Gå til innhold

felger, hvilke passer på min e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du ikke egentlig fått svarene du trenger nå?

Og skal du ha riktig innpress uten å valse blir det ikke så mye kant. F.eks på 8.5*18 et35 som jeg også mener er max uten valsing, med tanke på subbing. Jeg hadde slike felger ifjor, først med 255/35-18 og siden med 225/40-18. Med 255 var det ganske ukjørtbart og med 225 og orginale fjærer gikk det greit, med litt subbing med folk baki el hard kjøring.

Her er iallefall et bilde av dem på min bil, vil tror dette er så bred kant du kan ha på e36 uten å gå ned i innpress/valse.

IMG_1963.jpg

I sommer har jeg kjørt 235/40-17 på org 8.5*17 et41 m3 felger. Samt 60/40 senk.. Har ikke opplevd noe subbing, selv med full bil.. Men tviler sterkt på at det ville vært det samme med 245/40-17 da jeg ikke får fingrene mellom skjerm og dekk med en-to baki..

juli2007055.jpg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

okei. jeg får så vidt finger min mellom hjulet og hjulbuen, men bilen min er stiv så når setter seg folk baki synker den ikke.

det jeg har nå er 8,5x18 tror jeg.

men da vil det vell kanskje gå med 10x17 bak da? spørs jo på impresset, men er sånn at vis jeg har lite inpress eks 15, blir det mere plass til demper tårnet da?

har jeg 25 så blir det tettere inn mot tårnet eller åssen er det liksom?

Skrevet

Det stemmer.. Dess mindre innpress, dess mer felg flytter du ut fra dempern og ut i hjulbuen..

Tror nok også det stemmer at 9,5" Et38 er maks.. Da er du nesten i dempern...Mulig du toucher litt ved dyp fjæring..

Skrevet

Her er det flere gode svar i dag.. KOmmenterer noen av de

1. Dess mer innpress dess mindre kant: Dette er forsåååvidt riktig, i den forstand at det nødvendigvis blir større kant når du først når en grense.. Noen fabrikanter begynner å sveise på ekstra gods på felgen når de når en viss grense.. Feks OZ produserer svææært svært få felger med senter som har innpress under ET18.. Etter dette sveiser de regelrett på spacere på felgen.. Da hjelper det liksom ikke hvor mye tredelt felgen er mener nå jeg.. Andre felgprodusenter sveiser fast festeringen for senteret der du vil ha det slik at du får ønsket innpress.. Slik som feks RacingHart.. Felgene jeg har på bilen er spesiallagd etter mitt ønske om innpress og dimensjon..Selvfølgelig koster det deretter..

2. Dimensjonene du ønsker er dyre: Helt uten tvil dette.. Er jo liksom endel av gamet at skal du ha felger med stor kant, så er det ikke billig å produsere dette.. Skal jo være holdbart.. Tror nok du kan forvente deg en prisklasse på 15 - 20 000... Hvertfall om de skal være fine, og holde mer enn til første høl i veien.. Dessuten må du jo påregne endel i dekkbudsjett da.. Kan likesågodt slenge på 10 000 her.. Under det her så er det ikke noe vits engang, spør du meg..

Skrevet
okei. jeg får så vidt finger min mellom hjulet og hjulbuen, men bilen min er stiv så når setter seg folk baki synker den ikke.

det jeg har nå er 8,5x18 tror jeg.

men da vil det vell kanskje gå med 10x17 bak da? spørs jo på impresset, men er sånn at vis jeg har lite inpress eks 15, blir det mere plass til demper tårnet da?

har jeg 25 så blir det tettere inn mot tårnet eller åssen er det liksom?

Kan ikke tro at det vil gå, vil tro at innpresset enten gjør at felgen tar borti demper eller i hjulbuen...

Har vanskelig for å tro at ikke bilen fjærer med folk baki, litt må den flytte seg.. :wink:

men kan du ikke foreslå noen felger el si hva du er ute etter mer spesifikt, så er det gjerne lettere å hjelpe. f.eks hvis noen har hatt slike felger el tilsvarende..

Skrevet

Nå har jeg sjekka notatene mine og de hadde ikke det innpresset jeg ville ha.. Men de er FEITE.. ;) de og barracuda starform evo.. Indy heller er ikke så værst..Ultralite Hikari er også fine..

Og btw.. Ultralite var det vel du ikke kunne få til 5x120

Skrevet

okei. hva med barrecuda starform evo

de felgene liker jeg godt.

de får man i 5*120 9,5x18 vis det passer eller 8,5x18 rundt om bilen, da får du en liten kant på felgene. : )

hva må innpresset være da?

Skrevet

Jeg føler meg litt dum nå....etter å ha gitt mange "gode råd" i denne tråden, men nå har det seg slik at jeg skal kjøpe nye felger imorgen!!

8.5*18 et 40 og 10*18 et35

225/40-18 og 255/35-18

Hvordan vil dette gå bak på e36 coupe, senket 60/40..?

Må jeg valse eller kan de holde å brette inn kanten bak?

Foran vet jeg at går fint :)

Skal ikke ødelegge tråden din, men følte det passet bra å nevne det her...:) Så forresten ut til å være fet kant selv med et35 :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...