Gå til innhold

Vask av bil i sterk kulde, selvvask eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her i tønsberg har vi selvvask i det gammle farmansrede,er varmt å bare parkere å gå en tur å titte så er bilen tør når man kommer tilbake :wink: men maskinen tar bare 100-200 lapper å da får du poleter tilbake.

Meget bra vaskeanlegg, som jeg bruker ofte i løpet av vinterhalvåret 8) .

Skrevet
Vask bilen, så finner du et kjøpesenter el. liknende med oppvarmet garasje å sette bilen i til den har tørket. I mellomtiden kan man gjøre unna litt julehandel :wink:

Ja det er smart, har tenkt på det jeg også. Pusseskinn kan man forresten bare bruke når bilen er HELT ren. Skal man få helt ren bil ved hjelp av selvvask må man ha svamp og bøtte, og det gidder jeg ikke alltid å bruke. Ofte det er adekvat å bare spyle av bilen uten å skrubbe med svamp, men da nytter det ikke å tørke over etterpå.

Kjøpesenter, smart..? Da får man jo bare parkeringsbulker av hensynsløse idioter.. :evil:

Kommer helt an på hvor og hvordan man parkerer det vet du.. Nederste etage i parkeringshus er skjelden fulle, så da er det bare å finne seg en pen plass så går det veldig bra. jeg opplever ikke parkeringsbulker som noe problem.

Skrevet

I disse "moderne" tider er det jo visse andre ting man også kan gjøre for å, om ikke forhindre bulken, hvertfall ha litt større sjanse til å ta den skyldige. De fleste har jo kamera på mobilen, så hvorfor ikke ta et lite bilde av bilen din med de to bilene som står på siden. Regner du med det er en av dem som har laget en evnt bulk/skrape i bilen har du jo nå hvertfall reg.nr på den :wink::)

Skrevet

på st.haugen, i parkeringshuset på senteret der tar de 100,- for håndvask.. det er jo kjekt i disse dager:) ellers er det bra vaskemaskin på Hydro etter Bjerke.. Kun høytrykksvask og ingen børster. Prøvde den på torsdagen..fungerte greit det..

Skrevet

på vinterstid setter jeg bilen inn på steder som vasker bilen..100kr og de vaskern meget bra og tørker bilen med svabe først også pusseskinn..tørker også inni dørkarmene...veldig fort går det også...

Skrevet

Bruk sånn silikon greie for lister på alle lister på bilen, så hjelper det på endel så dørene ikke fryses fast.

Når jeg vasker, så vasker jeg i sånn selv vaskehall med varmt vann, også bruker jeg kun rent vann. Ikke noe såpe. Det får vekk møkka som er nå (er jo salt og dritt som kommer på med en gang, men det går også bort med en gang). Også kjører jeg en tur med full vifte og varme i bakruta. Da får det vekk det meste og er kun igjen litt oppå bagasjelokket og sånt. Fint å åpne bagasjelokket og ta opp panseret før du kjører, så får du vekk endel vann der også som ikke fryser.

Skrevet

Jeg vasker min i selvvasken til Statoil.

Der står man inni en hall, med varmt vann.

Bruker 10kr på spyling med shampo, og 10kr på avspyling.

Jeg har lagt et lag Meguiars nxt tech wax før vinteren satt inn, så det er veldig lett å spyle den ren. Og nesten alt vannet renner av.

Pakningene har fått seg et lag med gummifornyer fra BMW.

Har ikke hatt noen problemer med is på bilen.

Skrevet

Synes det er bortkastet å betale 100,- å oppover for bilvask :)

Rett før vinteren polerer jeg bilen og har på lakkforsegling (autoglym), tror det heter lakkforsegling iallefall.

10,- for spyling med sjampoo (varmt vann)

Svamp og varmt vann

10,- for avspyling

Skrevet

Glad at min bil (i min brukstid), aldri har møtt de fæle børstene hos Statoil :P

vvndnojmzy9wrnwepdma.jpg

quvmj30q4fog20ov7ldb.jpg

fa7avyjx6d64uorq94ml.jpg

1bergqadzcpr6t695d2o.jpg

xlwaxema2mvldsifg5nd.jpg

Søndag er fast gnikkedag, går fort med en to-tre timer til kosing 8)

Slik så bilen ut før vask, helvetes katteskinn som har gått på bilen min :shock:

nmuoh17mtui089ofuz4s.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...