glennb Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 noen som har erfaring me å bygge om te exenon på e39? å vor mykje de eventuelt koster
Bjørn 320 Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Det kostar minimum så mykje som eit kit (f.eks slike som er til salgs her på forumet), ein god del dyrare viss du skal ha komplette lykter. Og det heiter xenon uten e
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Med slike "billig" sett så får du ikke automatisk høydejustering og lyktespylere, bare for og være pirkete for og få dette til på en mer lovlig måte. Husk å juster lyktene, er ett par her i Skien som faen (unnskyld uttrykket) ikke har klart å huske på å justere dette så det er ett sant helvete å møte disse langs veien. Ser jo ikke en driit!
Yngvejos Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Det kostar minimum så mykje som eit kit (f.eks slike som er til salgs her på forumet), ein god del dyrare viss du skal ha komplette lykter.Og det heiter xenon uten e Og i samme slengen nevner jeg at uttalen heller ikke er "eksenon", det er "zenon" (senon). Du får kjøpt billige xenonkit hvor du bytter ut de originale pærene i xenonpærer, som er koblet til en "ballast" og så koblet til ledningsnettet i bilen. Disse er ulovlige å bruke på vei, og de kan blende motgående kjøretøy. Til e39 får du kjøpt originale xenonlykter som er lovlige, men disse koster både sjorta og buksa.
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 hvordan fungerer slik automatisk justering?
Haug530D Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 noen som har erfaring me å bygge om te exenon på e39? å vor mykje de eventuelt koster Får kjøpt ombyggingssett fra Koed til ca 8500,- DKK, jeg kjøpte ett sånn til min bil, da er det med alt du trenger Lykter, nivåsensor, kabelsett, tennere, pærer, absolutt alt du trenger for å bygge om fra Halogen Prefacelift til Xenon Facelift, Settet er fra Hella og er bra kvalitet, er vel orginalt, følger også med en utrolig bra bruksanvisning og selv din Bestemor hadde greidd å montere dette, eneste jeg anbefaler er løftebukk, da det er litt knotete å ligge under bilen med kun en jekk, for å trekke kabel.
Haug530D Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 hvordan fungerer slik automatisk justering? Det er en sensor på bakakslingen som er koplet til lysmodulen som gir beskjed hvordan belastning det er på bilen, trenges ikke å kodes om noe for å få dette til å fngere.
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 så det er ikke nok med den manuelle justeringen altså?
Bjørn 320 Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 så det er ikke nok med den manuelle justeringen altså? Ikkje for at det skal bli lovleg på norske vegar nei... truleg pga. at det finst nok av folk her i verden som ikkje ein gong veit at det eksisterar ein knapp til å justere høgden på lyset...
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 automatisk høydejustering og lyktespylere er påkrevet ifølge Norske regler.
benger Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Ikke nok med aut. høydejustering og spylere. Lyktehuset skal og være godkjent for bruk med xenon. Er en eller annen bokstav bak på lyktehuset som forteller om man kan benytte xenon, dette husker jeg ikke i farten akkurat nå. Sett heller xenon i fjernlysene slik at møtene ikke er nødt til å bli blenda Mener det er lovlig å bruke xenon i fjernlys.
glennb Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 bekglager til dere perfeksjonister som klager på alle skrive feil her, men ha bare alle vert so "perfekte" som dere ha de vel ver so mykje bedre her i verden!!!! finst dem som har lese å drive vansker vist dere ikkje klare å forstå de!!!!
Bjørn 320 Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Null problem, kun til opplysning God jul, håper du har fått svar på det du lurte på
Champ Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 er vel lov å bruke Xenon i fjernlysa uten både automatisk høydejustering og lyktespylere.
Tam Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Jeg har orig E39 xenon uten ballast men med pærer til salgs for 1000kr. (ikke facelift)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå