Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tema sier, er jeg på utkikk etter Cool Blue i HB4 til tåkelysene mine. Har vært på Torshov, Mekonomen og BilXtra, men i HB4 har de kun vanlig halogen. Har lyst på ordenltig hvitt lys i tåkelysene, men fortsatt av god kvalitet som lyser godt uten at det blir for blått. Har blitt fortalt at da skal Cool Blue være bra. Philips har vel Blue Vision eller noe de også, men den har de heller ikke på noen av de nevnte steder eller Clas Ohlson.

Håper noen har tips!

-L

Skrevet

Jeg hadde Philips blue vision før og de var bare litt hvitere enn org pærene. Men nå har jeg føtt tak i Mtec pærer hos Reinholdtsen import, bedre og billigere enn Philips pærene iallefall.

Dette er Mtec - Super White Halogen 4350K

http://www.rimport.no/catalog/product_i ... 9c19726d1a

Jeg har selv Mtec - Cosmos Blue Halogen 4750K, http://www.rimport.no/catalog/product_i ... 9c19726d1a

de gir minst like blått lys som xenon lysene mine. Siden glassene er så blå, lyser de opp vegen veldig dårlig i mørke, men jeg bruker bare tåkelys + angel eyes på dagen så det gjør ikke meg noe.

Skrevet

Kjører H7 Osram Night Breaker i hovedlysene selv. Har kun hatt det i to dager, og ikke kjørt så mye der det er mørkt. Men, jeg tok noen testbilder som jeg la ut i en annen tråd her og de viser at det i hvertfall er stor forskjell.

Kjøpte også Osram Blue Cool Halogen 5W parkpærer i dag. De matcher Night Breaker godt og ble en del hvitere, men ikke "knall" hvit.

Tåkelys er jo kun til pynt, og bør kanskje ikke lyse opp for mye med tåkelys heller så man ødelegger synet framover, så jeg må kanskje sjekke ut de Mtec-pærene. Viktigere at de er hvite enn at de lyser effektivt for mitt vedkomne. Takk for tips!

Skrevet

Har Osram Cool Blue selv...hvitt lys uten antydning til blåfarge, lyser godt opp. Selv om ene tåkelyspæra tok kvelden i dag....etter to måneders bruk siden de var nye:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...