Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er på noen måter enig. Co2 er på langt nær den eneste gassen som forurenser. Ittillegg så får noen ting uretferdig mye oppmerksomhet slik som bil og fly traffikken, men andre slipper billig unna (kraftverk og shippstraffikken).

Grunnen til at co2 også er et viktig mål er ikke bare på grunn av den påståtte klima effekten, men det er også et mål på hvor effektivt vi forbrenner ressuresene våre. En bil vil foreksempel gi ifra seg 70% av alle energien i bensin direkte til varme Og det er kun hvor petroleums prisene er høye hvor vi forskerene først i det hele tatt gidder å begynne å forske på mer enrgieffekte måter å forflytte oss på. Så derfor er det co2 kanskje ikke 100% relevant til klimakrisen, men det hjelper også mot målet om høyt energiutbytte.

Skrevet

Svært interessant artikkel!

Forøvrig synes jeg at det er viktig at det fokuseres på forurensing i det hele tatt, men regjeringen vår viser tydelig hva de mener i mange tilfeller, spesielt da de godkjente en ekstra utslippskvote til et oljeselskap på 500 000 tonn co i året. Det tilsvarer 200 000 personbiler. - En ganske betydelig andel av det totale antallet personbiler i vårt lille land.

Skrevet

Jeg sier bare:

De som vet hva x er:

Se om du finner en dokumentar som heter : "Great Global Warming Swindle"

Eller næmere bestemt "the.great.global.warming.swindle.ws.pdtv.xvid-remax.avi" (google)

Ligger endel ute på Youtube også, bare søk på "Global Warming Swindle" der også så finner du litt. Kanskje du finner litt av dokumentaren i deler.

Dette er en dokumentar av BBC, etter det jeg kan huske. "We ask the questions that no one else does" Meget interessante saker, går en del på det som er omdiskutert i artikkelen lengre opp. Etter å ha sett denne dokumentaren har jeg endret mitt syn på globaloppvarming i henhold til hvorvidt mennesket står bak det hele.

EDIT: (Etter å ha sett dette er det så tragisk/morsomt å se alt dillet i media om global oppvarming :lol: )

Skrevet

Klimakrisen er oppskrytt. En klimaforsker uttalte nylig at værfenomenene er ikke menneskeskapt. En annen klimaforsker uttalte at hvis Norge har null co2 utslipp, så utgjør det 0,0002% på verdensbasis. Nei, her er det påskudd fra griske politikere for å karre til seg ekstra penger med påbud, forbud og allslags dilldall. Nå blir det boikott av kildesortering i protest :P

Skrevet
Jeg sier bare:

De som vet hva x er:

Se om du finner en dokumentar som heter : "Great Global Warming Swindle"

Eller næmere bestemt "the.great.global.warming.swindle.ws.pdtv.xvid-remax.avi" (google)

Ligger endel ute på Youtube også, bare søk på "Global Warming Swindle" der også så finner du litt. Kanskje du finner litt av dokumentaren i deler.

Dette er en dokumentar av BBC, etter det jeg kan huske. "We ask the questions that no one else does" Meget interessante saker, går en del på det som er omdiskutert i artikkelen lengre opp. Etter å ha sett denne dokumentaren har jeg endret mitt syn på globaloppvarming i henhold til hvorvidt mennesket står bak det hele.

EDIT: (Etter å ha sett dette er det så tragisk/morsomt å se alt dillet i media om global oppvarming :lol: )

Nå er det greit å utvise en viss skepsis til forskningen på dette temaet, men syns du også burde ha vist litt skepsis til slike kontroversielle filmer også.

Skrevet

Nå er det greit å utvise en viss skepsis til forskningen på dette temaet, men syns du også burde ha vist litt skepsis til slike kontroversielle filmer også.

Nå kom det kanskje ikke fram at det var kun pga denne dokumentaren at jeg har tatt besluttningen min da. Det er noe jeg har kommet frem til ved å legge sammen 2 og 2 fra alt annet vi får gjennom media. Samt andre bøker/dokumentarer. Og når man har fått endel alternative forklaringer og info som media ikke gir en, da ser man at det passer meget godt egentlig. Dagens samfunn har tatt klima"problemet" og bruker det som et våpen mot flere av u-landene. De vil hindre de i å utvikle seg og bli en verdig konkurent når det kommer til industri, forskning, teknologi, penger og makt. Jeg vet at de fleste i-land idag er med på klimadebatten, men dette er delvis fordi de er lurt til å tro noe annet enn det som er det virkelige formålet. Og fordi de selv er med på hele dritten. Alt jeg ser av "klima-ditt og klima-datt" på tv'n idag er nå så lett å gjennomskue, det er bare et stort falskt spill, noen er med på gamet - andre jatter med fordi de tror det er noe bra ved det.

Ta f.eks. Erna Solberg som skulle til Bahamas for å ver med på en klimadebatt. Haha skulle sett fjeset på henne da hun ble filmet på flyplassen, hun var storfornøyd med en ferie til bahamas. Hadde hun smilt noe mer hadde hodet falt av. Dette var en billig unnskyldning for å få en betalt mini-ferie. Det stod nærmest stemplet i panna på henne.

Eller de store klimaforkjemperne da, hvor mange av de kjører ikke digre bensin/diesel-slukende suv'er eller bmw/mercedes med v8++ Husker det var en sånn fyr på tv, de filmet garasjen hans. Der fannt man alt fra Hummer til aston martin. også en liten smart da, gjemt bort bakerst i en krok. Han ble stressa da reporteren spurte hva dette var for slags miljøforkjemping. --Hvorfor kjører han slike biler hvis han er så opptatt av redde å miljøet -mest sannsynlig for han vet det er bare klasse A bullshit. Og at han kan kjøre så mye hummer han vil uten at det vil ha noe å si på om det blir varmere eller kaldere om 10 år.

Noen andre små spm som er verd å gruble litt på:

Hvorfor var USA så skeptiske til Kyoto-avtalen ? Og hvorfor var de så lite villige til å diskutere grunnen til det da det ble tatt opp ?

Hvorfor skal jeg som nordman bli like mye avgiftsbelagt som de store private industrikonsern, de som forurenser flere tusen ganger enn meg?

Hvorfor skal vi som bor i utkantene betale så høy bensin og dieselpris når vi ikke har tilbudene om kollektiv transport? Her er det umulig å belage seg på å bruke bussen for det er så elendig korrespondanse. Trikk eksisterer ikke, den dagen det går trikk her så ler jeg til jeg stopper.

Hvorfor er ikke noen mer imøtekommende og hjelper til med dette problemet ang. transport? -Jo kanskje fordi staten vet det er tull og ikke gidder bruke penger på noe som er vås. De har bar ikke sagt det rett ut enda.

Neei.. Jeg stiller meg mer skeptisk til det som blir servert i media idag, og filmer ala Al Gore. Den store forskjellen på typen film som Al Gore leverte og den dokumentaren jeg posta lengre oppe, er at Al Gore og kompani er ute etter å håve inn penger. De "kontroversielle" dokumentarene som så fort blir dysset ned, de er ikke av griske og sleipe dressmenn som er kjøpt og betalt.

Skrevet
må vel si meg 100% enig i det du skriver restify

:)

Du las hele greia og altså, imponert! Trodde det ble litt i lengste laget jeg, men måtte bare lette litt på ventilen :wink:

Skrevet

Interresant tema!

restify

Mye av det du sier er jo direkte banalt.

Hvorfor var USA så skeptiske til Kyoto-avtalen ? Og hvorfor var de så lite villige til å diskutere grunnen til det da det ble tatt opp ?

Det er enkelt, USA er de som er verst i klassen mht forurensing, har du vært der borte hadde du kanskje skjønt noe av det...?

Det er det landet i verden som er mest avhengig av olje.

Hvorfor skal vi som bor i utkantene betale så høy bensin og dieselpris når vi ikke har tilbudene om kollektiv transport? Her er det umulig å belage seg på å bruke bussen for det er så elendig korrespondanse. Trikk eksisterer ikke, den dagen det går trikk her så ler jeg til jeg stopper.

Hvorfor er ikke noen mer imøtekommende og hjelper til med dette problemet ang. transport? -Jo kanskje fordi staten vet det er tull og ikke gidder bruke penger på noe som er vås. De har bar ikke sagt det rett ut enda.

Selvsagt gidder de ikke bruke betydelige summer på grisgrendte steder, på bygda råder bilen, så enkelt er det!

:roll:

Ellers er jeg enig i at debatten er lite nyansert, som mye annet i media.

Den største feilen regjeringen gjør er å (som alltid ellers) straffe kontra å oppmuntre (slik som Sverige f.eks)

De straffer en allerede fucked og ekstremt dyr bil og avgiftspolitikk og legger ytterligre avgifter på denne.

Disse avgiftene går som alltid i det store intet - patetisk!

Å da velge å straffe kontra å oppmuntre, gjør at politikken og dens mål og hensikt, får en negativ betraktning, veldig unødvendig!

I tilegg kakla Jens om oljefyr, det var ikke bra.

Så visste det seg at han hadde det selv, men å bytte den ut, åneida.

Nå gjentar historien seg ser jeg, herregud, se å få noen andre mennesker inn i de korridorene!!!!

:?

Skrevet

Neei.. Jeg stiller meg mer skeptisk til det som blir servert i media idag, og filmer ala Al Gore. Den store forskjellen på typen film som Al Gore leverte og den dokumentaren jeg posta lengre oppe, er at Al Gore og kompani er ute etter å håve inn penger. De "kontroversielle" dokumentarene som så fort blir dysset ned, de er ikke av griske og sleipe dressmenn som er kjøpt og betalt.

Tja, hvor mye var det Gore hadde håvet inn på klimahysteriet han har vært med å skapt? 600 millioner (om det var dollar husker jeg ikke).

Med en film som var så full av faktafeil at Høyesterett i England bestemte at hvis den skulle vises i skolen, måtte det følge med et skriv som påpekte alle feilene.

Har vel liten tro på at han gir disse pengene til miljøsaken....tenker de blir brukt til en kommende presidentkampanje.

Kan jo bli kvalm av mindre!

Viser bare at det er litt for mange som sluker alt som er i media rått.

Med søkke, sluk og hele fiskestanga.

Skrevet

Jarra..Al Gore har jo forøvrig tjent 500 MILLIONER KRONER på klimasnakket sitt! :roll:

Ellers sier jeg bare EN ting: Petter Stordalen!! :lol::lol: Makan til latterlig mann skal en lete lenge etter :stupid::D

Fakk tommy, kom meg i forkjøpet :P mener det var 500mill kr :wink:

Skrevet

Mye av det du sier er jo direkte banalt.

Ehm banalt? faktisk.. Du kommer jo ikke med noe argument for å backe den påstanden da. Du bygger faktisk mer oppunder det jeg sier :)

Vi er jo på samme siden når du nevner det med Jens og oljefyringa, der er jeg helt enig med deg at det er latterlig. Var nettopp sånne ting jeg forsøkte å dra frem. De o' store politikerne som snakker så høyt om miljøforkjemping er selv av de store svina på skogen. (det å ha svin på skogen er forøvrig et ganske morsom uttrykk når man tenker litt over det :lol:) Men tilbake til saken, politikerne kjører maskespill og håver inn penger. Det er alt de gjør, de melker oss noe så grassalt. Så fyrer de opp oljekamina og lener de seg tilbake i sin mahogney lenestol mens de ler av Norge og resten av verden.

Selvsagt gidder de ikke bruke betydelige summer på grisgrendte steder, på bygda råder bilen, så enkelt er det!

Det at de ikke -gidder- å bruke penger på oss i "grisgrendte" steder blir rett og slett litt for enkelt. Det legger bare opp til at det nettopp er -noe- mer bak. Den virkelige grunnen, den de ikke komenterer, den de aldri snakker om. Og når de driver på slik gir det selvfølgelig stor grunn til tvil over hele greia. De holder tett selvfølgelig, fordi de ikke vil miste pengestrømmen sin. De vil ha mer, og mer, og mer. Dermed er de fornøyd med å belaste oss som bor utenfor "Oslo" med like store avgifter på drivstoff, biler osv, som de som har et valg ang. transport. Det syns jeg blir for teit. Det er ikke miljø, men griskhet som lyser i pannene på de som fører den tankegangen der. De kunne ikke brydd seg mindre om miljøet, så lenge de får penger så er alt bra. Også er de akkurat så smarte at de har greid å bruke klimadebatten til en stor fasade.

Det er enkelt, USA er de som er verst i klassen mht forurensing, har du vært der borte hadde du kanskje skjønt noe av det...?

Hvis du nøster sammen mange av de løse trådene som er i dagens klimadebatt, og grubler litt over det hele - og ser på det som blir servert i media med litt skepsis. Så vil du se at det blir for enkelt ,eller "banalt" som du bruker, å si at :

er eneste grunnen til at de var skeptiske til Kyoto avtalen. Der ligger mer bak, mye mer. Noe av det sviver opp til overflaten så folk får tak idet, litt og litt kommer det ut. Det er dette man kan legge opp mot all svadaen som blir lagt foran nesen på oss, også tenke litt selv. Bare stoppe opp og vise like stor skepsis overfor all info. For, lets face it, media idag er langt forbi kjøpt og betalt. Man bør se flere sider av saken før man bestemmer seg for noe som helst. Og å kalle en teori for "konspirativ" eller avskrive en dokumentar fordi den går imot majoriteten, blir for dumt synes jeg. Det er jo bare rett og slett et annet synspunkt, det er jo der for å gi oss en annen side av en sak vi hittil bare har sett media's side av.
Ellers er jeg enig i at debatten er lite nyansert, som mye annet i media.

Det er bra, veldig bra. For det er ganske viktig å ta et skritt tilbake og se på det store bildet, det som virkelig foregår. Og ikke gjøre som mange, "sluker alt som er i media rått.

Med søkke, sluk og hele fiskestanga." Som TommyL så genialt formulerte :P

Den største feilen regjeringen gjør er å (som alltid ellers) straffe kontra å oppmuntre (slik som Sverige f.eks)

De straffer en allerede fucked og ekstremt dyr bil og avgiftspolitikk og legger ytterligre avgifter på denne.

Disse avgiftene går som alltid i det store intet - patetisk!

Å da velge å straffe kontra å oppmuntre, gjør at politikken og dens mål og hensikt, får en negativ betraktning, veldig unødvendig!

Her er du inne på noe bra, ser ut til at våre naboer i skogen har skjønt litt mer og er litt mindre pillråtne. Til trass for langt flere trær. Kan godt tenke meg at de avgiftene til slutt ender opp i lommene på utvalgte politikere (les iallfall Erna Solberg.) Vi må ha nye og folkelige folk inn i de korridorene.

Ron Jeremy, vi er på samme arket og jeg syns mye av det du skrev er meget bra. Jeg er ikke ute etter noe personangrep her, selvom det kanskje ble litt kvasse tendenser oppi her :P Håper ikke du tok det sånn da. Har du sett Great Global Warming Swindle foresten :) ? den er ganske bra, meget interessant iallfall.

Skrevet

Flott at du har satt opp mitt navn i det sitatet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...