Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg ikke hører hjemme her akkurat nå for tiden, da jeg kjører svensk jern. :roll: Og jeg kan ikke poste i teknisk, fordi der er det bare BMW. Så jeg prøver her!

Var på vei hjem i sta da jeg merket at bilen lugget til en gang, i neste motbakke mistet den all motorkraften og jeg svingte selvsagt inn første innkjøring for å finne ut hva det var. Den gikk på tunggang, men ville ikke ha noe turtall i det hele tatt. Tenkte jeg skulle prøve å åle meg hjem men bilen stoppet da jeg skulle ta i gang. Tauet hjem... Da vi kom hjem startet den (etter å ha dratt den på starteren en stund) men gikk ikke på 5 cylindere før den kom opp til 4000 RPM ca.

Så stoppet den selvsagt igjen da jeg skulle åle meg inn i garasjen.

Noen idé om hva det kan være?

Må bare få si at det er skikkelig drittvær her, og at det selvsagt kan være fukt... Jeg kjørte i gjennom den største vanndammen jeg noen sinne har sett ca 6-7 minutter før bilen stoppet (det vil si, jeg så ikke, fordi det regnet som faen). Trodde jeg traff en sjø med det første! :lol:

Skal prøve å la bilen tørke til i morgen, men hva tror dere?

Skrevet

Kan hende du har fått vann eller lignende i innsuget/filteret. Sjekk det, er det vann i det burde du ta det ut og tørke det, hårføner eller lignende gjør jobben på filteret.

Tips fra min side iallefall!

Skrevet
Litt OT, men var det du som fikk motorproblemer inn i rundkjøringa på Karihaugen nå i kveld..?

Niks, det var ikke meg.

Skrevet

plugghetene bør du sjekke ut! fikk samme problem for en del år siden, da var det pluggledningen som var dårlige! var ikke mulig å se at det var kutt i de men det var det altså...

Skrevet

Hehe, bilen startet i dag tidlig og har gått helt vanlig i hele dag.. Ble nok litt bløtt i går kveld. :D

Skrevet

Er nok dessverre Volvo nå, men den har 5 cylindere og slettes ikke langt bak en BMW lydmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...