Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt "Nankang NS-II Sport" selv og, og syns de var bra. På tørt satt de skikkelig godt (måtte ta i med M5en for å få de til å slippe!), mens de var midt på treet på vått. Falken-dekkene (FK-451) jeg hadde før var mye skumlere.

Og å sammenligne med Dunlop syns jeg er helt kurrant. En på jobb har Nankang på 19" Breyton Inspiration på sin E39 525tdsAT, og han hadde Dunlop før. Klaga på sporing og enormt mye støy, og trodde ikke det var sant da han fikk på Nankang-dekkene. Bilen hadde aldri vært så stille før, og sporingen var også kraftig redusert.

Eneste jeg kan huske med Nankang var at de i blant kunne føles litt skumle fra 160 til 250km/t... men vi bor jo i Norge, så det er sjeldent et problem.

PS: Som med andre dekk finnes det flere versjoner av Nankang-dekkene selv om de har samme navn, versjoner for andre kontinent, andre klima, etc. Dekkonline har de ihvertfall to av de forskjellige.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

har hatt nankang på 2 biler!

først hadde jeg det på en e34 i 18" og har ingenting å klage på det,byttet felger og dekk til khumo ku31 og det var jo et helt forferdelig dekk fryktelig mye sporing,synes heller ikke det var noe særlig på vått heller!

sist hadde jeg det på min e39 i 255-30-20 og det fungerte helt utmerket,litt glatt når det var vått! enest som jeg synes var litt synd er at det var veldig smalt i banen

Skrevet
Min erfaring med nankang er at de blir fort slitt og har dårlig balanse. Hadde masse lodd på med nankang, men når jeg senere la dunlop på samme felgen, fikk jeg opp 0 gram.

Det virker som om bilen ruller lettere med dunlop.

Men ellers har de godt grep og bra pris.

Ja slik er det desverre med de fleste av billigdekkene. Du kan ikke sammenligne dunloop med nankang! I utgangspunktet så er det faktisk flere som ikke annbefaler nankan til tyske biler på grunn av ballansering.

Det ligger nok noe i det dere sier her.... :wink:

Hadde Falken dekk på den ene M535'en min..de var i dimensjon 225/40/18...Var helt grusomme å kjøre på, i form av vibrasjoner og dårlig veigrep..var helt nye dekk, og helt nye felger pluss at jeg hadde skiftet alt i forhjulsstillingen,men allikevel oppstod desse problemene....merket også til dette etter hjulstillingskontroll.

Dekkene ble også nedslitt altfor fort!! Satte på Orginale M535 felgene med gamle morkna Michelin 220 dekk på, de var mye bedre å kjøre med.... :roll: hehe

Jeg skal vertfall aldri kjøpe meg Falken dekk mer... :!:

Skrevet
Er enig med Flo1,,,,bare å kjøpe billig dekk... nankang er gøy på vått føre:) men må sies at innsiden slites raskt... så det er viktig med firhjulskontr..... Å husk å vrenge dekka før det er for sent,,,har med det noen har sagt tidligere at dekket runder litt mye inn på sidene....

Vil ikke si meg enig i noe av dette... Jeg kjøpte noen billigdekk av merket Fortuna i dim 225.45.17. Greit, dekket var overaskende støysvakt og behagelig å kjøre med. Var noe sporing før dekket ble varmt, men så fort det ble vått ute var det jo livsfarlig. Sikkert morsomt å sladde litt, men er man utfor en nødsituasjon har man ikke mye man skulle sagt. Når man først sklir så sklir det. Jeg skal legge noen 1000 kr ekstra i dekk neste gang. Har mye å si for trafikksikkerheten. Til banekjøring er slike billigdekk greie.

Skrevet
Min erfaring med nankang er at de blir fort slitt og har dårlig balanse. Hadde masse lodd på med nankang, men når jeg senere la dunlop på samme felgen, fikk jeg opp 0 gram.

Det virker som om bilen ruller lettere med dunlop.

Men ellers har de godt grep og bra pris.

Ja slik er det desverre med de fleste av billigdekkene. Du kan ikke sammenligne dunloop med nankang! I utgangspunktet så er det faktisk flere som ikke annbefaler nankan til tyske biler på grunn av ballansering.

Det stemmer som Hans328i skriver. Jeg kjører e39 525 dat og har prøvd flere forskjellige dekkmerker. De billige dekka går dessverre ikke på e39 da de ikke er runde, som igjen fører til vibrasjoner i bilen. Etter mye prøving å feiling satt jeg på Michelin (som ikke er så billige) og da løste problemet her. Tror det er flere tråder på bimmers om dette. Men som trådstarter spørr om er sikkert Nankang et greit dekk. Men er som alt annet i verden at man får det man betaler for. Jeg syntes det er meget trist å lese for andre trafikanter at feks personer som flo1 ikke bryr seg om dekkets egenskaper. Dårlige dekk er direkte trafikkfarlig.

Skrevet

jeg er veldig sikker på at nankang ns-ii og sonar ns-ii og gjerne federal/marshall dekkene er ganske like.. men kan ikke si noe sikkert.. eneste jeg vet er at vannplaning med dem er ikke noe moro :)

Skrevet

Det har vi erfart :wink: Rekorden er vannplaning på bakdekka i 30-40km/t, og veien var bare fuktig hehe Men var nesten slicks.

Men hadde egentlig ikke gode våt-egenskaper helt fra de var nye etter min mening

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...