Morty999 Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 sitter å ser på nettsidene til kimmi tsport.. å ser att de har camberjusteringer til e36-e46.. hvordan er det få få modifisert de til å passe på e28? eller passer de rett på? bolt mønstret og det så veldig likt ut.. er det eventuelt noen som har noen sånne jeg kan prøve å se åssen det passer på bilen min? http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... cts_id=488
bimmert Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 litt ot. men hva er effekten av å justere cambervinkelen? har ikke satt meg så inn i det. vet at man forandrer vinkelen på demperen, men hva er det godt for?
Widejuggao Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 hvis du har mye negativ camber som gjør at bilen spiser bak dekk til frokost,middag og kvelds så er det bra og ha muligheten til og justere det slik at du sliter dekke jevnt ellers så er det mangen som kjører på bane og vill da ha mulighet til og justere inn litt camber slik at mer av dekk banen er i kontakt me asfalten i svinger osv
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 ved mer camber blir bilen mer nervøs fremover, men sitter som ett skudd i svingene. Ved lavere camber (skræver mindre med andre ord) så blir bilen hipp som happ. Du får ikke følelsen av at den blir nervøs ivartfall, men sitter jo dårlige i svingen da... Men er noe mer som ligger bak camber teorien som jeg ikke veit om, dette er ivartfall hva jeg er blitt fortalt.
Larsen Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 litt ot. men hva er effekten av å justere cambervinkelen? har ikke satt meg så inn i det. vet at man forandrer vinkelen på demperen, men hva er det godt for? Mulig det hadde vært bedre å lage en egen post for denne men... Da man senker en bil så forandrer camber vinkelen seg så for å kompensere slik at dekkene ikke blir slitt på innersiden så justerer man tilbake camber vinkelen. http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
hagenisse Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Mer dekk i kontakt med bakken når man svinger -> bedre grep. Dekkslitasjen blir også jevnere (på bane). De fleste BMW har veldig godt av mye mer camber foran for banekjøring. K-mac har forresten til E28. Mulig det er samme på mange modeller.
Morty999 Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 mange svar men ingen svarte på et jeg ville.. hagenisse.. har du link til dette?
R Andersen Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 ved mer camber blir bilen mer nervøs fremover Det er ikke min erfaring. Har ikke merket noe etter att jeg justerte camberen foran på min til ca -2,5 grader. Har kjørt i hele sommer med det, og testet i ganske høye hastigheter, og den har ikke vært noe mer ustabil enn vanlig.
S.Arnesen Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 har ikke vært mer ustabil en vanlig nei... hehe
Morty999 Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 husker sierran jeg hadde også.. hadde 3 grader cambr foran.. og den var helt knall i 250 og oppover og den.. så ikke noe negativt ved det.. lå greit i svinga gjorde den og.. ikke hver dag man ser sierra med mer camber foran enn bak.. og sikkert90mm senket (coilovers)
turn-in Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Fortsatt ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg hadde gått for camberplater beregnet for e28. Ground control eller IE.
Trond.S Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Hei Camber er fint det, men visst du ikke skal ha coliovers på e28'n din hadde jeg ikke giddi kjøpt dyre plater. Grunnen er at det er så trangt mellom fjærtårn og fjæra at det er ikke plass til justering. En i bmwklubben brukte camberkorreksjonsplater fra bmw og det gikk men ikke uten at det subba borti. Så 60mm fjærer først så kan du koste på deg camberplater. Topplagrene er forresten like på E24, E28, E30, E34 (opp til 525) og Z1. Da blir det sikkert litt lettere å finne noen som passer. Hisen Trond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå