Gå til innhold

Min E36 328i Coupé


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mexos: Gå ned ifra hva? Vinterdekk? De trenger litt gummi på isen osv, for å unngå skade på felg.. 45 er for mye gummi for sommerfelg...

EirikL: Hva er loadindex? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexos: Gå ned ifra hva? Vinterdekk? De trenger litt gummi på isen osv, for å unngå skade på felg.. 45 er for mye gummi for sommerfelg...

EirikL: Hva er loadindex? :?

tenker på originale rulleomkretsen. 40 profil er jo det man bruker på 18" hvis man har 225 bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også kommentere at det blir "feil" rullediameter utifra den orginale.. MEN 215/40-17 og 245/35-17 er utrolig fett ut, og du får en del strekk på gummien :) Jeg ville hatt samme dim hvis jeg skulle hatt brede 17" felger. Eneste minuset blir jo siden rulleomkretsen blir mindre, så blir avstanden til hjulbuene større, så du må senke mer :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke ulovlig, er jo under +/-5% grensen, hvis du regner mot 235/40-17 el 185/65-15..

Nå som jeg testet litt i rulleomkrets kalkulatoren så så jeg at 225/45-17 ikke akkurat passet perfekt heller...hehe.. Så da er det gjerne ikke grunn for å klage :roll: 215/40-17 ser jo mye bedre ut også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Okei, skjønner da.. For jeg regna det til innenfor den +/-5% grensen, fordi jeg har lyst å få det godkjent... Etter det jeg har forstått så har Keskin felgene TUV-godkjenning..

MEN, viss det er med TUV-papir på felgene og den dimmen jeg ønsker ikke er oppgitt der, så kan det være det byr på problemer angående størrelsen jeg ønsker... :roll:

Edit: Fant TUV papir på siden, men kan ikke tysk.. Det står dekkdim 205/40/17 på både 9" og 8". Men betyr det minste lovlige eller?

8":

http://keskin-tuning.de/Seiten/Download ... igkeit.pdf

9":

http://keskin-tuning.de/Seiten/Download ... igkeit.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...