Astri Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Vet noen om eg kan sette kjørecomputer i min? det er en vanlig 2liters motor... Er det ferdige koblinger som ikkje er i bruk eller må alt kobles opp?
Yngvejos Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Det går fint å ettermontere. Jeg gjorde det i E30en min igår. Hvis du tar ut klokka, kan du se om det ligger ledninger der. Grønn plugg med mange ledninger er til kjørecomputer. Men du bør kjøpe en komplett med ledningsnett. Pass på at den er til en 520iA av samme årsmodell. (520i hvis du skal bygge om til automat). Så må du koble sammen kjørecomputeren, speedometeret, releboks til startsperre, utetemperaturføler, blinklysbryter og "gong".
Astri Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Ok, ja eg håpe det ligger ledninger bak klokka da. Skal ikkje bygge til automat men manuell. Så då tenke eg at eg trenge te manuell da. Ka e "gong"?
Sir Hofstad Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 OBC i E34 kan sende meg PM skal jeg hjelpe deg...
Yngvejos Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Ok, ja eg håpe det ligger ledninger bak klokka da. Skal ikkje bygge til automat men manuell. Så då tenke eg at eg trenge te manuell da. Ka e "gong"? Mente manuell. Gong er en liten høyttaler som lager "gong" lyd når temperaturen synker under 2,5 grader, eller hvis du passerer innstilt maxfart.
A.Teserud Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 jeg lurer på det samme;) har dratt fram å sett bak å har den grønne koblingen med 4-5 ledninger. har den digitale klokken å temp føleren. kan jeg kjøpe den store computeren å dytte rett i da?
Yngvejos Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Du må nok trekke nytt ledningsnett også, men det blir ikke så vanskelig siden temperaturføleren er trekt fra før.
Yngvejos Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Det vet jeg ikke. Min erfaring med kjørecomputer er fra e30, og der er checkcontrollen et eget system. Men du skal vel ikke se helt bort ifra der. Det var ivertfall checkcontroll sist jeg prøvde e34 med kjørecomputer.
A.Teserud Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 okei. så er ikke altfor mye jobb? hvor må jeg trekke ledninger hen da?
Morbus Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Er faktisk litt jobb å trekke det ledningsnettet, og så er det litt vanskelig å få tak i det. Nettet er det som gir strøm til alle enehter i dashboardet.. det strekke seg fra lyset i handskerommet og ned til et koblingspunkt bak instrumentpanelet. Det går også ned i midtkonsoll til varselblink knappen. Jeg byttet dette selv i min 525, brukte 4-5timer på det. Jeg måtte også strekke et par kabler som måtte direkte inn på hjernen ute i motorrommet og et par ledninger som måtte kobles inn på kontakten bak instrumentpanelet for å få opp fartssignal og en til slik at den kan regne ut forbruk m.m. Hvis du ikke har CheckControl (dvs 2 knapper du kan trykke inn på instrumentet) så må du kjøpe en "kodestick" som må settes inn i komputeren for at den skal kunne vite i hva slags bil den er i. Har du checkcontrol så henter den info fra instrumentpanelet.
A.Teserud Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 har de 2 knappene eller "stikkene" i dashbordet;) tror jeg. men hvor mye koster dette totalt med OBC og ledningsnett?
Morbus Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Tja spørs på hvor du kjøper det fra det. Jeg ga vel et par hundrelapper for alt på ebay. Nytt (om du fortsatt får det) så koster det vel fort en 10-20 000.
A.Teserud Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 oj oj oj. da tror jeg at jeg leter etter brukt. selv om det frister mer å gi fan da det hørtes ut som litt mye jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå