Mr_///M Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Kjørte fra jessheim til dal idag og ble tatt av fotoboxen nå jeg passerte 110km i 80 sone. men grunen til det var at forbikjøringsfeltet jeg kjørte på var pa vei til enden og da måtte jeg gi på da. kunne ikke bremse heller, hadde en bil bak meg. SÅ JEG LURER PÅ OM KANSKJE JEG SKAL RINGE DEM OG FORKLARE SAKEN, SLIKK AT JEG SLIPPEr BOTEN. Lurer på om noen har gjort lignende før. tror dere det går an?) og hvor skal jeg ringe? hadde vært fint om noen hadde kanskje en betjent som sitter på kontoret til det firma som driver med de fotoboxene;) Takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Jeg måtte bare kjøre for fort ? .Holder neppe som forklaring , det er vanskelig å gi skylden til noen andre når du bryter fartsgrensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Vill tro din beste sjangse er att bildet er for dårlig.. Har blinket til meg 2-3 ganger uten att jeg har fått bot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_///M Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2008 vi satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjedelig å bli knipset, hvertfall når farten var så stor som den var. Uansett bør du være glad du ikke hadde mer enn 116km/t da dette er førerkortbeslag. Å ringe til ATK for å forklare "Jammen jeg måtte bare.. måtte.." kan jeg si med en gang ikke nytter. Du slipper overhodet ikke boten, samme om forklaringen er om du hadde en bil i rompa eller ikke. Du er ikke tvunget til å kjøre fortere av den grunn og vedkommende bak deg kunne bare ha kjørt forbi. Jeg kan bekrefte at det er mange som ringer til ATK og forklarer sine situasjoner "Jammen jeg måtte bare... måtte.." og "Det var bare engangstilfelle.."! Det er faktisk ikke måte på hva folk presterer å si i telefonen bare for å slippe unna boten. Glem det, først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Det går nok bra med det skiltet du har i fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjørte fra jessheim til dal idag og ble tatt av fotoboxen nå jeg passerte 110km i 80 sone. men grunen til det var at forbikjøringsfeltet jeg kjørte på var pa vei til enden og da måtte jeg gi på da. kunne ikke bremse heller, hadde en bil bak meg. SÅ JEG LURER PÅ OM KANSKJE JEG SKAL RINGE DEM OG FORKLARE SAKEN, SLIKK AT JEG SLIPPE BOTEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_///M Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjedelig å bli knipset, hvertfall når farten var så stor som den var. Uansett bør du være glad du ikke hadde mer enn 116km/t da dette er førerkortbeslag. Å ringe til ATK for å forklare "Jammen jeg måtte bare.. måtte.." kan jeg si med en gang ikke nytter. Du slipper overhodet ikke boten, samme om forklaringen er om du hadde en bil i rompa eller ikke. Du er ikke tvunget til å kjøre fortere av den grunn og vedkommende bak deg kunne bare ha kjørt forbi. Jeg kan bekrefte at det er mange som ringer til ATK og forklarer sine situasjoner "Jammen jeg måtte bare... måtte.." og "Det var bare engangstilfelle.."! Det er faktisk ikke måte på hva folk presterer å si i telefonen bare for å slippe unna boten. Glem det, først som sist. takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_///M Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2008 Det går nok bra med det skiltet du har i fronten. Hadde ikke det skiltet på den bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_///M Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjørte fra jessheim til dal idag og ble tatt av fotoboxen nå jeg passerte 110km i 80 sone. men grunen til det var at forbikjøringsfeltet jeg kjørte på var pa vei til enden og da måtte jeg gi på da. kunne ikke bremse heller, hadde en bil bak meg. SÅ JEG LURER PÅ OM KANSKJE JEG SKAL RINGE DEM OG FORKLARE SAKEN, SLIKK AT JEG SLIPPE BOTEN BARE LE DU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjedelig å bli knipset, hvertfall når farten var så stor som den var. Uansett bør du være glad du ikke hadde mer enn 116km/t da dette er førerkortbeslag. Å ringe til ATK for å forklare "Jammen jeg måtte bare.. måtte.." kan jeg si med en gang ikke nytter. Du slipper overhodet ikke boten, samme om forklaringen er om du hadde en bil i rompa eller ikke. Du er ikke tvunget til å kjøre fortere av den grunn og vedkommende bak deg kunne bare ha kjørt forbi. Jeg kan bekrefte at det er mange som ringer til ATK og forklarer sine situasjoner "Jammen jeg måtte bare... måtte.." og "Det var bare engangstilfelle.."! Det er faktisk ikke måte på hva folk presterer å si i telefonen bare for å slippe unna boten. Glem det, først som sist. Du svarer alltid i ATK-tråder...på tide å si at du jobber med ATK til daglig eller? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Jeg jobber nok ikke med ATK, men er det ikke fint at noen besvarer andres dumhet og uvitenhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Haha.. dagens. Forklare at man bare MÅTTE kjøre 110 i 80-sona, jo, den kommer du nok langt med, og den havner nok i samme lista som disse "forsikringsforklaringene" folk har kommet med. Bilen bak deg var helt sikkert også utstyrt med denne nymotens oppfinnelsen kalt bremser som de fleste biler har på utstyrslisten sin nå til dags. Det du egentlig forteller de, er at du tok en grundig feilvurdering og kanskje ikke er skikket til å ha lappen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Husk at fotobokser ofte står i enden av steder hvor det går an å kjøre forbi. Slik jeg tolker det så er det lagt opp til at man kan kjøre for fort ved forbikjøring (sånn egentlig).. Har en onkel som lå bak en drittbil som slepet en stor båt som den ikke hadde kapasitet til (for tung vekt), den gikk da så sagte at når det kom en slette så kjørte han forbi, men måtte dra på litt ekstra da det kom en bil i mot. Da ble han målt med laser og vinket inn! Min onkel sa at det er jo han som drar den båten ulovlig som burde blitt stoppet. Helt enig, sa politimannen, men nå var det deg vi tok. Teit at de skal straffe folk for å ha handlet riktig iforhold til sikkerheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Jeg skal ikke le av deg da det er en utrolig irriterende situasjon å havne i. Mest irriterende er at de plasserer fotobokser på sleipe seder hvor det er høy sannsynlighet for at den tar noen i høy fart. Som flere har nevnt tidligere vil det være relativt naivt å tro at man kan slippe unna, men du kan jo håpe på at bildet ble for dårlig til å kunne identifisere deg, og måtte forkastes. Utmerket at vi har folk som deg her på forumet, Saltkjelen! Jeg er sikker på at det er mange som setter pris på din kunnskap, ikke bare om BMW generelt, men også lover og vedtekter som for noen kan virke en smule uklare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå