Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(


Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Beklager sent svar.. Har vært uten nett ei stund grunnet diverse ting og tang.. :(

Innpresset e rett for denne bilen. Dekka tok kveld på grusen ut fra barnehagen. Det er kje vanlig grus der, men bautasteiner! Det e ingenting å spekulere i for slik er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset e rett for denne bilen. Det e ingenting å spekulere i for slik er det bare...

Greit for meg! Men med 10" bakfelger, og 30mm senk er du uansett utenfor normal spec med rett innpress. Og om du ikke har justert hjulvinklene bak etter senkingen, ville jeg dobbeltsjekket om du har spor etter subbing i hjulhuset, i den minste for prinsessa si skyld.

Min E34 har 9,5" brede bakfelger originalt. Med ET24 er de spesialdesignet for E34. Med 10" bakfelger bør de ikke overstige ET20. Og er du under ET20, bør du valse hjulbuene. Så trangt er det. Spesielt med tanke på senkingen. Det er en ting at hjulene ikke berører bilen når den stå stille, men hva som skjer ved komprimering av fjæringen er vanskeligere å se. Er det i tillegg slitte foringer i hjulopphenget bak, vil de få millimetrene vandring utgjøre flere millimeter ute ved hjulet.

Forresten ser det ut som om ditt venstre forhjul ikke står midt i hjulhuset. (bilde på side 22)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe er alvårligt gale me venstre framhjul ser jeg nå, det er sikkert å vist!! å d bør du sjekka åpp i.

muligt skeiv lenkearm/bærearm, utslitte foringar ect... (husker ikke hvordan det ser ut under der i farta)

punka har du så det er for seint å gjøre noe med, men lever bilen inn på 4-hjulskontroll å få ett innblikk i hvordan hjula dine står.

noe sier meg at det ikke er helt rett.

siden framhjulet ditt er så langt bak i hjulhuset, kan dette innvirke i dekkslitasje og om bilen krabber (kjører "sideslengs")¨

noe som da også vil slite ut dekk bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, passe jo så jævla dårlig nå... GRIIIN!

Men eg kan vel kjøra med det te eg får ting i orden? Har gått bra te nå. De dekka som sto på bakfelgene mine var så og si utslitt da eg fekk felgene, og blei vel slitt litt mer på autoslalom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ikke ta dette frekt) men med den kjøringå di på autoslalom, så har det nåk ikke blitt så mye mær utslitt ;)

hehe. neida.... det har nåk hjolpe på det ja vil jeg tro.

edit.... kjør E60 du... sikrere for deg og prinsessa di...

så leverer du den inn på utvik eller torvastad bil elle no (en plass med billigst timepris)

så sier at du vil at dem skal bruke en time på å finne ut hva som er galt med for og bakhjulstillinga di. det er værdt det.. er vell 4-500 kr. timen di tar ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ekstremt myke vegger på dekka så kan det godt tenkes at noen runder på autoslalom kan gjøre underveker med tanke på slitasje ja.. Din teori kan stemme, men det kommer selvfølgelig ann på dekk .

Omdet er meg du sikter til " Er det så vanskelig? " så har jeg gitt meg på det med innpresset.. Slitasje på innervegg av dekk kan komme av flere årsaker.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...