Skallesei Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 jaja... Da var det gjort igjen... Var innom GS i dag å endte opp med en ny bestilling som vanlig... Bestilte meg sommerfelger og bremser denne gangen! Originale 8,5 (ET12) og 9,5 (ET17) x 19" M6 hjul med 235/35 og 265/30 dekk + 1cm spacere. Veil.pris: 41.445,- Jeg må bruke spacere fordi senteret i M6 felgen er 72,6mm mens navet på bilen min er 74,1mm. Skal dreie av senterringen på spaceren 1,5mm så felgen passer på spaceren. Må nok valse litt hjulbuer for å få de på, men jeg håper det holder med å valse inn innerkanten. Jeg har tidligere kjøpt meg supersport coilovers, men jeg lurer på å bytte ut disse med et spesiallaget sett fra SPAX hvor jeg bytter ut luftbelgene bak med ei fjær med høydejustering og en demper med hardhetsjustering. Litt teit å miste den automatiske høydejusteringa, men jeg synes bilen er så "bløt" på raua når jeg kjører litt hardt. De har også fått kloa i noen nye camberjusteringsforinger bak på E39 som kommer snart. Disse og polyforinger i hele understellet har jeg også litt tro på, men vi får se når det nermer seg vår... På bildet har jeg lånt en M6 replica felg på 8,5x19" (ET15). Bremser: Foran: K-Sport 380mm med 12 stemplede kalippere. Veil.pris: 21.000,- Håper M6 felgene har nok plass til disse, de er forresten 5mm større enn M6 bremsene. Bak: K-Sport 356mm med 6 stemplede kalippere. Veil.pris: 14.625,- (nesten lik de på bildet som er 8 stemplede med samme størrelse skive) M6 felger er snadder! PS! Jeg betalte ikke fullpris for noen av delene!!!
StrexX Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 HEFTIG! familievogna si detta M6 felga kledde bilen utrolig godt!
SiggenK Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Rått rått rått Få tatt noen bilder i dagslys av eksosen osv. nå da
Hefner Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Detta blir jo bare heilt gull Skallesei godt pengene får bein og gå på...hehe
Skallesei Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 her i gården har penga så mange bein at jeg begynner å lure av og til... skal få tatt no skikkelige bilder etterhvert, må finjustere eksosen litt mer siden den har seget noe ned og til siden.
m-blå Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hei. Flott bil. Men jeg forstår ikke hvorfor du vil bruke 1 cm spacer på felgene,og dreie av denne. Jeg hadde og 8,5 og 9,5x19" på min E39 530dat med et10 og et17mm bak(dekk 235 og 265). Måtte valse litegranne bak. Hvis du har en 1cm. spacer i tillegg må du valse 11-12mm. Det begynner og bli mye. Lever heller felgene inn og drei av senteret på dem,slik at de passer. Det er det ett par her i Haugesund som har gjort med sine M6 felger.
Skallesei Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Har tenkt på det ja, men 1cm spacer foran går fint bare med å valse inn kanten på hjulbuene. Bak så er det en litt annen historie og jeg regner egentlig med å måtte få dreid ut av senteret i felgene.
Skallesei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Ikke fått montert coiloversene enda, men det blir! Hva syns dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå