PenguiN- Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Har hatt E36 318, 318is, 320, og 325 jeg...og Audi A4 1.8 Turbo (uten Quattro). Audien føles og ser litt mer eksklusiv ut innvendig.(når det er sportsskinn slik jeg hadde) Om jeg måtte velge nå hadde valget blitt vanskelig..A4 kan absolutt ikke måle seg med E46 slik jeg har pr dags dato, men en Fin E36 325 og en fin Audi A4 1.8TQ ? valget er vanskelig, og for meg ville det ikke handlet om biltype, men mer din fine tingene, di estetiske tingene som farge,felger,utstyrt og km stand.. BMW og Audi er jo fra samme hylle, med forskjellige bakdeler og fordeler! Det er et hav av styling og sånnt til A4 fordi di sammens med E36 er populære biler å "modde"..! Men å eie en A4 og en E36, er for meg samme sak, da jeg har hatt begge..
Dag Thomas Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Jeg kjørte en Audi a4 quattro avant 1.8 TSQ (180 hk) originalt. Denne hadde jeg i 4 år, kjørte fra 90.000 til 170.000 km. Bilen var chipet til ca. 215 hk hadde sportskinn m.m. Dette er etter min mening en meget god bil med meget gode vinteregenskaper! Kan ikke sammenlignes med en e36! Lettkjørt, driftsikker og lite problemer. Selvfølgelig må man skifte litt bærarmer men bmw har også sine svakheter. Bilen går bra og er fresh innvendig for alder å være. Du må opp på en e46 for å sammenligne!
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 En E36 kan etter min mening klare seg med felger og senk, mens en A4 etter min mening må ha plast. Synes den ser kjedelig ut utvendig.... Altså mener jeg at BMW er en finere bil. Er mest klar for E46, men tviler på det blir noe mer enn 318 da med tanke på at jeg vil ha litt utstyr og ikke har altfor mye penger til rådighet. Har lyst på mye motor, men er dyrt i innkjøp og i drift. Mulig det blir en bedre motorisert E36, men ikke sikker... Årsaken til Audi 1.8TQ er jo at det er en halvsprek bil som man lett kan gi litt ekstra hk med en chip. har litt lyst til å ha en bil med turbo, og ikke minst 4wd. Må være morsomt å leke seg med, samt litt heftig kjøring... Som med BMW er det ikke så lett å finne den modellen man vil ha til en bra pris med lav km-stand og greit med utstyr.
Espen M33 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Må bare legge inn et lite inlegg angående mine erfaringer med de to biltypene det her er snakk om. Audi A4 1.8T Quattro: Har importert en god del sånne og solgt videre. Generelt sett har de fungert veldig bra, og jeg personlig synest det er helt ok biler å kjøre. Dog blir de litt kjedelig på sommerføre.. Noen forstillingsdeler må man riktignok regne med å skifte i ny og ne, men kjøper man gammel bil så må man jo regne med noe. Reg-reim skal etter boka skiftes på 120.000km, men personlig ville jeg nok ha skiftet på 90.000Km. Ellers så er det ikke uvanlig med slikt som hjullager, foringer i bakstilling etc når bilene har kjørt rundt 150.000km, men det er jo slikt med det meste av biler, så ikke noe unormalt der heller... E36: Av en eller annen grunn så liker jeg disse bilene veldig godt, nesten uansett hvilken maskin som sitter under panseret. Synest de virker kompakte og godt sammenskrudde. Førermiljøet er som jeg liker det med midtkonsoll som er vinklet mot føreren. Kvaliteten er generelt sett bra, men siden dette også begynner å bli en gammel bil så er det nok av råtne egg her også. Jeg personlig hadde nok ville letet etter en velholdt 323i, da denne motoren etter min mening gir absolutt mest for pengene både ytelsesmessig og kvalitetsmessig. Her er det også slik at man må regne med noen foringer her og kanskje et hjullager der. Men ikke noe mer enn andre bilmodeller.... Sportsseter er et must på begge disse modellene... Om dette gjør valget noe enklere... Neppe. Bare skrev litt om mine erfaringer med bilene... Jeg hadde nok valgt bmw åkkesom, men A4 1.8T Quattro er ingen dårlig bil om den er oppfulgt og velholdt. Om ikke kan den nok bli dyr etterhvert. Men det gjelder jo E36 også forsåvidt. Hmmm, på tide å slutte å skrive vas nå... Men, hva har skjedd med interiøret på den A4`n du linket til? Hvorfor har de hatt på det gyselige trekket?
mrbatnes Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 skulle skifte vannpumpe og termostat på en 1,8tq for noen uker siden, og endte opp med og demontere halve fronten på bilen for å komme til.. snakket med en bilmekaniker, og han regnet med ca 4 timer arbeid for å gjør dette. har gjort samme opperasjonen på min 320, da tok dette meg litt over en halvtime (dog litt herjing med viskosen ) konklusjon er at 1,8tq er ikke laget for å skru på, og når du først må gjør noe under panseret er det et HEL#"#¤T"¤#" dette gjelder generelt alle audi..
///Mysild Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 hvorfor ikke diesel da ad|os? 1.9 eller 2.5 v6... går jo godt det også 320d e 46 blå hehe... finn deg en sånnen
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Må bare legge inn et lite inlegg angående mine erfaringer med de to biltypene det her er snakk om.Audi A4 1.8T Quattro: Har importert en god del sånne og solgt videre. Generelt sett har de fungert veldig bra, og jeg personlig synest det er helt ok biler å kjøre. Dog blir de litt kjedelig på sommerføre.. Noen forstillingsdeler må man riktignok regne med å skifte i ny og ne, men... Da jeg i utgangspunktet ikke vil importere er det ikke altfor stort utvalg. Slitedeler må man regne med på alle bruktbiler, og føler det er litt lotto om du slipper mye av dette eller om du får en ordentlig møkkabil Ulempen med 4wd er at det er flere steder det kan "skjære" seg og ting kan bli ødelagt i forhold til en bil med drift på bare to hjul. Det er ikke akkurat mange 323 på markedet, så ikke så lett å finne en. Selvfølgelig vil en strøken 323 til 70-80 tusen være veldig aktuell, men hvor ofte finner man en slik!?!? Sportsinteriør, ja takk! Gjør ikke valget så veldig mye enklere da jeg allerede hadde, hmmm, nesten 15 ulike motoralternativer som kan være aktuelle (E36, E46, E34, E39) Ikke godt å vite hva som har skjedd med dem, men at bilen var et godt kjøp (les: billig) var det ikke mye tvil om. Ble jo solgt på dagen... Takk for innlegget
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 For de med litt tid til overs så kan jo denne prosjektråden ang audi være gøy å lese http://www.bergen-gatebilklubb.com/Joom ... opic=927.0
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 skulle skifte vannpumpe og termostat på en 1,8tq for noen uker siden, og endte opp med og demontere halve fronten på bilen for å komme til.. snakket med en bilmekaniker, og han regnet med ca 4 timer arbeid for å gjør dette. har gjort samme opperasjonen på min 320, da tok dette meg litt over en halvtime (dog litt herjing med viskosen ) konklusjon er at 1,8tq er ikke laget for å skru på, og når du først må gjør noe under panseret er det et HEL#"#¤T"¤#" dette gjelder generelt alle audi.. Skal ikke alltid være lett skjønner jeg hehe Det jeg har skrudd på min 320 vil jeg egentlig påstå ha vært en positiv opplevelse. I motor er det egentlig lett å komme til, delene er lett tilgjengelige og i det hele tat ganske greit hehe Understell har vært litt verre, men det har vel hovedsaklig vært fordi delene har vært lite sammarbeidsvillige og jeg har måttet ty til litt vel mye vold
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 hvorfor ikke diesel da ad|os?1.9 eller 2.5 v6... går jo godt det også 320d e 46 blå hehe... finn deg en sånnen Prøve å ikke ha altfor mange alternativer, så ikke kom med flere enn de jeg allerede har Hehe... En E46 320d er veldig aktuell, og er en av de bilene jeg helst vil ha dersom jeg kunne velge. Den går relativt bra, særlig med chip. Dessuten er ikke drivstoff-forbruket så ille det heller. Problemet er at de fleste ligger veldig høyt i pris, og de få jeg kanskje kunne tatt meg råd til er uten noe som helst utstyr eller det er skader/ting som er ødelagt på dem. At jeg helst vil ha en E46 coupe gjør ikke situasjonen lettere...
Snake Oil Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 dette går jo på smak og behag. sånn jeg ser det så er du ute etter noe litt mer sportslig enn din nåværende bil. 1.8 turbomotoren er ingen dårlig motor.sliter litt med div deler tilhørende motor som ryker med jevne mellomrom og at enkelte prøver å plage de over 250 gamp.dette liker de dårlig,men delene er billige å enkle å bytte. Et absolutt større problem ved ditt bilvalg (siden du spør) er at karosseriet denne motoren er plassert i er: -Stygg -Kjip innvendig -full av småfeil og mangler.det der stygge utropstegnet de har plassert i instrumentpanelet minner om tvnorge logoen som har brent seg fast i flatskjermen din.verre en den verste kløe...blir aldri kvitt det -dårlig å kjøre -man kan snurre rattet rundt med lillefingen/dårlig kjørefølelse -forhjulstillingen er like nervøs og sliten som en gammel narkoman på avrusing -Det knirker å bråker -Man har generelt følelsen av å rulle rundt i en plastikkbit på hjul. Dette var min mening,og den er heeelt upartisk Neida,nye modellene er visst bra sies det,men jeg liker ikke de gamle der fra midten av 90.og da husker jeg alt som ikke er bra med de,og stort sett bare det
kris32 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hva med skoda octavia rs? Den har jo 1,8t med 180 hk. Med en chip får man 225 hk og 300 nm og da går den på 6,6 sek fra 0-100. Ligger en test av bilen på dinside.no og se den blir testet på bane på autofil på nrk nett tv. Kjøper man en slik bil er det mye bil for pengene.
Ad|oS Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Nesten av prinsipp vil jeg ikke ha annet enn BMW, og Audi går under tvil. Skode, nei Men etter en kort kikk på Finn.no ligger Octavia RS til 150tusen og opp. Er nok en del over mitt budsjett...
Snake Oil Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Handle deg en E-46 du. et lite tips om budsjettet er stramt allerede,IKKE kjøp en gammel "sportsbil" pga den går godt. dette har allerede mer pengesterke folk enn deg funnet ut og utnyttet for flere år siden.og du sitter igjen med svarteper og masse utlegg in the end. sånne biler er gøy,men koster sitt å drifte om man vil eller ei tro meg,denne dansen har jeg danset mang en gang
Ad|oS Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Er ikke lett å finne gamle halvspreke biler som ikke er kjørt ihjel... Alle bruktbiler koster å drifte! Som jeg har sagt før, virker som det litt bingo om man får en masse utlegg eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå