Gå til innhold

Astri sin 89' E34 520i 24v er desverre solgt nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

21:129= 0,162 = 16,2% ;)

Men du har jo over 10 år gammel bil så er ikke akkurat snakk om noen avgifter for din del Astri :) hehe

Fått igang bilen min igjen og nå da. Går vel litt bedre kan man si :lol:

Skrevet

Men du har jo over 10 år gammel bil så er ikke akkurat snakk om noen avgifter for din del Astri :) hehe

så lenge den har vært registrert i landet i over 10 år ja :)

Skrevet
21:129= 0,162 = 16,2% ;)

Fått igang bilen min igjen og nå da. Går vel litt bedre kan man si :lol:

Takk. :D

Nei avgiftene er vel så som så, men vil de godkjenne det?

E det kje herligt når en får ting til å fungere? hihi

Skrevet

ehmmm... enten tenker jeg veldig feil, eller så har du regnet feil naitsirk... 129*100/150 = 86%

dvs effekten er 14 prosent høyere i m50 motoren...

men da er det jo gammel vs ny effekt, og ikke gammel multiplisert med x for å få ny effekt...

men dette blir jo uansett rundt 15% i snitt :-P hehe

men tar man ny effekt delt på gammel får man 150/129 = 1.162.....

som da igjen gir 16% prosent... hmmmm....

Skrevet
For å blande meg inn i denne jenter som skrur diskusjonen. jeg syns det bildet her var litt morsomt:

txy87nd05iit5o6gm3zb.jpg

Skru bil med så blank og fin ring på fingeren æ gett 8)

:rompe:

hahahaha, du legger nå merke til alt o da. hihihi

E jo fortsatt ei jente sjøl om eg skrur?;)

Skrevet

hahahaha, du legger nå merke til alt o da. hihihi

E jo fortsatt ei jente sjøl om eg skrur?;)

lært meg å legge merke til detaljene vettu ;)

Sant det, litt feminitet i alt oljesølet skader vel ikke :)

Skrevet

hmm dama mi er litt som en liten unge som du prøver å lære å si pappa!

Jeg har akkurat lært dama mi å si det her utenat:

"BMW 318i E46 '99 modell" for når folk spør hva slags bil jeg har! :P

Skrevet
så lenge den har vært registrert i landet i over 10 år ja

Ja..vel og merke :wink: hehe

Nei avgiftene er vel så som så, men vil de godkjenne det?

E det kje herligt når en får ting til å fungere? hihi

Åssen dette er å godkjenne har jeg null peiling på..er lissom e39 som er mitt område føler jeg :P Men ja jeg blir overaska hvis dette skulle by på problemer å få godkjent, driver selv og går igjennom papirmølla med å få godkjent min nå..

Min funker nå ikke helt som den skal desverre da..hehe Eller motoren funker forsåvidt helt perfekt den bortsett fra at det er feil på den hjernen som sitter i nå så den går å fusker litt med 2,8 hjernen..da jeg kjørte med 2,0liter hjernen gikk alt som en drøm så skal bare få sendt den 2,0hjernen til sverige til en kar som sku mappe den for meg :D Også får jeg nytt innsug til uka så da sku jeg vel havne på 230hk omtrent :wink:

ehmmm... enten tenker jeg veldig feil, eller så har du regnet feil naitsirk... 129*100/150 = 86%

dvs effekten er 14 prosent høyere i m50 motoren...

men da er det jo gammel vs ny effekt, og ikke gammel multiplisert med x for å få ny effekt...

men dette blir jo uansett rundt 15% i snitt hehe

men tar man ny effekt delt på gammel får man 150/129 = 1.162.....

som da igjen gir 16% prosent... hmmmm....

Må si jeg er fryktelig sikker på min egen mattematikk akkurat der altså Sondre :wink: Du må tenke økning ut i fra gammel effekt så derfor finner du "ny effekt-gammel effekt"= Differanse . Differanse/ Gammel effekt= prosent økning

Skrevet

Må si jeg er fryktelig sikker på min egen mattematikk akkurat der altså Sondre :wink: Du må tenke økning ut i fra gammel effekt så derfor finner du "ny effekt-gammel effekt"= Differanse . Differanse/ Gammel effekt= prosent økning

ja, det var det jeg var i tvil om... men du har nok rett ;-)

Skrevet

Kan noen komme med link til hvor det såtr nevnt noe om 15% effektøkning? Bevise at det ikke er en myte. Hører det titt å ofte, men ingen som har noe å referere til. Kjekt om det faktisk er sant. Og ikke kun ett fint rykte.

Skrevet

I utgangspunktet er det ikke lov til å ha annen effekt uten å registrere det, men tolleransen til staten er 15% på avgift, hva biltilsynet har vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...