Vader^^ Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 hei du, jeg har "akkurat" samme bilen, min er gått 162000 og er bare en 520I.. Men jeg har en simpel utgave med Kassett spiller av alle ting, så vist du vil bli kvitt den Cd spilleren er jeg Meget int. Lykke til med Gliset, blir morro å se slutt resultatet Min bil her forresten:
Gjest Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Pen bil:) Ser strøken ut den;) Om en mnd. tid så blir nok cdspiller til salgs ja:) Bare å gi meg en PM for hva du er villig til å gi for den..
Hanzo/// Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Den dørsiden var stilig. har de flere typer? hva koster noe slikt?
Gjest Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Den koster 10 lapper:p Angående prosjektet så blir det bilskifte! Skal en med mer utstyr! Kommer tilbake med mer info om en ukes tid;)
Hanzo/// Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Den koster 10 lapper:p Angående prosjektet så blir det bilskifte! Skal en med mer utstyr! Kommer tilbake med mer info om en ukes tid;) for en side ? med høytalere?
ivarf Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 Tenk deg om før du prøver på E39 turbo. Det er dyrt og vanskelig, men fullt gjennomførbart....Ask me how I know.. Hvis du vil ha 5 serie med turbo er E34 mye enklere.
Cato84 Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 ivarf: utfyll litt mer på denne. Har selv en 523i som ønsker seg turbo til jul...
Gjest Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Er ikke noe problem med turbo på E39.. snakk med adekk her på forumet så ordner de det til deg for en bra pris! Prosjektet mitt er utsatt pga jeg har startet eget firma;)
ivarf Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Utfyllende opplysninger ang. turbo i e39 M52: 1 blokka er av alu og har nikasilbelegg og er dermed for svak til å holde ved turbokonvertering. Finner du ei blokk fra en 99 mod (0998 og nyere) er det sikasil og bedre egnet er det lettere. Blokka må fores med støpejern og evt nikasil i foringene. Alle toppbolter er M10 og har for dårlig feste i blokka. Bruk lang Helicoil. Studs og MLS pakning på tre millimeter er et minimum.Stempela har for svake ringland og brekker raskt. Dvs. kompen forsvinner og blokka blir ødelagt. Motorfeste må lages nytt for å få fram slanger for trykk og sug til mølla. Trykkrøret kan legges framover hvis du vil ofre ACen, dersom ikke må trykkrøret rundt motoren og frem på førersida. Det er ganske tricky å få elektronikken til å funke sammen med datasprut eller piggyback, men er mulig. Ganske mange systemer i bilen som skal ha RPM og loadsignal over CANbus... Bruk støpt eksosmanifold. Den kinaversjonen som er på markedet er for sid til å få oljereturen riktig og kvaliteten er håpløs... Sprekker overalt og lager bare klabb. I de fleste tilfeller er det billigere å kjøpe seg en bil med ønsket motoreffekt. Jeg har bygd en 528 IA med turbo for kunde med skikkelig kvalitet på deler og masse spesiallagede deler, og den ble så dyr at ingen vil vite prisen... MVH Ivar
morteym Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 ivarf: Visste kunden om prisen på forhånd eller?
ivarf Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Fikk frie hender.... Han skulle ha turbo koste hva det koste ville.. Jobben tok 130 timer inklusive ombygging til 6 speed manuell og m5 bakvogn.... MVH Ivar
Inline six Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Utfyllende opplysninger ang. turbo i e39 M52:1 blokka er av alu og har nikasilbelegg og er dermed for svak til å holde ved turbokonvertering. Finner du ei blokk fra en 99 mod (0998 og nyere) er det sikasil og bedre egnet er det lettere. Blokka må fores med støpejern og evt nikasil i foringene. Alle toppbolter er M10 og har for dårlig feste i blokka. Bruk lang Helicoil. Studs og MLS pakning på tre millimeter er et minimum.Stempela har for svake ringland og brekker raskt. Dvs. kompen forsvinner og blokka blir ødelagt. Motorfeste må lages nytt for å få fram slanger for trykk og sug til mølla. Trykkrøret kan legges framover hvis du vil ofre ACen, dersom ikke må trykkrøret rundt motoren og frem på førersida. Det er ganske tricky å få elektronikken til å funke sammen med datasprut eller piggyback, men er mulig. Ganske mange systemer i bilen som skal ha RPM og loadsignal over CANbus... Bruk støpt eksosmanifold. Den kinaversjonen som er på markedet er for sid til å få oljereturen riktig og kvaliteten er håpløs... Sprekker overalt og lager bare klabb. I de fleste tilfeller er det billigere å kjøpe seg en bil med ønsket motoreffekt. Jeg har bygd en 528 IA med turbo for kunde med skikkelig kvalitet på deler og masse spesiallagede deler, og den ble så dyr at ingen vil vite prisen... MVH Ivar Hmm... jeg sitter her og leser ordrett i en kjøpeguide fra svenske bilsport: I mars 1997 hade BMW erstatt Nicasil behandlingen i alla modellserier med tåligare Alusil. Altså en god del tidligere enn hva du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå