Mons1 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Heisann! Jeg planlegger å bytte ut Sleden med med en 2003mod BMW 320dA Stasjonsvogn. Jeg har en bil på hånden og den har gått 150000km. Litt mye, men siden dette er en importbil(2005) fra Tyskland, så sier noen at sitt kjørelengde er lenger i Tyskland enn her i Norge. Bilen skal framstå som strøken, men hva må man være obs på? E46 hadde mye probl med Kule-opphenget framme, men skal være fikset ved rundt 2003. Hva med motoren? Steptronic?
bimmert Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 km. er vell ikke så ille? er vell mange importbiler som er mye langkjørt? ikke bare start å stopp hele tia?
Mons1 Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 Jeg regner med du var på lastebil-divisjonen til DAF. Ja disse motorene holder 1,5mill Tviler på bilmotorer er laget for det samme.Men er det ingen som har erfaringer på denne type bil/motorer?
larserso Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Har vært diskutert mange ganger her, så det er mye å finne om du søker litt:) Her er fra en av trådene: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... faring+e46
larserso Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Har vært diskutert mange ganger her, så det er mye å finne om du søker litt:) Her er fra en av trådene: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... faring+e46
bmwomar Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Importerte en 2003 320 dat i 2006, måtte bytte gearkasse og sentrallås hjerne, ellers er jeg godt fornøyd.(den hadde trillet 90000, da jeg kjøpte)
Mons1 Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Hvorfor måtte dette byttes? Eieren av den 320dA jeg vurderer importerte bilen i 2005. Han tok tilstandsrapport for å få utvidet garanti hele 2 ganger og fikk da 1år ekstra garanti. Eneste problem han har hatt er at tennerene til Xenon-lysene fjusket, men dette er byttet, samt at klosser og skiver framme er byttet. Ellers har han ikke har noen problemer og bilen startet uten problemer i 15-20minus oppe i Trysil uten motorvarme. For å være ærlig så er bilen produsert i november 2002, men regnes som 2003mod. Jeg leste i Honest John at det kunne være et turbo-problem i denne tiden, samt at automatkassene sviktet som et resultat at oljen aldri ble byttet(Livstidsforseglet). Noen som kjenner til dette? Importerte en 2003 320 dat i 2006, måtte bytte gearkasse og sentrallås hjerne, ellers er jeg godt fornøyd.(den hadde trillet 90000, da jeg kjøpte)
Fredrik Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Hvorfor måtte dette byttes?Eieren av den 320dA jeg vurderer importerte bilen i 2005. Han tok tilstandsrapport for å få utvidet garanti hele 2 ganger og fikk da 1år ekstra garanti. Eneste problem han har hatt er at tennerene til Xenon-lysene fjusket, men dette er byttet, samt at klosser og skiver framme er byttet. Ellers har han ikke har noen problemer og bilen startet uten problemer i 15-20minus oppe i Trysil uten motorvarme. For å være ærlig så er bilen produsert i november 2002, men regnes som 2003mod. Jeg leste i Honest John at det kunne være et turbo-problem i denne tiden, samt at automatkassene sviktet som et resultat at oljen aldri ble byttet(Livstidsforseglet). Noen som kjenner til dette? Vi har omtalt turboproblemene på M47TUD20 motoren (150 HK) og problemene med høyttrykkspumpen på M47D20 motoren med 136 HK tidligere her inne. Bærearmene foran er også en gjenganger på samtlige modeller... det er også ulyder fra automatkassen i E46 320d med 150 HK... og selvfølgelig rust da. Jeg har forøvrig kjørt ca. 126000 Km med vår 2003 E46 318d Touring uten alvorlige problemer. Bærearmene foran, samtlige støtdempere, bremseskiver og klosser er skiftet. Ellers er bilen uten rust og påliteligheten selv tiltross for at den står utendørs 365 dager i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå