Anderslien Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har bare noen spørsmål om importering av kjøretøy. Hvis jeg har lyst til å kjøpe en E46 323i. Foreksempel denne: http://www.mobile.de/SID4AQk1M5y2JJ1CVl ... 293396668& Kan jeg regne det på CO2 avgift ved importering? Hvis jeg kan det, hva slags dokumenter må jeg ha for å gjøre dette? Den har utslipp på 215g/km. Etter hva kalkulatoren på toll.no sier, så blir det 88.000kr i avgift på denne bilen. Da har jeg satt 1300kg på vekt (hvor mye veier en 323i eksakt?). Link til regnestykket: http://153.110.160.10/templates_TAD/Reg ... chorResult Da vil altså denne bilen koste meg litt under 150.000kr totalt. Det er jo mye billigere enn å kjøpe den i Norge. Har jeg regnet riktig her? Takk for at dere hjelper en som ikke har så mye peiling på dette
hagenisse Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Du skal bruke volum på denne, ikke CO2. Avgiften ender nok rimelig likt uansett. 1300 kg er nok alt for lite også. Generelt sett så vil du neppe spare noe, men utvalget er bedre. Vær obs på at tyske bruktbilsjapper ikke er noe bedre enn de norske.
Anderslien Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Hvis jeg skriver at den veier 1400kg og bruker volum regning, så kommer det på 97.000kr. Så blir jo litt ekstra. Men det er fortsatt billigere enn å kjøpe en her i Norge. Billigste jeg har funnet til nå er en som har gått langt over 200.000, ikke skinn og koster 169.000kr. De andre ligger på over 200.000kr, ellers er de automat. Så sparer faktisk ganske mye på å handle i Tyskland.
awt Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Når det gjelder E46 coupe lønner det ikke å importere i fra Tyskland, men nå ligger jo de litt høyere i pris enn sedan. Kan få 323 relativt billig i Norge også, var og så på en 323Cia som hadde gått 132000Km for noen måneder siden. Denne stod til 160K. De kommer bare ikke så ofte.
Anderslien Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har enda ikke funnet en eneste 323 til under 200.000 som har det utstyret jeg vil ha. Og det er veldig få av de. Sedan/coupe/cab har ikke så mye å si, men jeg vil helst ha coupe eller muligens cab da. Men cab blir jo fort litt dyrere og er ikke noe særlig på vinteren. Ellers går det jo ann å ha hardtop da.
awt Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Den jeg var og så på var greit utstyrt med sportsseter i skinn, takluke, "liten" navi (om dette teller kan vel diskuteres), sportsunderstell, memory i setene og sikkert mer jeg ikke kommer på. Har studert priser på disse bilene siden jeg bestemte meg for at jeg skulle ha en slik for en stund siden, og syns folk drømmer veldig når de priser bilene sine. Har også kommet veldig få biler ut i det siste (p.g.a. jul?), men regner med og merker at dette er på god vei oppover igjen nå.
Anderslien Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Ja, jeg begynte å bare kikke litt rett før jul. Så har jo ikke sett veldig mye. Og nå er det veldig lite biler. Jeg har også sett på E46 325 og 328. Har ikke tenkt å kjøpe ny bil nå, men kanskje etter sommeren eller i sommer. Liker veldig godt bilen jeg har nå, men kjenner jeg har lyst på ny bil snart. Jeg bruker jo kun bilen i helgene, men... Tenkte jeg skulle kjøpe 323 og sette på kompressor eller 328 og ha den slik den er.
hagenisse Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Jeg tror den veier mer enn 1400 også jeg, men vet ikke eksakt vekt. Husk at det kommer endel tusenlapper i tillegg i teite avgifter samt at du må jo få bilen hjem på et vis... Heldigvis er det ingen om.reg-avgift. Ytelsene til 323 og 328 er ikke sååå forskjellige.
R Andersen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Mener min gamle E46 coupe veide rett i underkant av 1500 kg.
Hawkon88 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Mener min gamle E46 coupe veide rett i underkant av 1500 kg. hvilken motor? koster jo litt i tid osv og. + transportutgifter som nevnt. enten du henter selv (hvis du regner timepris på kjøring+fly osv) eller at noen andre gjør det..
Anderslien Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 Jeg tror den veier mer enn 1400 også jeg, men vet ikke eksakt vekt. Husk at det kommer endel tusenlapper i tillegg i teite avgifter samt at du må jo få bilen hjem på et vis... Heldigvis er det ingen om.reg-avgift. Ytelsene til 323 og 328 er ikke sååå forskjellige. Ja, det koster vel ca. 6000kr i frakt hvis en tar den med for meg, samt ser på den for meg (vet om en som gjør det). 328 går o-100 1. sekund raskere enn 323. Så er merkbar forskjell.
R Andersen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 hvilken motor? 2.8, men tror nok alle E46 med R6 har rimelig lik vekt, da en 328 motor ikke veier stort mer enn en 320. 328 er en fin motor å ha kompressor på..
hagenisse Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Jeg har vanskelig for å tro at forskjellen er så stor i virkligheten selv om tallene sier det. 323 pleier jo ha noe mer krefter enn oppgitt. Uansett er det noen fæle motorer.
wagon Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Mener min gamle E46 coupe veide rett i underkant av 1500 kg. E46 323i veier 1375kg, 328i veier 1395kg. Tips: Hvis du dere/du lurer på vekt/ytelse på en bil, finn skiltnr på den eller tilsvarende bil og gå inn på mekonomen
R Andersen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 328 E46 Coupe veier 1395kg. Regner med 323 veier omtrent det samme. Jeg mente det stod ca 1470 i min, men det er godt mulig jeg husker veldig feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå