Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

Bakgrunnen for bilvalget:

Etter å ha solgt E39'n min (se tråd om denne her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63293 ), var planen egentlig å kjøpe meg en E92 320d. Imidlertid hadde mine foreldre en "ny" E60 stående, som de ville selge - og som jeg derfor fikk kjøpe til en veldig gunstig pris.

Om bilen:

Bilen er en titansilber metallic BMW E60 525iA, 2007 modell. Bilen ble produsert 8. november 2006, og ble førstegangsregistert 29. november samme år. Den ble kjøpt ny i Norge hos Trondsen Bil av mine foreldre, som var første (og eneste) eiere på bilen før meg.

Ved overtagelse av bilen var den kun kjørt 6500 km, og på de to ukene jeg har hatt den har jeg kjørt 2000 km. Liker den kjempegodt! :)

Av fabrikkmontert ekstrautstyr bør følgende nevnes:

*Utstyrspakker:

ZRP - Comfort

- 473 - Midtarmlene foran

- 508 - Park Distance Control (PDC)

- 522 - Xenon for nær- og fjernlys

- 534 - Klimaautomatikk med utvidet omfang

ZRS - Advantage

- 302 - Alarm

- 442 - Koppholdere

- 465 - Gjennomlastingssystem med skipose

- 544 - Cruise control med bremsefunksjon

337 - M Sportspakke

- 704 M Sportsfjæring

- 715 M Aerodynamikkpakke; front-, side- og hekkskjørt

- 2NP M lettmetallfelger, Dobbelteke 135 M

- 439 Interiørlister i børstet aluminium

- 775 Individual antrasitt taktrekk

- 481 Sportsseter foran

- 710 M sportsratt i skinn

- Innstigningslister med 'M'-emblem

- Fotstøtte med 'M'-emblem på førersiden

- 760 Indvidual Høyglans Shadow Line

* Øvrig utstyr:

- 205 - Automatisk 6-trinns girkasse

- 217 - Active Steering

- 300 - Reservehjul

- 354 - Grønt felt i overdel av frontruten

- 403 - Soltak i glass

- 415 - Solgardin i bakruten

- 428 - Varseltrekant og førstehjelpssett

- 430 - Automatisk avblendbart innvendig og utvendige speil. Inkludert elektrisk innfellbare utvendige speil

- 435 - Edeltreinteriør, type mørk farge

- 456 - Komfortseter foran; Elektrisk justerbare, inkl. justerbare komforthodestøtter. Øvre del av

seteryggen, bredden på seteryggen og høyden på hodestøttene kan

justeres. Leveres i tillegg med korsryggstøtte samt minnefunksjon for

begge sidespeilene, minnefunksjon for passasjersetet samt elektrisk

justerbar rattstamme

- 502 - Lyktespylersystem

- 524 - Adaptive kjørelys

- 563 - Lyspakke

- 591 - BMW lettmetallfelger, Stjerneeke 124; 8x18" med 245/40-18" med Michelin-dekk og 9x18" med 275/35-18" med Michelin-dekk

- 5AC - Fjernlysassistent

- 609 - Navigasjonssystem Professional

- 677 - Hi-Fi-høyttalersystem Professional Logic7

- Vinterhjul; Stjerneeike 124, 8x18" med 225/40-18" med Nokian Hakkapelita 5 dekk.

Planlagte modifiseringer:

- H&R høydejusterbart understell (bestilt)

- Originale M5 speil (bestilt)

- M koffertlist (bestilt)

- Sorte nyrer (bestilt)

- Solfilm på alle vinduene unntatt frontruta; Sunguard solfilm med 20% lysgjennomstrømning på bakruta og 40% lysgjennomstrømning på alle siderutene (skal inn til solfilmlegging hos Autoteck i Tromsø 7. og 8. januar)

- Nye sommerhjul; 8,5x20 et 18 foran m/Pirelli P-Zero Nero 245/30/20 foran og 10x20 et 24 bak m/Pirelli P-Zero Nero 285/25/20 bak (innkjøpt)

- Umnitza AE pærer til de originale AE'ene

- Xenonpærer (HB4) til grøftelysene, 6000k

Mer langsiktige planer:

- Eisenmann 4-rørs eksos m/ spesiallaget plate til M-Tech hekkskjørt

- Muligens ESS kompressor..? :D

Noen dårlige bilder:

Eksteriør:

CIMG0523.jpg

CIMG0522.jpg

CIMG0524.jpg

CIMG0525.jpg

CIMG0516.jpg

CIMG0515.jpg

CIMG0510.jpg

CIMG0509.jpg

CIMG0517.jpg

CIMG0513.jpg

Interiør:

CIMG0519.jpg

CIMG0518.jpg

CIMG0520.jpg

CIMG0527.jpg

CIMG0526.jpg

CIMG0521.jpg

Sommerfelger, 20" Toora T190:

DSC00466.jpg

DSC00469_1.jpg

DSC00468.jpg

Også må jeg snike inn et bilde av bruksbilen min, og et av "vakthunden" min:

CIMG0528.jpg

CIMG0553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja, da var det endelig på tide med noen bilder av nybilen. Gratulerer så mye, bilen ser herlig ut. Godt at du fikk handlet sommerhjulene til den gode prisen. Nevnte han noe om han fikk inn flere innen nærmeste tid? Må få sett å bestilt meg disse snart jeg også. Vil du si hvor mye det høydejusterbare understellet kom på og hvor du fikk bestilt det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, da var det endelig på tide med noen bilder av nybilen. Gratulerer så mye, bilen ser herlig ut. Godt at du fikk handlet sommerhjulene til den gode prisen. Nevnte han noe om han fikk inn flere innen nærmeste tid? Må få sett å bestilt meg disse snart jeg også. Vil du si hvor mye det høydejusterbare understellet kom på og hvor du fikk bestilt det? :)

Tusen takk, er veldig godt fornøyd med bilen :) Skulle ønske den hadde facelift, men man kan vel ikke få alt :P

Fikk felgene til den gode prisen, og er glad for det. Men den ene bakfelgen hadde to bittesmå hakk, noe jeg synes er surt siden det er nye hjul. Jeg skal ta dette opp med han, og prøve å komme frem til en minnelig løsning på dette.

Han sa for øvrig ikke noe om at han skulle ta inn flere sett, men hvis det var marked for det ble han å gjøre det.

H&R understellet (og de øvrige bestilte delene) kjøper jeg fra Koed. Understellet får jeg for 9.800,- DKK u/ MVA, så inn i Norge m/ MVA kommer det på 13.500,-. Synes dette er en bra pris, da jeg betalte 17.200,- for samme understell til E39'en jeg hadde.

Jeg tror også at man får kjøpt demperne som par, altså kun fremdemperne for ditt vedkommende. Kan jo være noe å tenke på..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, er veldig godt fornøyd med bilen :) Skulle ønske den hadde facelift, men man kan vel ikke få alt :P

Fikk felgene til den gode prisen, og er glad for det. Men den ene bakfelgen hadde to bittesmå hakk, noe jeg synes er surt siden det er nye hjul. Jeg skal ta dette opp med han, og prøve å komme frem til en minnelig løsning på dette.

Han sa for øvrig ikke noe om at han skulle ta inn flere sett, men hvis det var marked for det ble han å gjøre det.

H&R understellet (og de øvrige bestilte delene) kjøper jeg fra Koed. Understellet får jeg for 9.800,- DKK u/ MVA, så inn i Norge m/ MVA kommer det på 13.500,-. Synes dette er en bra pris, da jeg betalte 17.200,- for samme understell til E39'en jeg hadde.

Jeg tror også at man får kjøpt demperne som par, altså kun fremdemperne for ditt vedkommende. Kan jo være noe å tenke på..? ;)

Nei, man kan ikke få i pose og sekk. E60 pre-facelift er alikevel ingen dårlig bil, så du skal ikke være misfornøyd med at det ikke er en facelift.. ;)

Kjedelig med hakkene og du må som nevnt prøve å få til en dialog. Hadde du giddi i spurt han når du først skal snakke med han om han tar inn et par sett til? Si at du har noen i BMW miljøet som er sugne på felgene.. ;)

Hørtes ikke ut som det var noen dårlig pris du fikk fra KOED. Jeg blir nok å bestille meg Hartge oppsettet til min. Har vært i dialog med Strandveien og har fått til et bra tilbud på diverse Hartge deler.. :)

Gleder meg til å se oppdateringer og masse bilder underveis! :D

Gratulerer nok engang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck deg :evil: Skikkelig frekt av deg å kjøre så pen bil. :lol: hehe...

Ikke dårlig å få gunstige priser på slike biler, selv om gunstig pris for denne er nok MANGE ganger det jeg gav for min. Pen var den i hvertfall. Og feite felger :wink:

Jeg liker å være frekk... ;)

Må si at jeg er godt fornøyd med å være 23 år og ha en så fin bil. Men det må sies med en gang: Banken eier en god del av denne bilen - noe annet ville ha vært for jævlig.

Likevel er det langt på vei snakk om prioritering; man kan betjene en god del av de månedlige avdragene til et lån ved å la være å gå ut på byen hver helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Og tar av meg hatten for en slik flott BMW & hjul 8) . Fòr oss med masse bilder etterhvert som div. oppgraderinger utføres :P .

Tusen, tusen takk :D

Jeg lover at det skal komme ordentlige bilder av både bil og oppgraderinger ;)

PS: Håper du er fornøyd nå som jeg kjøpte slike hjul som du "ønsket" deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan ikke få i pose og sekk. E60 pre-facelift er alikevel ingen dårlig bil, så du skal ikke være misfornøyd med at det ikke er en facelift.. ;)

Kjedelig med hakkene og du må som nevnt prøve å få til en dialog. Hadde du giddi i spurt han når du først skal snakke med han om han tar inn et par sett til? Si at du har noen i BMW miljøet som er sugne på felgene.. ;)

Hørtes ikke ut som det var noen dårlig pris du fikk fra KOED. Jeg blir nok å bestille meg Hartge oppsettet til min. Har vært i dialog med Strandveien og har fått til et bra tilbud på diverse Hartge deler.. :)

Gleder meg til å se oppdateringer og masse bilder underveis! :D

Gratulerer nok engang. :D

Hartge er - etter min mening - noe av det grommeste man får til BMW. Hadde det blitt E92 på meg, så ville den ha blitt stæsjet opp med Hartge deler.

E60'en har jo derimot originalmontert M-pakke, så jeg tror ikke jeg blir å blande inn så mye annet her. Likevel kan det godt hende jeg blir å bestille meg et Hartge pedalsett og Hartge dørkmatter.

Skal gi ham beskjed, ringer han trolig i løpet av de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck deg :evil: Skikkelig frekt av deg å kjøre så pen bil. :lol: hehe...

Ikke dårlig å få gunstige priser på slike biler, selv om gunstig pris for denne er nok MANGE ganger det jeg gav for min. Pen var den i hvertfall. Og feite felger :wink:

Jeg liker å være frekk... ;)

Må si at jeg er godt fornøyd med å være 23 år og ha en så fin bil. Men det må sies med en gang: Banken eier en god del av denne bilen - noe annet ville ha vært for jævlig.

Likevel er det langt på vei snakk om prioritering; man kan betjene en god del av de månedlige avdragene til et lån ved å la være å gå ut på byen hver helg...

Er nok mye god prioritering inne i bildet her ja. Men når man er 21 år småbarnspappa, eneste i husstanden med en ok inntekt og uten tidligere forsikring så må man gjerne ofre litt av bilfondet for å forsørge familien. Tror jeg må bli kriminell. Det er tydligvis ganske lønnsomt iflg. VG og Dagbladet :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...