tsn Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Hei! Vurderer å kjøpe meg ny bil, og en av kandidatene er da 318/320 i/d..det jeg da først og fremst lurer på er hva dere mener er "obligatorisk" av diverse mulig ekstrautstyr.. Samt hva som gir mest for penga av de 4 nevnte modellene..
Mack10 Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Det jeg ville hatt er el vinduer framme ihvertfall, varme i setene, sportseter, evt navigasjon. Dette er hva jeg kommer på i farten. Ellers hadde jeg gått for 320 helst, da 318 er litt liten motor i grunn, noe du fort kommer til og angre deg på og slå deg litt i hodet med det som ligger nærmest..
tsn Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 Er ikke vindusheiser og setevarme standard i 2008? 320 er nok mest aktuell ja, uvisst med disel/bensin enda.. Hvilken hjuldim anbefales for å få en relativt komfortalbel bil da? Og den M-pakka burde man vel ta med, hehe? Hvordan er det å trimme 320i? Like enkelt som 320d, eller en noe mer krevende prosess?
Ad|oS Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 En 320d er mye lettere å trimme da man bare trenger å chippe for å få rundt 20-30%ekstra effekt. En bensinbil må det andre ting til, som trim-kam, grenrør osv. Altså lettere å trimme diesel.
Hansh Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Min far venter nå på sin nye firmabil: 2008 mod. 318i sedan. De har tilbud på pakken med tåkelys foran, sportsratt og et par andre ting, samt gjennomlastingssytem. Etter min rådgivning er det også tatt med dynamic (husket jeg riktig navn?) pakke med sportseter foran, sportsunderstell, 17" felger og xenon lys. Ellers var det vel og lyspakken og et litt bedre anlegg, og sef. vinterdekk da, på 16" lettmetall. Fikk litt rabatt på hele pakken og endte på vel 330 gamlinger for hele stasen levert Bergen. Verken jeg eller min far er særlig glad i diesel så det valget var enkelt og tror at den nye 318i motoren med 143 hk og 190 nm kommer til å funke greit. Mener den skal klare 0-100 km/t på ca. 9,3 sek.
StrexX Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 vil vel anbefale 320d, da du får en bil som går relativt bra, god å kjøre og bruker lite=billig i drift... ville valgt sportseter, da helst i skinn, m-pakka, hvis den da innebærer sportsunderstell osv osv.. ting som tåkelys, lydpakke, manuel girkasse og litt gromme orginalfelger i god størrelse er alltid en sikker vinner!
Energetic Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 bensin gir mest kjøreglede, større turtallsregister og bedre lyd 318i har samme motor som 320i men nedtunet så det er nok fint mulig å få oppgradert en 318i motor til å bli en 320i motor. er nok endel rimeligere enn å kjøpe en 320i.
Ellingsen B. Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 jeg hadde kjøpt 320d. 320i bensin er boring. 4syl bensin er uff samt at 320d går utrolig mye bedre.. og ikke minst billigere
Ron Jeremy Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Svaret er veldig enkelt, I4 bensin som sitter i E9* er en utrolig kjedelig og lite inspirerende motor, lineært drag og "nesten" diesel lyd trekker ikke inntrykket opp! Så da sitter du igjen med 318D eller 320D, 320d er ganske frisk, og tilfredstiller de flestes behov mht motorisering tror jeg, så ville kikket på denne. Alternativt (og mest økonomisk) hent deg inn en med bra utstyr, 1 år gammel. Must utstyr er sportseter, M ratt(!) og blackline baklykter og klima aut, alt utover dette er pluss selvsagt, alt etter hva lommeboka tillater.
Hawkon88 Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 skal vel også sies at diesel har et mindre verditap også når du skal selge bilen igjen eller tar jeg helt feil?
Ellingsen B. Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Er vel så mye som 70-80% som kjøpte diesel bil i 2007.
Hansh Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Svaret er veldig enkelt, I4 bensin som sitter i E9* er en utrolig kjedelig og lite inspirerende motor, lineært drag og "nesten" diesel lyd trekker ikke inntrykket opp!Så da sitter du igjen med 318D eller 320D, 320d er ganske frisk, og tilfredstiller de flestes behov mht motorisering tror jeg, så ville kikket på denne. Alternativt (og mest økonomisk) hent deg inn en med bra utstyr, 1 år gammel. Must utstyr er sportseter, M ratt(!) og blackline baklykter og klima aut, alt utover dette er pluss selvsagt, alt etter hva lommeboka tillater. Er blackline baklykter et orginalt tilvalg? Fant det ikke i ekstraustyrslisten. Baklyktene var en av tingene min far helst ville endre på!
Joan E36 Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Egentlig så liker jeg bensin motore best, men i dette tilfellet så ville jeg absolutt valgt en diselmotor. 2 liters bensinmotoren til BMW har jo blitt 4 sylindret ;/ 2 liter diselmotoren til BMW går dessuten veldig bra! Har kjørt denne på kjøreskole, og det var et helt utrolig drag i den. Ekstrautstyr ville jeg hatt skinnratt, skinn (sportseter), navigasjon (DVD), klimaanlegg og tåkelys/kurvelys. Om du vil ha mer så er det masse du bare kan "pøse" på med
Ron Jeremy Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Svaret er veldig enkelt, I4 bensin som sitter i E9* er en utrolig kjedelig og lite inspirerende motor, lineært drag og "nesten" diesel lyd trekker ikke inntrykket opp!Så da sitter du igjen med 318D eller 320D, 320d er ganske frisk, og tilfredstiller de flestes behov mht motorisering tror jeg, så ville kikket på denne. Alternativt (og mest økonomisk) hent deg inn en med bra utstyr, 1 år gammel. Must utstyr er sportseter, M ratt(!) og blackline baklykter og klima aut, alt utover dette er pluss selvsagt, alt etter hva lommeboka tillater. Er blackline baklykter et orginalt tilvalg? Fant det ikke i ekstraustyrslisten. Baklyktene var en av tingene min far helst ville endre på! Det er en orginal del hvertfall, så det er nesten et must, den må være et must for E90 eiere i mine øyne.
hagenisse Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Sportsseter er et must! samt at 320d går utrolig mye bedre.. Tall fra bmw.no. Utrolig mye bedre er vel å ta i? 320i Akselerasjon 0 - 100 km/t (i sek.) 8,2 Akselerasjon 0 – 1.000 m (i sek.) 28,9 Toppfart 228 320d Akselerasjon 0 - 100 km/t (i sek.) 7,9 Akselerasjon 0 – 1.000 m (i sek.) 28,5 Toppfart 230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå