Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ha felger stående og da i stativ. Hvorfor folk sier at man ikke skal ha det aner jeg ikke. Jeg lagrer mine liggende, av plassmessige årsaker.. Aldri hatt problemer med å ha lagret felgene mine liggende...

Skrevet

ja jeg har hørt litt forskjellig jeg også så ville høre hva folket her sier. Hører jo flere si at hvis hjula står så blir de ovale.... har selv hatt mine liggende før.

Skrevet
så lenge felgene er på har det vel ingen betydning om de lagres stående eller liggende???

så lenge dekkene er på mener du kanskje? :wink:

Skrevet
Mine STÅR på bilen, og er fylt opp med ekstra trykk under vinterlagringen.

Mine også! :)

Ellers så har jeg alltid gjort som i artikkelen Steffan viste til. Legger de på siden oppe på hverandre i en kald og mørk kjeller.

Jeg har også alltid hatt en bil stående hele vinteren med dekkene på, og har heller aldri hatt problemer med att dekkene skal ha blitt "flate" på det stedet de har stått på, men jeg har alltid vært nøye med å fylle i ekstra luft før jeg parkerer for vinteren.

Skrevet

dekkene skal lagres liggende med dekk poser i et tørt kald mørkt romm får at de ikke skal bli harde. stående kan det risikeres at det blir et flatt pungt.

Skrevet

Det som er viktig er at man ikke legger det nederste dekket rett ned på gulvet, ellers tror jeg ikke lagringen betyr så mye. Om dekkene står på felg og lagres stående vil de aldri bli flate av sin egen vekt. Mine sommerdekk står på BMW'en hele året, når den står lenge flytter jeg den frem eller bak litt av og til for ikke å belaste dekkene på samme sted. Dekkene til bruksbilen henger jeg på veggen i garasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...