle sølvfarget bil godt. Har søkt etter biler med disse felgene, men er jo ikke mulig å oppdrive noen skikkelige bilder da jeg hadde tenkt å redigere de på en sølvgrå bil.. :?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...