Gå til innhold

Ipod i E60/E61 - erfaringer? (For biler m/ iDrive)


Anbefalte innlegg

Til alle med nyere BMW med iDrive.. (E87, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E63, E64, E65, E70)

Har kjøpt en Ipod (Nano 8 gigabyte) for å ha i bilen og koble til AUX inngangen, men det skjer ingenting når det plugges inn. Har en kabel fra Ipoden og inn i AUX inngangen og bilen reagerer ikke i det hele tatt. Kabelen jeg kjøpte er av typen Belkin som er beregnet for Ipoden og bilen. Noen som har koblet opp dette i en bil med iDrive? Har jeg feil utstyr, eller har BMW bare vært lure og konstruert en egen kabel for bilen?

Alle tips og svar mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn på AUX inngangen via Entertainment, og det er like dødt. Jeg skal egentlig få opp en undermeny hvor jeg kan igjen trykke på AUX eller USB (om bilen er utstyrt med det. Min er ikke utstyrt med USB), men denne får jeg ikke opp. Det eneste jeg får opp er TP og Tone innstillinger. (TP=Trafikk informasjon på).. Jeg tittet imidlertid på BMW.no og der var det en egen AUX kabel. Så på illustrasjonsfotoet at det var samme kontakt som den laderen skal stikkes i. På kabelen jeg har stikkes den inn hvor man kobler til holdetelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du trenger ikke en spesiell kabel. Bare en helt vanlig mini-jack kabel. Når du skal velge CD, Radio, eller AUX velger du AUX og da skal alt være i orden. Fungerer det ikke da er det noe feil.

Er slik i E70 i alle fall.

Dobbeltsjekk alt.. og om det ikke fungerer tar du den bare til verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nei, det fungerer ikke når jeg klikker på AUX i Entertainment. Ser, på BMW.no at det er en annen type kabel de henviser til (altså stykket som skal inn i ipoden).. Jeg har lik ende på begge sider og jeg plugger derfor inn min der hvor jeg kobler inn høretelefonene på ipoden. Det ser jeg den ikke gjør her, her plugges den inn i samme kontakt som hvor man lader den. Det står jo at iPoden lades samtidig som bilen er igang på BMW.no.. Skulle ha fått undersøkt disse lysene også, så jeg får vel spørre og grave om denne AUX inngangen også. Så også at det var en AUX kabel i tilbehørskonfiguratoren.. :?

ipod_function_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kun har standard minijack tilkobling kan du ikke styre ipod, eller lade den.

Kan kun hente ut lyd fra den. Og da må du kontrollere ipoden manuelt. Sett den på AUX i i-drive, og spill en sang på ipoden, så skal det bli liv.

Den på bildet over er koblet til USB, eller en egnet ipodkontroller, og utifra det jeg har forstått, er ikke din bil utstyrt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det du sier også valrun, og det er fortsatt stein dødt.. Jeg tror kanskje problemet må ligge i kabelen eller så er AUX inngangen ødelagt.. Får undersøke dette også, med mindre andre ikke har vært borti akkurat det samme og løst problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk den kabelen du bruker, når du har den i Ipoden din og spiller av en sang, hva skjer når du napper ut kabelen? Har du en kabel som er "korrekt" koblet i ipoden din så skal den stoppe og spille av og står til pause.

Har vært borti dårlig minijack kabler/plugger som ikke Ipoden helt liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å koble til ipoden til et stereoanlegg, pc e.l med den samme kabelen ?

Koble på line-in inngang på PC'n, og aktiver den i kontrollpanel, så finner du fort ut om det er kabelen, eller AUX inngangen som er ødelagt. Går utifra at ipoden spiller musikk dersom du plugger i hodetelefoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt standard minijack kabel. (Regner med det er samme som sitter E87)

Spiller liten rolle hva slags merke det er, bare finn en lengde som passer til ditt bruk. De finner du på elektrokjeder, og musikkbutikker.

Koblet den andre kabelen til stereoanlegg da? Så du kan være helt sikker på at det er kabelen som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...