uffen Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Kjøpt ny 316i høst 2007.Begge frontlykter dugger innvendig.Byttet lykter,like mye dugg fortsatt.Skal det være slik?????
bimmert Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 skal ikke være dugg i lyktene nei. hehe må sjekke pakninger osv steder det kan komme inn fuktighet. velkommen til forumet;)
Ad|oS Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 På E36 kan det være et triks å borre hull i lyktene, evnt ta bort dekslene i bakkant av lyktene
Yngvejos Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 På E36 kan det være et triks å borre hull i lyktene, evnt ta bort dekslene i bakkant av lyktene Man begynner ikke å borre i lyktene på en nesten splitter ny e90. Gå til forhandler å få nye lykter på garantien.
casper Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 På familiens Ford Focus 2005-/2006-modell, så dugget lyktene, disse ble borret hull i av forhandler. Gikk riktignok på garanti, men er det ikke litt suspekt at såpass nye biler har slike grunnleggende feil?
? Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Kjøpt ny 316i høst 2007.Begge frontlykter dugger innvendig.Byttet lykter,like mye dugg fortsatt.Skal det være slik????? ren garantisak. lyktene byttet hos forhandler eller? reis til forhandler og klag, det skal ikke være sånn. (et lite tips kan være og bare ta av et deksel el så det kommer litt luft inn i lykta, og det bruker da og tørke opp i lykta igjen, men det hjelper ikke hvis lykta ikke er tett i utgangspunktet)
mudbug Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg fikk dugg i hovedlykter på e39 da jeg kjøpte angeleyes i fjor sommer. BMW forhandler i forus sa at alle nye lykte er sånt. Han sa at jeg fikk kun nye lykter hvis hovedlys hadde vann inni. Skal jeg snakke med forbrukerrådet??? Han nekter å bytte til nye lykter.
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg fikk dugg i hovedlykter på e39 da jeg kjøpte angeleyes i fjor sommer. BMW forhandler i forus sa at alle nye lykte er sånt. Han sa at jeg fikk kun nye lykter hvis hovedlys hadde vann inni. Skal jeg snakke med forbrukerrådet??? Han nekter å bytte til nye lykter. Viss det er garanti så klag klag klag. KLART det ikkje skal vere slik!
Ad|oS Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Leste det som at han kjøpte seg en 316 nå i høst, ikke en 2007-modell Er det en 2007-mod er det jo ikke tvil om at det er noe man skal klage på
Glenno Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Hei og velkommen til bimmers.no uffen. Leste det som at han kjøpte seg en 316 nå i høst, ikke en 2007-modell Er det en 2007-mod er det jo ikke tvil om at det er noe man skal klage på Ja leste det slik jeg også Ad|oS og enig så langt med deg Hvilken type mod er dette uffen?
Saltkjelen Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Når det gjelder dugg er det ikke bare bare å reklamere. Det må være så så mye dugg osv osv. i lykten for at du får den byttet. Du har imidlertid en såpass ny bil, så dette går på garantien. Husk at man får full garanti på deler som er byttet (Dvs. at du skal ha ny garanti på lyktene som har blitt byttet. Noter dato når disse ble byttet). Jeg var forsåvidt heldig med min E60. Venstre hovedlykt dugget og det var så mye dugg at hele lykteglasset var full av dugg. Dette fikk jeg byttet på garanti av BMW. I den samme lykten kom duggen tilbake, men som vanndråper. Problemet var langt mere alvorlig, men jeg fikk ikke byttet lykten igjen. Jeg kontaktet forbrukerrådet og fikk deres synspunkt på saken. Det kom klart frem at denne lykten skulle byttes uten noen form for kostnader fra min side. Jeg sendte en skriftlig klage til BMW Norge om at dette fant jeg meg ikke i. Jeg henviste til når lykten var skiftet før og fortalte at jeg hadde vært i kontakt med forbrukerrådet og at de ville ta over saken om vi ikke kom til en enighet. Dokumenterte også mailen med bilder av skaden på lykta. BMW valgte å gi meg ny lykt, mot at jeg betalte monteringen (1234kr). Det sa jeg meg villig til og den saken var ute av verden.
Glenno Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Syntes jeg var noe dårlig av bmw når forbrukerrådet sa klart at dette ikke skulle koste deg noe egentlig, men sjønner det er greit få ting ut av verden også Saltkjelen.Men men.
Saltkjelen Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Ja, jeg er forsåvidt enig, men jeg hadde kranglet med BMW et par ganger før det uten å få det dekket. Jeg bestemte meg derfor for å være fornøyd om jeg fikk dekket den største utgiften, som var lykten til en prislapp på noe over 10 000kr.. Ellers hadde jeg ikke hatt tid i det hele tatt å ha møter med forbrukerrådet da jeg hadde tapt mer enn jeg hadde tjent fordi jeg måtte ha tatt fri fra jobben. Så alt i alt er jeg fornøyd med at jeg kun måtte betale montering og at jeg faktisk bare skrev et lite brev til forbrukerrådet. At forbrukerrådet ville ta over saken brukte jeg som en liten "trussel" mot BMW Norge..
Glenno Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Ja dessverre har jeg gjort likhet som deg om ikke med bmw. Dessverre gjør overtaket til oss forbrukere dårligere seinere ved liknende tillfeller. Ja ja som du sier fikk du vunnet en største kostnaden da Saltkjelen.
dejavu Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Noen som vet om EU kontroll slår ned på dugg i markeringslysene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå