maurtin Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Er i akkuratt samme situasjon som deg. det der med forstillinga har jeg prøvd å lese meg fram til noe fornuftig og de staga er slitedeler og koster ca 5000,- for et sett med alle 8 stag. Skulle visst være en overkommelig jobb viss man kan å skru litt. en bakdel med audien er at den har regreim og den må skiftes ved hver 70.000 km(?) og møller anbefalte å skifte vannpumpa i tillegg når man først hadde komt til nedi der. E36 holder seg forøvrig fryktli bra i pris....
opt Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 jeg ville gått for en tysk 323 som Fredrik nevner, veldig lite feil med faceliftmodellene og du får en del hester gratis.
Fredrik Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Hvis det blir Audi er det ikke snakk om noe annet enn manuell. Kan kanskje gå med på automat hvis det blir en sprek BMW, men ikke ellers. Skal du ha E36, automatgear og en nogenlunde hurtig bil er du nok henvist til en 328i. Den klarer med automatgear 0-100 Km/t på 7,8 sekunder og topphastigheten er 232 Km/t. Problemet i denne sammenhengen er at automatgearene ikke var spesielt effektive på 90-tallet.
bård Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Hadde heller kasta inn en 2,5 2,8 eller 3,0m3 i den bilen du hr nå, da får du en MYE morsommere bil enn en hvilkensomhelst Audi:)
Ad|oS Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 maurtin: Etter det jeg har funnet skal reima skiftes hver 120k km på Audien. Bør visst skifte reimhjul (???) også når reima skiftes. Er klar over at BMW holder seg veldig bra i pris. Både bra og dumt på en og samme gang opt: Har lyst på import, men dyrt og etter slik jeg ser det må du godt over 100lapper for at det skal lønne seg. Som sagt er det firma som kan gjøre det for ca 12lapper, men du får en del bil for den prisen også! Er litt "redd" for import Fredrik: Har kikket en del på 328 ja. Får dem for rett under 100lapper med automat og en ok km-stand. Blir litt dumt igjen med høyt bensinforbruk, og det hjelper jo ikke med automat. Ved kjøp av E36 har jeg egentlig ikke annet krav om annet enn minst 318is og coupe. Vil helst ha litt nyere årsmodell, så da kommer prisen fort opp mot det samme som man må gi for en E46 318... Er ikke lett å bestemme seg!
*MrB* Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Jeg har også vurdert VAG opp mot BMW, men kom frem til at det ikke var noe å hente: VAG produkter er lettkjørte og komfortable biler med presis styring og fine girkasser, men de understyrer katastrofalt når de presses, spesielt på glatt føre. I tillegg har de et forhandlernett her i Bergensregionen som aldri har hørt om service. Videre er delene dyre og de er vanskelig å skru på. Har rett og slett hørt litt for mye negativt fra bekjente/kollegaer/familie når det gjelder VAG, og da har jeg vurdert bilene med et åpent sinn.
Ad|oS Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Hadde heller kasta inn en 2,5 2,8 eller 3,0m3 i den bilen du hr nå, da får du en MYE morsommere bil enn en hvilkensomhelst Audi:) Vil ikke koste på bilen så mye. Har mer lyst på noe nytt. Er ikke kompetent nok til kunne skifte motor selv, og blir fort dyrt å få noen andre til å skifte for meg. Er forresten student, så er egentlig litt begrensa hva jeg faktisk har råd til
bård Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Student sjøl så vet åssen det er, jobber ræva av meg for å spare opp til å hente en 3,2m3 i tyskland til våren for å bygge om min 320i coupe. Men du fburde få en 2,5l motor satt i bil for 10-15K og da har du straks en mye friskere bil enn du har nå..
Ad|oS Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Legger du til kostnader for å få bilen 100% med tanke på rust, understell og lakk kan du sikkert legge til hvertfall 30lapper der også
Aroid Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Legger du til kostnader for å få bilen 100% med tanke på rust, understell og lakk kan du sikkert legge til hvertfall 30lapper der også Men siden du er student hvorfor vurdere du en Audi A4 1.8Q da? og du har ikke rå til å fiks opp den bilen du har en gang. Audi blir en utgift bil uten du vell det selv. siden du ikke skrur selv.
Ad|oS Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Legger du til kostnader for å få bilen 100% med tanke på rust, understell og lakk kan du sikkert legge til hvertfall 30lapper der også Men siden du er student hvorfor vurdere du en Audi A4 1.8Q da? og du har ikke rå til å fiks opp den bilen du har en gang. Audi blir en utgift bil uten du vell det selv. siden du ikke skrur selv. Skrur litt selv. Skifta en del ting på min, men ser mine begrensninger når det gjelder å skifte motor. Har råd til å fikse opp bilen jeg har, men hvorfor koste på den veldig mye når jeg ikke vil øke salgsverdien med maks halvparten? Har dessuten lyst på nyere bil, og skal det være E36 vil jeg ha coupe...
Hawkon88 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 vag 1.8t motorene har regreim bytte på ca hver 90 000km.. ligger en 92? e36 320 med 328motor og resten m3 deler innvendig, utvendig og understell på finn til 79 tror eg. utlending som selger hvis det bryr deg. km stand er han forresten usikker på og har ingen papirer på deler eller noe.. jeg ville gått for bmw- angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte bmw med en gang..
Fredrik Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Har rett og slett hørt litt for mye negativt fra bekjente/kollegaer/familie når det gjelder VAG, og da har jeg vurdert bilene med et åpent sinn. Hvis man skal kritisere en bilprodusent som står for nesten 10% av personbilomsetningen i verden og årlig omsetter for ca. 835 milliarder norske kroner bør man være mer presis og konkret enn dette. Porsche har i dag aksjemajoriteten i Volkswagen AG (VAG) og er derfor den største eieren i VAG som består av Audi, Bentley, Lamborghini, Bugatti, VW, Seat, Skoda og Volkswagen Nutzfahrzeuge (nyttekjøretøy). I tillegg er VAG representert i finanstjenester, IT, utvikling av elektronikk og logistikktjenester. Som man ser består VAG av veldig mye mer enn kun et par bilmodeller som det er solgt mange av i Norge. Ellers er det på sin plass å minne om at man ikke kan kjøpe seg fri fra problemer når det gjelder biler... BMW har absolut deres andel av mindre hyggelige opplevelser for bileiere også. Det er i tillegg viktig å skille mellom teknisk kvalitet og opplevd kvalitet.
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 vag 1.8t motorene har regreim bytte på ca hver 90 000km..ligger en 92? e36 320 med 328motor og resten m3 deler innvendig, utvendig og understell på finn til 79 tror eg. utlending som selger hvis det bryr deg. km stand er han forresten usikker på og har ingen papirer på deler eller noe.. jeg ville gått for bmw- angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte bmw med en gang.. Har sett på denne, men skal jeg ha ombygd bil vil jeg ha en som er godkjent. Denne er vel ikke det... Var vel denne som det var gratis omreg på, noe som igjen gjør at jeg lurer litt på hvorfor han ikke har hatt den mer enn 3 mnd. Er vel litt "rart" at det ikke finnes papirer på deler og sånn hehe Fredrik: Har hatt mine problemer med BMW ja, men ikke verre enn at jeg har klart å fikse det selv. Vet at når man kjøper bruktbil må man regne med at det går litt deler og må finne seg i at det kommer litt verkstedkostnader. Tviler på at man slipper unna dette, uansett hvilket merke man velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå