Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottok et skriftlig tilbud på InspII for min 2003mod 320dA Touring.

- Det skal byttes motorolje og filter

- Bytte kjøleveske

- Bytte bremseveske

og så inspeksjon og sjekk av resten av bilen.

Pris med mva; 9900kr

Si meg...Kan dette være riktig?

Broren min hadde en 1998mod 740iA og fikk tilbud om Storsrvice(InspI?) for 6500kr. Det må da være mye mer olje på denne bilen, enn en 320dA?

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Finn ut hvor langt du er villig til å reise. Ta deg en ringerunde til diverse verksteder og sammenlign priser. 9900 hadde jeg aldri betalt for en service. Helt latterlig!

Vil anbefale Sverige hvis du har mulighet til det. Der får du god kundebehandling og gunstige priser :)

Skrevet

Du har jo ikke lange biten til Sverige Mons1 :) Sendte selv mail og spurte etter pris på Insp II hos BMW i Bodø, Tromsø, Umeå, Luleå, og Skellefteå. Fikk kun svar fra Bodø og Skellefteå :roll: Østbyen Bil i Bodø skulle ha 13k nkr, uten bytte av olje på girkassen og diffen, da de mente dette ikke var en del av Insp II :roll: Burlin Bil i Skellefteå skulle ha 10k skr INKL olje på girkasse og diff. Ca halve prisen mao, så blir nok Sverigetur til sommeren ja :)

Skrevet
Du har jo ikke lange biten til Sverige Mons1 :) Sendte selv mail og spurte etter pris på Insp II hos BMW i Bodø, Tromsø, Umeå, Luleå, og Skellefteå. Fikk kun svar fra Bodø og Skellefteå :roll: Østbyen Bil i Bodø skulle ha 13k nkr, uten bytte av olje på girkassen og diffen, da de mente dette ikke var en del av Insp II :roll: Burlin Bil i Skellefteå skulle ha 10k skr INKL olje på girkasse og diff. Ca halve prisen mao, så blir nok Sverigetur til sommeren ja :)

hvor langt unna strømstad ligger Skellefteå?

Skrevet

Skellefteå ligger i Nord-Sverige, så blir nok en lang tur fra Østlandet ja ;)

Skal selv til Burlin Motor og ta service på 520'n i vår/sommer. Du ser det på hjemmesiden deres at kundebehandling og kvalitet på arbeidet er høyt prioritert. "Det viktigste er at kunden er fornøyd". Sånn skal det være, og når prisen i tillegg er veldig gunstig så er det ingenting å lure på :)

Skrevet

Og når verken Luleå eller Umeå gidda å svare på mailene mine er jo valget enkelt, selv om Skellefteå ligger lengst unna for min del 8)

Skrevet

Fikk pris hos Bmw forhandler i Bergen, 6300,- Fikk tilbud hos et lokalt verksted i hjemkomunen min, 3500,- Dette ver inspeksjon II, på en 320D 2003

Skrevet

Er nok lurt å også sjekke hva som inngår i prisen. Som dere ser av eksemplet mitt ovenfor, er det jo tydeligvis forskjell fra Norge til Sverige av hva en Insp II skal inneholde :?

Skrevet

Jeg hadde nettopp service hos et lokalt bilverksted her ute på landet :)

Det kostet 6300 kr...

Vet ikke enda, men skal spørre hvilken inspection det var de tok.!

Dette er snakk om en 320d touring 2001 mod!

Sto bare inspection i speedometeret så jeg var ikke sikker på om det var inspection 1 eller 2...

Skrevet

eller dra til et uavhengi verksted å gjøre jobber for kansje halvparten..

Jobber på et skjekkpungt verksted selv.. og for eks audi a4 02+mod 1.9tdi-pd ca 5000-6000 for reg bytte.. rundt 10k på merkeverksted..

Servicer er jo sånn ymse med.. kan tanke meg den servicen din er på rundt 2t arbeid..

men klart er nok ikke alle uavhengie verksteder som er like bra..

skjekk litt rundt..er garangtert tusenlapper å spare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...