Gå til innhold

BMW - skal ha minst 6 sylindre, eller?


Hofmeister-Knick
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Diskuterer ofte bil (dvs. BMW) med et par venner og kollegaer.

Gjengangeren er hvorvidt man "har" en BMW om man ikke har R6 eller bedre under panseret.

Selv heller jeg nok til det siste, en BMW skal ha 6-sylindre plassert etterhverandre. Det tristeste er jo en 5-serie med 4-sylindre i mine øyne, ekstra kjipt om den brenner olje.

Hva synes folket her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jo rekke 4 forbedra seg gjennom årene. og bilene har jo fått en bedre "kvalitet" for deler som er. Men snakker med en kompis som bor i Essen(tyskland) og han mener jo forsatt at rekke6ern er best men men..

Ja, er vel mye det syke avgiftsnivået i Norge som gjør at vi får mye R4 her til lands.

Men akkurat som en en R4 har fått forbedringer, har det samme skjedd med R6.

En R6 er blant annet i perfekt balanse av design, det gjelder jo ikke R4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med de 4 cylindrene jeg har på min 2000 318it, hadde vel ikke takket nei til 6 selvfølgelig men det er nok drag i bilen og lavt bensinforbruk er en fint ting. Faktisk låter den veldig fint også, overraskende kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

Diskuterer ofte bil (dvs. BMW) med et par venner og kollegaer.

Gjengangeren er hvorvidt man "har" en BMW om man ikke har R6 eller bedre under panseret.

Selv heller jeg nok til det siste, en BMW skal ha 6-sylindre plassert etterhverandre. Det tristeste er jo en 5-serie med 4-sylindre i mine øyne, ekstra kjipt om den brenner olje.

Hva synes folket her inne?

Tøys og tullball! En BMW med 4 sylindre er etter min mening like mye BMW enten den har 6-, 8-, 10- eller 12 sylindre..

Ja, det er jo utrolig kjipt å måtte ha en 4 sylindret motor og spesielt en som går på diesel. De går som en dass og bråker som 43 anleggsmaskiner, 10 lastebiler og 3 vrakbiler på en og samme gang. Uff, så fælt det er med 4 sylindre.. Jeg syns mer eller mindre at det er trist på 525d (177hk og 400Nm) som faktisk blir frakjørt av en 520d (177hk og 350Nm).. :roll:

Jeg fant fram tall på BMWs E60 f.o.m 2003 til og med 2008 og kom fram til hvordan de dårlige firesylindrede motorene kom blandt de store sekserne..

Akslerasjon i rangert rekkefølge:

525d, 177hk og 400Nm, 0-100 km/t 8,1 sek (2004-2007) (2,5ltr sekser)

523i, 190hk og 240Nm, 0-100km/t 8,2 sek (2007-xxxx) (2,5ltr sekser)

520d, 177hk og 250Nm, 0-100km/t 8,3 sek (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

523i, 177hk og 230Nm, 0-100km/t 8,5 sek (2005-2007) (2.5ltr sekser)

520d, 163hk og 340Nm, 0-100km/t 8,6 sek (2006-2007) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, 0-100km/t 8,7 sek (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520d, 150hk og 340Nm, 0-100km/t 8,9 sek (2006-2007) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, 0-100km/t 9.0 sek (2003-2005) (2.2 ltr sekser)

Toppfart i rangert rekkefølge:

523i, 190hk og 240Nm, toppfart 237km/t (2007-xxxx) (2,5ltr sekser)

523i, 177hk og 230Nm, toppfart 235km/t (2005-2007) (2,5ltr sekser)

520d, 177hk og 350Nm, toppfart 231km/t (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, toppfart 230km/t (2003-2005) (2.2 ltr sekser)

525d, 177hk og 400Nm, toppfart 230km/t (2004-2007) (2.5ltr sekser)

520i, 170hk og 210Nm, toppfart 224km/t (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520d, 163hk og 340Nm, toppfart 224km/t (2006-2007) 2.0ltr firer)

520d, 150hk og 340Nm, toppfart 220km/t (2006-2007) (2.0ltr firer)

Utifra disse tallene bevises det at selv en firer kan både være hurtigere enn en sekser i akslerasjon og toppfart.. I tillegg er de mye mer miljøvennlige og har et vesentlig lavere forbruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

Diskuterer ofte bil (dvs. BMW) med et par venner og kollegaer.

Gjengangeren er hvorvidt man "har" en BMW om man ikke har R6 eller bedre under panseret.

Selv heller jeg nok til det siste, en BMW skal ha 6-sylindre plassert etterhverandre. Det tristeste er jo en 5-serie med 4-sylindre i mine øyne, ekstra kjipt om den brenner olje.

Hva synes folket her inne?

Tøys og tullball! En BMW med 4 sylindre er etter min mening like mye BMW enten den har 6-, 8-, 10- eller 12 sylindre..

Ja, det er jo utrolig kjipt å måtte ha en 4 sylindret motor og spesielt en som går på diesel. De går som en dass og bråker som 43 anleggsmaskiner, 10 lastebiler og 3 vrakbiler på en og samme gang. Uff, så fælt det er med 4 sylindre.. Jeg syns mer eller mindre at det er trist på 525d (177hk og 400Nm) som faktisk blir frakjørt av en 520d (177hk og 350Nm).. :roll:

Jeg fant fram tall på BMWs E60 f.o.m 2003 til og med 2008 og kom fram til hvordan de dårlige firesylindrede motorene kom blandt de store sekserne..

Akslerasjon i rangert rekkefølge:

525d, 177hk og 400Nm, 0-100 km/t 8,1 sek (2004-2007) (2,5ltr sekser)

523i, 190hk og 240Nm, 0-100km/t 8,2 sek (2007-xxxx) (2,5ltr sekser)

520d, 177hk og 250Nm, 0-100km/t 8,3 sek (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

523i, 177hk og 230Nm, 0-100km/t 8,5 sek (2005-2007) (2.5ltr sekser)

520d, 163hk og 340Nm, 0-100km/t 8,6 sek (2006-2007) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, 0-100km/t 8,7 sek (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520d, 150hk og 340Nm, 0-100km/t 8,9 sek (2006-2007) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, 0-100km/t 9.0 sek (2003-2005) (2.2 ltr sekser)

Toppfart i rangert rekkefølge:

523i, 190hk og 240Nm, toppfart 237km/t (2007-xxxx) (2,5ltr sekser)

523i, 177hk og 230Nm, toppfart 235km/t (2005-2007) (2,5ltr sekser)

520d, 177hk og 350Nm, toppfart 231km/t (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520i, 170hk og 210Nm, toppfart 230km/t (2003-2005) (2.2 ltr sekser)

525d, 177hk og 400Nm, toppfart 230km/t (2004-2007) (2.5ltr sekser)

520i, 170hk og 210Nm, toppfart 224km/t (2008-xxxx) (2.0ltr firer)

520d, 163hk og 340Nm, toppfart 224km/t (2006-2007) 2.0ltr firer)

520d, 150hk og 340Nm, toppfart 220km/t (2006-2007) (2.0ltr firer)

Utifra disse tallene bevises det at selv en firer kan både være hurtigere enn en sekser i akslerasjon og toppfart.. I tillegg er de mye mer miljøvennlige og har et vesentlig lavere forbruk..

Jeg har, som du vet, hatt en 320d og var var imponert over drag (moment).

Litt tilvenning til å kjøre diesel trengs jo, men koste meg raskt :D

Men skal jeg være helt ærlig hadde det blitt en 325d hvis det ikke var for pris.

Det samme gjelder i grunn for bensin. Pluss at lyden fra en R6 er som musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...