Gå til innhold

Hvordan er 2003mod 320dA?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg planlegger å bytte ut Sleden med med en 2003mod BMW 320dA Stasjonsvogn.

Jeg har en bil på hånden og den har gått 150000km. Litt mye, men siden dette er en importbil(2005) fra Tyskland, så sier noen at sitt kjørelengde er lenger i Tyskland enn her i Norge.

Bilen skal framstå som strøken, men hva må man være obs på?

E46 hadde mye probl med Kule-opphenget framme, men skal være fikset ved rundt 2003. Hva med motoren? Steptronic?

Skrevet

Jeg regner med du var på lastebil-divisjonen til DAF. Ja disse motorene holder 1,5mill :smile:
Tviler på bilmotorer er laget for det samme.

Men er det ingen som har erfaringer på denne type bil/motorer?
 

Skrevet

Hvorfor måtte dette byttes?

Eieren av den 320dA jeg vurderer importerte bilen i 2005. Han tok tilstandsrapport for å få utvidet garanti hele 2 ganger og fikk da 1år ekstra garanti.

Eneste problem han har hatt er at tennerene til Xenon-lysene fjusket, men dette er byttet, samt at klosser og skiver framme er byttet.

Ellers har han ikke har noen problemer og bilen startet uten problemer i 15-20minus oppe i Trysil uten motorvarme.

For å være ærlig så er bilen produsert i november 2002, men regnes som 2003mod. Jeg leste i Honest John at det kunne være et turbo-problem i denne tiden, samt at automatkassene sviktet som et resultat at oljen aldri ble byttet(Livstidsforseglet).

Noen som kjenner til dette?

Importerte en 2003 320 dat i 2006, måtte bytte gearkasse og sentrallås hjerne, ellers er jeg godt fornøyd.(den hadde trillet 90000, da jeg kjøpte)
Skrevet
Hvorfor måtte dette byttes?

Eieren av den 320dA jeg vurderer importerte bilen i 2005. Han tok tilstandsrapport for å få utvidet garanti hele 2 ganger og fikk da 1år ekstra garanti.

Eneste problem han har hatt er at tennerene til Xenon-lysene fjusket, men dette er byttet, samt at klosser og skiver framme er byttet.

Ellers har han ikke har noen problemer og bilen startet uten problemer i 15-20minus oppe i Trysil uten motorvarme.

For å være ærlig så er bilen produsert i november 2002, men regnes som 2003mod. Jeg leste i Honest John at det kunne være et turbo-problem i denne tiden, samt at automatkassene sviktet som et resultat at oljen aldri ble byttet(Livstidsforseglet).

Noen som kjenner til dette?

Vi har omtalt turboproblemene på M47TUD20 motoren (150 HK) og problemene med høyttrykkspumpen på M47D20 motoren med 136 HK tidligere her inne. Bærearmene foran er også en gjenganger på samtlige modeller... det er også ulyder fra automatkassen i E46 320d med 150 HK... og selvfølgelig rust da. Jeg har forøvrig kjørt ca. 126000 Km med vår 2003 E46 318d Touring uten alvorlige problemer. Bærearmene foran, samtlige støtdempere, bremseskiver og klosser er skiftet. Ellers er bilen uten rust og påliteligheten selv tiltross for at den står utendørs 365 dager i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...