bjalle Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 jeg betalte 11000 for inspection 2 på en 97 modell e39,
Dan Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Verkstedene regner jo nesten en hel dag på Inspection 2. Hvordan får de til det? Er jo ikke rart det blir dyrt
Mons1 Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Synn å må nevne det, men pris på InspII for 3500kr (inkl.mva?) Er rett og slett ikke mulig. Bilen skal ha 5,5liter Longlife-olje som koster ca. 150kr literen Bilen skal ha 4liter kjøleveske Bilen skal ha 1liter bremseveske Bilen skal ha Luft-, olje-, Pollenfilter Pluss litt småting og i mitt tilbud kostet dette 3000kr i bare deler. Betyr det at i ditt tilbud så jobber de gratis på verkstedet RS Fikk pris hos Bmw forhandler i Bergen, 6300,- Fikk tilbud hos et lokalt verksted i hjemkomunen min, 3500,- Dette ver inspeksjon II, på en 320D 2003
Mons1 Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Nærmeste sted er jo Kiruna, men der er det ingen Autorisert BMW-verksted. Kanskje Luleå/Piteå/Umeå, men nå snakker vi om over 60mil kjøring. Det vil koste 1500kr i drivstoff. Alternativet er Bodø og Harstad. Bodø er 5timers kjøring, men kortere enn til Umeå. Harstad er nærmest, men de har jo sluttet å selge BMW og da kan jo også verkstedet bli berørt av dette. Vel To be continued... RS Du har jo ikke lange biten til Sverige Mons1 Sendte selv mail og spurte etter pris på Insp II hos BMW i Bodø, Tromsø, Umeå, Luleå, og Skellefteå. Fikk kun svar fra Bodø og Skellefteå Østbyen Bil i Bodø skulle ha 13k nkr, uten bytte av olje på girkassen og diffen, da de mente dette ikke var en del av Insp II Burlin Bil i Skellefteå skulle ha 10k skr INKL olje på girkasse og diff. Ca halve prisen mao, så blir nok Sverigetur til sommeren ja
Budda Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Jeg hadde insp2 på min 2002 320dat i sverige i sommer..kom på ca 5000 norske, veldig god service. og fikk handla litt billig mat i samma slengen:) Nærmeste Bmw i sverige for østlandet er ved Torp rett føre Uddevalla
Dan Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 men nå snakker vi om over 60mil kjøring. Det vil koste 1500kr i drivstoff. Du bruker vel ikke to tanker på 120 mil? Bensinbiler gjør det. Dessuten sparer du atskillig mer enn 1500 kr på å ta service i Sverige. Jeg fikk et tilbud på 5500 skr Insp 2 på min 2001 520D. Kjører gjerne 50 mil x 2 for det. Kan dessuten kombineres med en handletur som nevnt også
850i Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Nærmeste sted er jo Kiruna, men der er det ingen Autorisert BMW-verksted. Kanskje Luleå/Piteå/Umeå, men nå snakker vi om over 60mil kjøring. Det vil koste 1500kr i drivstoff. Jeg har ca 84mil til Skellefteå, har ikke regnet på drivstoffkostnader, og det kommer jeg ikke til å gjøre heller
Simen Malerbakken Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Service priser varieer mye med hvor mye som gjøres. Vi priser nesten alltid (nesten bare MB) med en del tillegg som vi vet kommer, mens andre legger bare grunnprisen til. Mercedes deler inn i A-serivce og B-service (noen modeller A-F ) A-service uten tillegg 1600,- (4 syl motor) B-Service uten tillegg 3500,- (4 syl motor) B-service havner ofte langt høyere, på en S-klasse V8 med tilleggsarbeider kan det fort bli 50 000,- så service varierer med bil, og utstyrsnivå. Vanskelig å sammenligne to ulike biler
propan Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Og hvis bilen bryter sammen 2 mnd etter du har vært på service i Sverige.. Hva gjør du da? For all del,jeg skjønner det jeg-men på såpass ny og dyre biler er det greit å ha noen i nærheten som har gjort jobben. La oss si de glemmer å stramme bunnpluggen.. etter 3 uker faller den plutselig ut og all olje renner ut med superfart. Dama di(beklager den) kjører bilen på motorveien forså ringe deg og lure på hva den røde lampa med bilde av en kanne er for noe. Pluss at det står stop i kombiinstrumentet-pang. Mest sannsynlig vil det gå bra,og verkstedet i sverige vil dekke kostnader etter feilsøking på norsk verksted. De vil da ha bilen tilbake til sverige for å sette inn byttemotor der du da må hente selv etter noen uker. Hadde det ikke da vært lettere med lokalt verksted i utgangspunktet. Denne er såklart satt på spissen,men en helt og holdent fullt mulig virkelig situasjon.
bjalle Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Synn å må nevne det, men pris på InspII for 3500kr (inkl.mva?) Er rett og slett ikke mulig.Bilen skal ha 5,5liter Longlife-olje som koster ca. 150kr literen Bilen skal ha 4liter kjøleveske Bilen skal ha 1liter bremseveske Bilen skal ha Luft-, olje-, Pollenfilter Pluss litt småting og i mitt tilbud kostet dette 3000kr i bare deler. Betyr det at i ditt tilbud så jobber de gratis på verkstedet RS Fikk pris hos Bmw forhandler i Bergen, 6300,- Fikk tilbud hos et lokalt verksted i hjemkomunen min, 3500,- Dette ver inspeksjon II, på en 320D 2003 PÅ min ble det også skiftet bremseklosser\skiver og bremseslanger på insp II.
larserso Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Noen som kan anbefale verksteder i Sverige i akseptabel avstand til Oslo da? Eller like gjerne fraråde?
Dirty Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 kjøper man bil til 2-5 hundretusen spenn. så må man ha råd til slike utgifter! vis ikke er det mange e36 kebabtraller til salgs nå om dagen
tessa888 Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Min bil skal også på den servicen nå, ringte til jæger og de skulle ha 8000 kr for den servicen..
larserso Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 kjøper man bil til 2-5 hundretusen spenn. så må man ha råd til slike utgifter! vis ikke er det mange e36 kebabtraller til salgs nå om dagen Ser ingen grunn til ikke å forsøke å redusere prisen på utgifter uavhengig av bil man kjører. Skulle uansett vært på besøk hos kjentsfolk i Sarpsborg, så om det er halv pris i Sverige bruker jeg gjerne de pengene på andre og mer morsomme ting på bilen;)
Budda Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Olle Rutgersson Bilcentrum AB Norgårdsvägen 6 Tel: 0522-64 65 50 Fax: 0522-886 90 er den nærmeste i forhold til østfold iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå