Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

En god ting kan aldri sies for ofte! Du har et smykke der Bjørnar, og dette må da nesten være den mest strøkne driftebilen i norge?

Den giroverføringa så ut til å ha en misjon faktisk. Hvis du syns den gjorde ting bedre i praksis også, så er jo det en flott og sikkert ganske rimelig oppgradering da.

Har du noen andre planer framover til våren nå, eller er det bare å vente på grønt gras og bar asfalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god ting kan aldri sies for ofte! Du har et smykke der Bjørnar, og dette må da nesten være den mest strøkne driftebilen i norge?

Den giroverføringa så ut til å ha en misjon faktisk. Hvis du syns den gjorde ting bedre i praksis også, så er jo det en flott og sikkert ganske rimelig oppgradering da.

Har du noen andre planer framover til våren nå, eller er det bare å vente på grønt gras og bar asfalt? :)

Takktakk Rune! :)

Har ikke fått testet giroverføringen skikkelig enda, da bilen ikke har vært ute av garasjen siden September. Har ingen planer om å ta den ut før det er tørre veier nei, hehe.

Er ikke så mye som gjenstår før sesongen nå nei. Skal bytte midtre styrestag (paralellstag?), begge endeledd og ha forstillingskontroll. Bytte oljer på motor, gir og diff, justere senkesettet så den blir lavere, rense luftfilter og fylle bensin, så tror jeg at den er klar ja :)

Har blitt sponset med 18 stk kliss nye 17" dekk fra CarCareCenter i Moss, og gleder meg stort til å sladde på nye dekk i år. Henta de orginale M5 felgene fra lakk i dag og skal i løpet av de nærmeste dagene monterere Kumho KU-15 R-dekk framme for optimalt grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sponset med 18 stk kliss nye 17" dekk fra CarCareCenter i Moss, og gleder meg stort til å sladde på nye dekk i år. Henta de orginale M5 felgene fra lakk i dag og skal i løpet av de nærmeste dagene monterere Kumho KU-15 R-dekk framme for optimalt grep.

Såpass ja! Det hørtes ut som en våt drøm. Nye dekk og greier. Slipper å bytte annenhver runde da forhåpentligvis. Det er liksom sånn at man ikke får noe flyt på kjøringa før man må inn og bytte dekk når man kjører på utslitte dekk i utgangspunktet. Har du fått tak i noen spessielt godt egna dekk til drifte bruk eller er det kanskje ikke noe slikt å få tak i?

Skulle vært moro å vist om et dekk som tålte litt mer. Continental tåler ikke den bruken hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylakkerte orginalfelger! Lakket av OsloAutolakk! Just 4 fun ;) ;) hehe

29012009015.jpg

29012009016.jpg

Nye Kumho 225/45-17 KU-15 Gateslicks på framdekkene. De 20 bakfelgene jeg har i boden ligger ferdigmontert med nye 225/45-17 sponset av CarCareCenter i Moss!

29012009017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en gal gal mann. :)

På tide å kjøpe seg en driftebil eller? Dette er jo blitt en utstillingsbil.. ;)

hehehe, burde vel kanskje ha kjøpt meg en driftebil for lenge siden! :)

Men men, nå er det jo denne vogna jeg har, og den kommer til å bli brukt godt i år også! (...selv om den kanskje burde stått til utstilling et eller annet sted... :? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på en ting... hvordan ser bakfangeren ut etter en dag på bane? :D

innerskjermene bak må være godt "tectylert" med gummi etter hvert.. hehe :)

For å si det sånn - Etter en dag med drifting på Rudskogen så pleier støtfangerfestene på begge sider å være knekkt (jeg har forøvrig et lager liggende av disse). Etter at sesongen var ferdig i fjor, og bilen skulle plukkes fra hverandre for å gå lakkboksen var situasjonen slik: Innerskjermer i hjulhusene bak eksisterte ikke lenger, begge støtfangerfestene på sidene var borte, store skader på bakfanger fra sprut og alle varmeskjold rundt eksos lå krøllet som aluminiumsfolie inni støtfangerbjelka. I tillegg går det også hardt utover dørlister og bakskjerm. Hardt og dyrt, men utroolig fett!!! 8)8)

RRRudskogen006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...