Ron Jeremy Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Har laget en uhøytidelig quiz på Aftenposten sin side, her er linken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Hmm...ser ingen link eg men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Her er den: http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=962 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 BMW symbolet skal forestille en propell, MEN det er også motivet og fargene fra det bayerske statsvåpenet... Er også ganske så veldig sikker på at første M3 kom i 86 og ikke 85... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Første M3 ble produsert i 85, men Bmw rondellen skal forestille en propell som dreier rundt den er jeg enig med deg i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 denne tok jeg på jobb i dag tidlig Men bomma på når den første m3 kom som jeg trodde var i 86, og rondellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Fikk feil på den jeg også, gitt. Pluss overraskende mange andre. Jeg burde skamme meg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2007 Glemte link ja... http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=962 Har sett det er veldig ulike meninger mht rondellen, men etter min mening er det noe av det morsomme med spm, litt debatt. Den ble laget i all hast, så lag gjerne flere og bedre! Hvor mange riktige fikk dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Jeg mener ganske bestemt at Mercedes var før BMW med ABS, også det i samarbeid med Bosch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Kort og godt om ABS; Anti-lock braking systems were first developed for aircraft in 1929 by the French automobile and aircraft pioneer Gabriel Voisin, as threshold braking an airplane is nearly impossible. An early system was Dunlop's Maxaret system, introduced in the 1950s and still in use on some aircraft models. A fully mechanical system saw limited automobile use in the 1960s in the Ferguson P99 racing car, the Jensen FF and the experimental all wheel drive Ford Zodiac, but saw no further use; the system proved expensive and, in automobile use, somewhat unreliable. However, a limited form of anti-lock braking, utilizing a valve which could adjust front to rear brake force distribution when a wheel locked, was fitted to the 1964 Austin 1800. ABS brakes on a BMW motorcycle ABS brakes on a BMW motorcycle Chrysler and Bendix introduced a crude, limited production ABS system on the 1971 Imperial. Called "Sure Brake", it was available for several years and had a satisfactory performance and reliability record. Ford also introduced anti lock brakes on the Lincoln Continental Mark III and the Ford LTD station wagon, called "Sure Trak". The German firms Bosch and Mercedes-Benz had been co-developing anti-lock braking technology since the 1930s and introduced the first completely electronic 4-wheel multi-channel ABS system in trucks and the Mercedes-Benz S-Class in 1978. ABS Systems based on this more modern Mercedes design were later introduced on other cars and motorcycles, including Ford who was first to make ABS standard equipment across the range in 1985 on the Scorpio. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Det er nok en fordel å sjekke nøye fakta før man legger ut spørsmål, ellers var det veldig gøy, da snek jeg meg akkurat opp i øverste kategori (etter å ha rettet denne faktafeilen) Hurra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 13 av 15 bomet på rondelen og forhandlerne. Er ikke helt sikker på fasiten, siden jeg stusse litt på noen alternativ. Men morro var det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2007 Kort og godt om ABS;Anti-lock braking systems were first developed for aircraft in 1929 by the French automobile and aircraft pioneer Gabriel Voisin, as threshold braking an airplane is nearly impossible. An early system was Dunlop's Maxaret system, introduced in the 1950s and still in use on some aircraft models. A fully mechanical system saw limited automobile use in the 1960s in the Ferguson P99 racing car, the Jensen FF and the experimental all wheel drive Ford Zodiac, but saw no further use; the system proved expensive and, in automobile use, somewhat unreliable. However, a limited form of anti-lock braking, utilizing a valve which could adjust front to rear brake force distribution when a wheel locked, was fitted to the 1964 Austin 1800. ABS brakes on a BMW motorcycle ABS brakes on a BMW motorcycle Chrysler and Bendix introduced a crude, limited production ABS system on the 1971 Imperial. Called "Sure Brake", it was available for several years and had a satisfactory performance and reliability record. Ford also introduced anti lock brakes on the Lincoln Continental Mark III and the Ford LTD station wagon, called "Sure Trak". The German firms Bosch and Mercedes-Benz had been co-developing anti-lock braking technology since the 1930s and introduced the first completely electronic 4-wheel multi-channel ABS system in trucks and the Mercedes-Benz S-Class in 1978. ABS Systems based on this more modern Mercedes design were later introduced on other cars and motorcycles, including Ford who was first to make ABS standard equipment across the range in 1985 on the Scorpio. Hmm, meget intersant. Jeg er 110% sikkert på at jeg har sett at ABS stod på skrytelisten til BMW, og at det var langt tidligre en 1985 og Scorpio... Dette må skjekkes opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Ja fakta er alltid viktig å sjekke. Jeg ble helt overrasket over at hver 4. BMW blir solgt med X-drive, hvor finner du denne infoen? Tippa det var 1 av 10 jeg, ser sjelden slike biler jeg. Fikk 14 av 15 etter å ha rettet faktafeil, så det får vel holde til en god natt søvn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Jeg har en 83 728 stående med abs men de er vell ekstrautsyr, er vel en og annen e36 uten abs og... Tror ikke bmw var først ute med abs, men de var vel en av de første. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå