Astri Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 eh, jaha. Sånn blondt dagen derpå spørsmål... Siden eg da hadde originalt 129 hk og nå har 150 ka blir prosenten da?
///Naitsirk Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 21:129= 0,162 = 16,2% Men du har jo over 10 år gammel bil så er ikke akkurat snakk om noen avgifter for din del Astri hehe Fått igang bilen min igjen og nå da. Går vel litt bedre kan man si
Spiff Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Men du har jo over 10 år gammel bil så er ikke akkurat snakk om noen avgifter for din del Astri hehe så lenge den har vært registrert i landet i over 10 år ja
Astri Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 21:129= 0,162 = 16,2% Men du har jo over 10 år gammel bil så er ikke akkurat snakk om noen avgifter for din del Astri hehe Fått igang bilen min igjen og nå da. Går vel litt bedre kan man si Takk. Nei avgiftene er vel så som så, men vil de godkjenne det? E det kje herligt når en får ting til å fungere? hihi
///Mysild Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 ehmmm... enten tenker jeg veldig feil, eller så har du regnet feil naitsirk... 129*100/150 = 86% dvs effekten er 14 prosent høyere i m50 motoren... men da er det jo gammel vs ny effekt, og ikke gammel multiplisert med x for å få ny effekt... men dette blir jo uansett rundt 15% i snitt hehe men tar man ny effekt delt på gammel får man 150/129 = 1.162..... som da igjen gir 16% prosent... hmmmm....
Astri Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 For å blande meg inn i denne jenter som skrur diskusjonen. jeg syns det bildet her var litt morsomt: Skru bil med så blank og fin ring på fingeren æ gett hahahaha, du legger nå merke til alt o da. hihihi E jo fortsatt ei jente sjøl om eg skrur?
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 hahahaha, du legger nå merke til alt o da. hihihi E jo fortsatt ei jente sjøl om eg skrur? lært meg å legge merke til detaljene vettu Sant det, litt feminitet i alt oljesølet skader vel ikke
MariusW Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 hmm dama mi er litt som en liten unge som du prøver å lære å si pappa! Jeg har akkurat lært dama mi å si det her utenat: "BMW 318i E46 '99 modell" for når folk spør hva slags bil jeg har!
///Naitsirk Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 så lenge den har vært registrert i landet i over 10 år ja Ja..vel og merke hehe Nei avgiftene er vel så som så, men vil de godkjenne det? E det kje herligt når en får ting til å fungere? hihi Åssen dette er å godkjenne har jeg null peiling på..er lissom e39 som er mitt område føler jeg Men ja jeg blir overaska hvis dette skulle by på problemer å få godkjent, driver selv og går igjennom papirmølla med å få godkjent min nå.. Min funker nå ikke helt som den skal desverre da..hehe Eller motoren funker forsåvidt helt perfekt den bortsett fra at det er feil på den hjernen som sitter i nå så den går å fusker litt med 2,8 hjernen..da jeg kjørte med 2,0liter hjernen gikk alt som en drøm så skal bare få sendt den 2,0hjernen til sverige til en kar som sku mappe den for meg Også får jeg nytt innsug til uka så da sku jeg vel havne på 230hk omtrent ehmmm... enten tenker jeg veldig feil, eller så har du regnet feil naitsirk... 129*100/150 = 86% dvs effekten er 14 prosent høyere i m50 motoren... men da er det jo gammel vs ny effekt, og ikke gammel multiplisert med x for å få ny effekt... men dette blir jo uansett rundt 15% i snitt hehe men tar man ny effekt delt på gammel får man 150/129 = 1.162..... som da igjen gir 16% prosent... hmmmm.... Må si jeg er fryktelig sikker på min egen mattematikk akkurat der altså Sondre Du må tenke økning ut i fra gammel effekt så derfor finner du "ny effekt-gammel effekt"= Differanse . Differanse/ Gammel effekt= prosent økning
Astri Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Bilen blei importert i 97 så vil sei eg e safe der...
///Mysild Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Må si jeg er fryktelig sikker på min egen mattematikk akkurat der altså Sondre Du må tenke økning ut i fra gammel effekt så derfor finner du "ny effekt-gammel effekt"= Differanse . Differanse/ Gammel effekt= prosent økning ja, det var det jeg var i tvil om... men du har nok rett
Fliid Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Kan noen komme med link til hvor det såtr nevnt noe om 15% effektøkning? Bevise at det ikke er en myte. Hører det titt å ofte, men ingen som har noe å referere til. Kjekt om det faktisk er sant. Og ikke kun ett fint rykte.
Hoem Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 I utgangspunktet er det ikke lov til å ha annen effekt uten å registrere det, men tolleransen til staten er 15% på avgift, hva biltilsynet har vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå