Henrik K Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Flott bil! Minner meg om min gamle 323i, bortsett fra at den var cosmos sort (mimre, mimre...). Jeg synes 18" ser fint ut på en E46, og da har du fortsatt bra med komfort igjen. Felgene på bildet av min gamle bil, er replika av Breyton Vision. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Liiiiite misunnelig på det interiøret der Er så ufattelig pent med den kombinasjonen mørk bil med beige skinn.. Så forøvrig ut som en meget pen bil som vil bli enda penere med disse små moddsene du snakker om.. Ville også vurdert M3 spoiler leppen på bagasjeluken, den gjør mye Ikke lenge til den kommer på min Hold oss oppdatert med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foo Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 Flott bil! Minner meg om min gamle 323i, bortsett fra at den var cosmos sort (mimre, mimre...). Jeg synes 18" ser fint ut på en E46, og da har du fortsatt bra med komfort igjen. Felgene på bildet av min gamle bil, er replika av Breyton Vision. Denne så jo meget pen ut. Likte felgene! Er bilen senket noe? Frodo_ foreslår 30/20 senk, vil det si 30 mm bake og 20 foran? Richie85 Tror jeg beholder bilen noen år til. Men alt har en pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Senking er det første jeg ville gjort. Jeg har på min coupe 40/20mm (altså 40 foran, 20 bak)), og det er en veldig fin mellomting mtp fremkommelighet, komfort og sportslighet og utseendemessig. Skulle jeg gjort det omigjen så ville jeg nok valgt 50/30, men det ville nok også gitt merkbart redusert fremkommelighet. Jeg ville satsa på noen brukte felger hvis du ikke skal bruke mer enn 10k. Mener du m-tech når du sier m3-fanger og skjørt? Hvis du mener m3 så passer ikke skjørt fra e46 m3 helt, men noen setter det likevel på.. Selv har jeg bestilt m3-fanger som passer til non-m3, det får du til sedan også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foo Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 Senking er det første jeg ville gjort. Jeg har på min coupe 40/20mm (altså 40 foran, 20 bak)), og det er en veldig fin mellomting mtp fremkommelighet, komfort og sportslighet og utseendemessig. Skulle jeg gjort det omigjen så ville jeg nok valgt 50/30, men det ville nok også gitt merkbart redusert fremkommelighet.Jeg ville satsa på noen brukte felger hvis du ikke skal bruke mer enn 10k. Mener du m-tech når du sier m3-fanger og skjørt? Hvis du mener m3 så passer ikke skjørt fra e46 m3 helt, men noen setter det likevel på.. Selv har jeg bestilt m3-fanger som passer til non-m3, det får du til sedan også. 10k ++ for felgene, blir vel alltid mere enn man planlegger Men over 20k er uaktuelt Jeg mener m-tech ja, men er åpen for alternativer. Går litt i surr av og til Hva vil det ligge på i pris å få den senket f.eks. 40/20, og hvilke deler trenger jeg? Jeg har "kontakter" på den lokale BMW-sjappa og vil få snille priser der både på orginale/uorginale deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Denne så jo meget pen ut. Likte felgene! Er bilen senket noe? Frodo_ foreslår 30/20 senk, vil det si 30 mm bake og 20 foran? Vet ikke helt hvor mye senket den var (AC Schnitzer), men det var nok... Med 30/20 senk mener nok Frodo 30 foran og 20 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 For å gjenta noe jeg har lest en annen skrive () bør du bytte dempere samtidig som du bytter fjærer, selvom mange sier at du klarer deg fint med orginaldempere så vil de slites ut mye fortere når de jobber i et annet register enn de er beregnet for. Det er andre deler (foringer?) som også bør byttes for å unngå slitasje på div ting som jeg ikke har peiling på, som igjen kan gjøre at dekk, lager osv slites unormalt fort. Jeg har H&R-fjærer som jeg fikk billig. Husker ikke prisen, det var noen tusen.. Har slitte dempere nå, kunne tenkt meg bilstein-dempere. Et tips er å få senkinga godkjent (vise på biltilsynet og få det inn i vognkortet) etter at du har tatt firehjulskontroll på bilen - altså før du evt. vurderer å gjøre andre mods (eks tona ruter foran) som du kan bli tatt for på biltilsynet. Det må også stå i vognkortet for å få bilen godkjent på EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foo Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 Da er jakten på felger/dekk i full gang. Var innom GS-nettbutikk i ettermiddag og sjekket prisene på m3-replica og hartge-replica felgene. 18" lå på litt over 16K med 225/40 dekk. Så tok jeg en tur innom nå i kveld ... Samme felgpakkene til salgs for 10 800???? HVA SKJER HER DA??? Dette kan da ikke stemme? Og om det er riktig er det jo "løp og kjøp" for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Da er jakten på felger/dekk i full gang. Var innom GS-nettbutikk i ettermiddag og sjekket prisene på m3-replica og hartge-replica felgene. 18" lå på litt over 16K med 225/40 dekk. Så tok jeg en tur innom nå i kveld ...Samme felgpakkene til salgs for 10 800???? HVA SKJER HER DA??? Dette kan da ikke stemme? Og om det er riktig er det jo "løp og kjøp" for min del ikke spør:P er prisen sånn, så er det bare å handle:P hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Flott bil! Minner meg om min gamle 323i, bortsett fra at den var cosmos sort (mimre, mimre...). Jeg synes 18" ser fint ut på en E46, og da har du fortsatt bra med komfort igjen. Felgene på bildet av min gamle bil, er replika av Breyton Vision. Sorry OT Foo! Henrik K E46 - den bilen din var veldig strøken! Pratet med deg på vårmønstringen 06.. kom tidlig i en E90 Ac Schnitzer.. vet ikke om husker det da men.. pratet hvertfall med deg om bilen din.. Den var fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foo Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg sjekket prisen på disse i høst og mener de steg et par tusen rett før jul. Ble skuffa da og hadde egentlig avskrevet å handle der. Men dette er da billig? T2382/35 Y225 Felgpakke m/225/40-18 Kumho KU31 Pris 10.845,25 kr. (8.676,20 kr uten mva) Nå var jo nettbutikken nede hele helga... så det kan jo være de har oppdatert med nye priser. Håper det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 jeg har de felgene på bilde som vinterfelger.. kosta 8000 med dekk i skien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Flott bil! Minner meg om min gamle 323i, bortsett fra at den var cosmos sort (mimre, mimre...). Jeg synes 18" ser fint ut på en E46, og da har du fortsatt bra med komfort igjen. Felgene på bildet av min gamle bil, er replika av Breyton Vision. Sorry OT Foo! Henrik K E46 - den bilen din var veldig strøken! Pratet med deg på vårmønstringen 06.. kom tidlig i en E90 Ac Schnitzer.. vet ikke om husker det da men.. pratet hvertfall med deg om bilen din.. Den var fin! Joda, husker det. Den var svart den E90'n? Denne kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Det stemmer det vet du! For du stod vel parkert bak den sølvgrå E36 touringen foran meg på bildet der vel? not OT, sorry! Skjedd noe nytt med 323 her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 40/30 Cobrafjører hos gundersensportscar.no koster rett under 1800,- Det blir gull. Jeg vurderte også en stund 18" vs 19", og gikk for 19". Ingen vesentlig endring i komfort i forhold til de orginale 17" jeg hadde, og ser helt perfekt ut. Jeg ville gått for m3 replica front istedet for mtech. 1. Billigere 2. Ser bedre ut. Sjekk e46fanatics.com (om du har en del penger du vil svi av på bilen. Blir lett satt på dyre ideer der.) 19" Hartge replica og 45/35 senk. (Litt for lavt nå på vintern og i oslo sentrum generelt, og om du vil besøke venner som bord på gård...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå