Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det ikkje noe med innsuget på 528 som gjør at den generelt går dårlegere enn den burde?

Det går an å bytte til 325/525 innsug da de innsuga har større diameter og dermed så får du putta mere luft inn i motoren. 528 innsuget er likt det som sitter på 520/320

er det verdt å kjøpe et slikt innsug? merker man mye forskjell..

Jeg leste i et engelsk BMW blad engang at det gir hele 15 hk å bytte innsug på 2,8. Men man får noe dårligere dreiemoment i bunn.

Skrevet
520 touring fikk 170 hk i 2000,så det er slettes ikke rart at den henger godt med hvis din bil ikke går optimalt,de 23 ekstra hk blir slitt med årene.

Uannsett skal jo jeg ha en del mere dreimoment, og responsen på gassen skal jo ikke være dårligere av den grunn.

Nå har svigers en 1998mod og det har jeg og. men han har m54 motor og jeg har m52

Har han hatt motorbytte?

M54 ikke kom før i 2000, så det er i så fall eneste forklaringen på en '98 mod med M54-motor.. og har han det, så har han 170 gamp og lav utveksling (lav toppfart) sammenlignet med din 528i.

Skrevet
520 touring fikk 170 hk i 2000,så det er slettes ikke rart at den henger godt med hvis din bil ikke går optimalt,de 23 ekstra hk blir slitt med årene.

Uannsett skal jo jeg ha en del mere dreimoment, og responsen på gassen skal jo ikke være dårligere av den grunn.

Nå har svigers en 1998mod og det har jeg og. men han har m54 motor og jeg har m52

Har han hatt motorbytte?

M54 ikke kom før i 2000, så det er i så fall eneste forklaringen på en '98 mod med M54-motor.. og har han det, så har han 170 gamp og lav utveksling (lav toppfart) sammenlignet med din 528i.

Er mange biler som fikk denne motor før 2000. Men det er som regel 99mod. Kjenner 2 andre som har 99mod og har m54 motor.

Skrevet
Er det ikkje noe med innsuget på 528 som gjør at den generelt går dårlegere enn den burde?

Det går an å bytte til 325/525 innsug da de innsuga har større diameter og dermed så får du putta mere luft inn i motoren. 528 innsuget er likt det som sitter på 520/320

er det verdt å kjøpe et slikt innsug? merker man mye forskjell..

Jeg leste i et engelsk BMW blad engang at det gir hele 15 hk å bytte innsug på 2,8. Men man får noe dårligere dreiemoment i bunn.

Okay.. har sent et par forespørsmål til div. huggere som har 523 der om di kan selge løst innsug.. så skal jeg si ifra vis jeg får tak i får bytta det..

Skrevet

a-dekk: Jeg tror du blander litt her, du tenker på M52TU(denne har dobbelvanos) motoren som kom i 98 og varte tom 2000modellene,før dette var det M52.M54 motoren kom på 2001 modellene. Å fantes ikke på biler før. M54B22(320\520)=170hk, B25=192hk og B30 på 231hk.

Skrevet
Er mange biler som fikk denne motor før 2000. Men det er som regel 99mod. Kjenner 2 andre som har 99mod og har m54 motor.

Ok. Du er sikker på du ikke blander med M52TÜ som er M52 med dobbel vanos?

Skrevet

Du kan ikke bruke innsug fra 523, de er også strupet ned fra 192 hk til 170 hk. Det må være fra M50 2,5. Og det kreves litt modifisering før det passer, men vet ike helt hva som må gjøres. De selges ferdig modifisert også, men da er de selvsagt mye dyrere enn hos huggere.

Skrevet

Ok. Du er sikker på du ikke blander med M52TÜ som er M52 med dobbel vanos?

Hehe.. trudde det var m54 motor med dobbel vanos jeg.. Men da er det sikkert m52TU :oops:

Skrevet
hmm men hvor får man handla det ferdig modda tru? eller hva er det som må modifiseres..

Et stykke nede på denne siden er det ett :

http://www.turnermotorsport.com/html/sh ... akeexhaust

Her kan dere se på bilde hvor mye større inntak det er på M50B25 i forhold til M52 B28.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ifold+swap

Her er hvilke mod. som må gjøres for å få M50B25 til å passe på M52B28

http://www.emotors.ca/articles/40.aspx

Skrevet

Det er noe galt med bilen din viss du sliter med en 520 :P

Jeg hadde tatt en diagnose test på bilen i tilfelle det var en gåen luftmengdemåler, eller tidligere nevne kamaksel sensor. Får de ikke opp noen så får du be dem sjekke katalysatoren.

Du skal flise svigers :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...