Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snø nå?!? Puh.. Har da sittet i shorts og bar overkropp med 24 grader i skyggen (gradestokken viste ca 16 grader i vannet) og knall sol i hele helga.. *gni salt i såret*... 8)

Syns du virkelig pirelli dekkene var "greie" på vinterføre caaatooo? Den dagen det kom snø her og jeg hadde lagt om kom jeg ikke av flekken. Klarte ikke rykke meg en 1cm i den retningen jeg ville ha bilen. Ble til at jeg måtte bare parkere der den stod helt til snøen smeltet igjen..

Å si hva jeg mener om spranget mellom været sør VS nord skal jeg holde meg for god til... ;)

Dekkene var for all del ingen god erstatning for vinterdekk, bare så det er sagt :P Men, med litt fart så kom jeg meg fram dit jeg ville. Hvis man skal ta løs fra stillestående i litt snø er det derimot et nokså stort problem, kommer seg ingen veier da. I dag lå det derimot så mye snø at jeg ikke tok meg bryet med å prøve å bruke bilen; det er nokså ville tilstander her oppe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med all snøen vi har her i Tromsø så burde jeg kanskje kjøpe vinterdekk i 20" neste gang? :lol:

Må ikke le av det, Vredestein har vinterdekk i 245/30 og 285/25 i 20" så løp og kjøp :P

Dette må vurderes sterkt til vinteren, hehe 8) Nei, jeg tror nok at 18" får holde på vinterføre. Bilen vil uansett ikke bli så mye brukt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang vinterdekk fra pirelli så har jeg sett en plass at de ikke er godt egnet for nord europa , de har såpass hard gummi at de kun er egnet for vinterbruk sørover i europa.

Min E60 er original senket med M-understell og dynamic drive , sjelden kombo har jeg hørt , men med 20" er det slettes ikke ille komfort , helt topp spør du meg.

Kan ikke si at komforten endret seg enormt men det jeg merket mest var de sportslige fordelene med dekkene. Spinner lett ut av sving med pirelli , med michelin kan du få litt spinn i starten men så suger dekkene seg fast og skyter deg avgårde.

Feltskifter er mye mykere enn med Pirelli synes jeg.

Sidestabiliteten i dekkene er/føles lik men en får litt bedre fjæring i Michelin dekkene pga mykere gummi.

Men Pirelli er ikke dårlige dekk , men de passer ikke optimalt til nordiske forhold har jeg inntrykk av.

Takk for at du deler nyttige erfaringer med oss, Tinnsoldaten. Jeg tror nesten at Michelin blir mitt neste dekkvalg. Pappa har kjørt med Michelin i en årrekke, og sier at han ikke bytter det bort mot noe annet dekk. De originale 18" som sto på bilen har Michelindekk, og det er en nytelse å kjøre på disse.

Jeg er enig i at Pirelli ikke er optimale for norske forhold, særlig fordi de later til å trenge godt med "oppvarming" (i form av å bli kjørt i nokså høy hastighet) før de virkelig kommer til sin rett. De er rett og slett bedre å bli kjørt med i 120 enn i 60 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på sommertreffe cato?

å det er sikkelig kjedelig med snøen nå altså.. håper den forsvinner til i morgen!!!!

Håper jeg får med meg sommertreffet! Blir å dra dersom jeg får fri fra jobb :D

si i fra om du skal :P

Skal gjøre det :D Er jo en god del folk både fra Tromsø og Midt-Troms som skal, tror det kan bli morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. :D

Du kosta forbi meg opp dobbeltfila ved strupen i går ettermiddag (sleit meg oppover med vogntog) og må si bilen er blitt meget pen! Du har gjort alle de riktige grepene. Rått med kombinasjon av felger eksos og senk! Fikk ikke sett så lenge da du hadde grei sending oppover..hehe :wink: så måtte logge meg på her å titte nærmere. Hørtes ut som det var relativt grom lyd av nyeksosen også, hørte deg før du kom forbi, noe jeg sjeldent gjør da V8à i scaniaen durer greit oppover bakkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. :D

Du kosta forbi meg opp dobbeltfila ved strupen i går ettermiddag (sleit meg oppover med vogntog) og må si bilen er blitt meget pen! Du har gjort alle de riktige grepene. Rått med kombinasjon av felger eksos og senk! Fikk ikke sett så lenge da du hadde grei sending oppover..hehe :wink: så måtte logge meg på her å titte nærmere. Hørtes ut som det var relativt grom lyd av nyeksosen også, hørte deg før du kom forbi, noe jeg sjeldent gjør da V8à i scaniaen durer greit oppover bakkene!

Tusen takk for det! :D Litt skremmende at man blir spottet mens man bedriver svinkjøring etter landeveiene :lol: Skulle til Finnsnes i bursdag/ 16. mai feiring, så jeg hadde det såpass travelt at jeg måtte kjøre i "stor bot"-fart.

Jeg har ikke fått sett bilen i fart selv, men det ryktes at det ser bra ut. Kjempemorsomt at du la merke til den :) Eksosen høres nesten litt for godt utvendig, men lyden er hissig og høres "realistisk" ut, så da er det forsåvidt greit. Inni bilen er det faktisk nokså lyddødt, men mindre man virkelig trør på :)

Hvilken selskap er det du kjører vogntog for? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan bekrefte de ryktene, ser veldig bra ut under fart :D Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg nok trodd det var en m5 som dro forbi.

Angående lyden var den ikke sjenerende høy (slik som på enkelte ikke riktig så stilrene ungdomsbiler, uten sammenligning forøvrig), men opplevdes mer hissig og markant. Fikk virkelig fram den pene 6er sangen som vi er flere tilhengere av her inne 8) . Du kan si lyden sto i stil til det jeg forventet å se da jeg hørte deg bakfra!

Kjører for Mevin a/s, var på tur til Narvik med to schenker containere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morsomt å høre :) Det går tunge rykter i Tromsø om at det er en M5 også, det er det verste av alt :P Men for "vanlige" folk, som ikke bruker mye av fritiden sin på å henge på Bimmers, ser (og høres?) den kanskje ut som en M5?

Okei :) Så det var ikke fri å få på selveste 16. mai for deg? Neste gang vi treffes må du bare tute eller blinke med lys, da skal jeg hilse pent ;)

EDIT: Så først nå at du har kjøpt deg Z4 - gratulerer så masse! ;) Er du godt fornøyd med den så langt? Skal prøve å se etter deg i byen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro den er i stand til og lure mange til å tro at det er en m5 ja, ikke det verste inntrykket å gi folk heller :wink:

Er veldig fornøyd med "ny" bilen ja. Er en liten men meget morsom bil og kjøre og eie :D Er ikke rent sjeldent jeg tar meg selv i å kjøre relativt store omveier på min vei. Feks i går skulle jeg en liten tur på butikken i fin været, men endte like godt opp på toppen av finnvikdalen :lol: Skal se om jeg ikke lager en liten tråd om den etter hvert.

Hadde dessverre jobbe helg denne helgen, så da gikk den feiringa gaiken :( men får ta det igjen ved en annen anledning :D

Du skal få 1000meterne neste gang vi møtes ja (eventuelt et noe mer puslete blink med z4a :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt med bilen i form av stell og kos.. :) Om en god uke blir det mer, for da blir masteroppgaven levert inn :D

I går var bilen på sin første service, og ingenting nytt ble avdekket. Fikk også justert frontfangeren 100%, siden at jeg "kakka nedi" med den på tur inn i garasjen hjemme. Det var en smal sak, brukte kanskje tre minutter på jobben.

I dag har bilen vært på bilpleie og fått teflonbehandling. Var hos Kim på Autoteck i Tromsø, og både prisen og resultatet var upåklagelig! 8) Hadde ikke selv trodd at den skulle bli såpass mye blankere enn den ble. I tillegg oppdaget han en ganske dyp "sjalusiripe" nederst på høyre førerdør, men greide heldigvis å polere denne helt bort. I tillegg la han hardvoks både på felger og eksosrør. Med andre ord: En upåklagelig jobb, anbefales virkelig! :)

Skulle gjerne ha lastet opp noen bilder av resultatet, men har dessverre _nokså_ trangt med tid for tiden.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt med bilen i form av stell og kos.. :) Om en god uke blir det mer, for da blir masteroppgaven levert inn :D

I går var bilen på sin første service, og ingenting nytt ble avdekket. Fikk også justert frontfangeren 100%, siden at jeg "kakka nedi" med den på tur inn i garasjen hjemme. Det var en smal sak, brukte kanskje tre minutter på jobben.

I dag har bilen vært på bilpleie og fått teflonbehandling. Var hos Kim på Autoteck i Tromsø, og både prisen og resultatet var upåklagelig! 8) Hadde ikke selv trodd at den skulle bli såpass mye blankere enn den ble. I tillegg oppdaget han en ganske dyp "sjalusiripe" nederst på høyre førerdør, men greide heldigvis å polere denne helt bort. I tillegg la han hardvoks både på felger og eksosrør. Med andre ord: En upåklagelig jobb, anbefales virkelig! :)

Skulle gjerne ha lastet opp noen bilder av resultatet, men har dessverre _nokså_ trangt med tid for tiden.. :(

hva kostet det ?? har bestilt meguiers produkter for 3000kr i gårkveld så tenkte jeg skulle ta min bil selv :) men hva han kostet så kanskje jeg avbestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kostet det ?? har bestilt meguiers produkter for 3000kr i gårkveld så tenkte jeg skulle ta min bil selv :) men hva han kostet så kanskje jeg avbestiller :)

Ordinær pris på "full" behandling er 3500,-. Husker ikke om det omfatter mer enn det jeg fikk gjort på min. Siden bilen min er såpass ny og fin i lakken og jeg kjenner dem gjorde de jobben på min for knapt halvparten, 2000,-.

Kan sende deg nr.et til Kim på PM, så kan du ringe han å be om et bra tilbud? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...