318iAT Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Hva forventer en som er på jakt etter en billig bil og finner en 20 år gammel E28 til 15 lapper ?? At det ikke finnes rust ? strøken i lakk og interiør alt av slitedeler skiftet og lite kjørt ?? Bare lurer, har hatt en liggende for salg og det stadig tilbakevennende spørsmål er om det er rust, oki det er jo greit, men tror ikke en kjøper at om han skal ha en som er strøken at prisen ville vært en helt annen ?? Litt rart dette her Bilen er kanon å kjøre, ikke en ulyd, men men, får nå bare ligge tilsalgs så får jeg se
Stephan.s Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Er vel enhver kjøpers drøm å finne en bra bil til en billig penge. Det er gleden med å være norsk og gjerrig Men spør alltid først selv om spesielt bærende rust og ting vedr. ting som hindrer bilen å komme igjennom EU. Spørs jo om en kjøper er ute etter bruksbil/vinterbil eller prosjekt.
*MrB* Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Jeg forventer ikke en perfekt bil om jeg kjøper en 20 år gammel BMW til 15000. Men den bør være kapabel til å klare en EU-kontroll, evt bør det ikke kreves allverden med tid å penger for å få den til å klare det. Litt rust her og der, slark i gir og styring, nedslitte seter, småting som ikke fungerer osv... Alt dette er ting man må kunne regne med ved kjøp av en så gammel og velbrukt bil. Det er tross alt en grunn til at den koster en liten brøkdel av hva en nybil koster.
318iAT Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Må bare si meg helt enig med dere begge to, det samme ville jeg og, men det må vel være drømmen om å finne en UTROLIG fin vogn til slikk og ingenting, men da tror jeg de må lete leeeenge
mAZE Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Det skal jo sies at veldig mange priser disse gamle bilene vanvittig langt over hva de faktisk er verdt. Nå gjelder ikke dette din bil vel og merke. Den er helt grei til 15000,- Men shabby E30 til bortimot 30k og mer, da skal den være bra for den summen. Tenkte å handle meg en sladdebil i vinter, men ser ut som det blir verre. Ihvertfall E30 som jeg vil ha. Kanskje jeg skal vurdere E28 istedenfor.
318iAT Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Ja hvorfor ikke en E28 Veldig god å kjøre
911dozer Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 For 15 000,- forventer jeg at bilen er Eu ok eller går gjennom en Eu uten noen store feil. Rust er vel noe man må godta på så gamle biler. Prisingen på E-30 er jo helt på tryne om dagen....
Mexos Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 For 15 lapper bør bilen være Eu godkjent. Bør være grei bruksstand på bilen uten enorme rusthull og bulker, men føler man ikke kan stille for høye krav til bilen. Småplukk må påregnes og at bilen er langt fra ny.
318iAT Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Min er jo godkjent men skal igjen nå i januar og til da må det gjøres en liten sveisejobb, resten av bilen går rett igjennom, så 15 burde være en grei pris
oddis Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 E30ene har alltid vært ganske høyt priset. Dette er klassikere som begynner å gå over i (veldig) shabby form, med mindre de er restaurert. Bare vent til E30ene begynner å bli såpass gamle at de ikke går gjennom EU kontroller mer, da blir det prisboom. Samme skjedde med de gamle Escortene, Kadett C, Ascona B, Volvo 242 etc.. Det går sin gang. Velholdte E30er vil bare stige i pris. Slik sett er jeg ganske happy for at jeg fikk tak i en temmelig rustfri E30 med 3 år gammel lakk til 6 lapper, akkurat EU ok med skilt Noen bedre? Er man ikke er helfrelst E30 entusiast så burde man vurdere en annen bil hvis man kun skal ha vinterbil/sladdebil. E28 er forresten en veldig kurrant sladdebil, dog synes jeg E30n er noe bedre da man virkelig skal tyne på grensa vinterstid, er noe mer stabil og kvikk. Men til vanlig 2 og 3 girs skrensing holder det i lange baner..
Rune B. Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 At en e30 er mer stabil enn en e28 er jo i beste fall svada. Hvis du måler avstanden mellom hjulene både i lengde og bredde vil svaret være gitt av seg selv. E30 er mer nervøs, men den er en del kjappere i bevegelsene. Liker man det er den bedre å skrense med. Jeg for min del liker begge deler Prisene på e28 har også gått i taket. For bare noen år siden kunne man få tak i greie utgangspunkt av for eks. 525i/528i helt ned i 2-5000kr! For 15000kr bør man ikke forvente allverden, men den bør jo fungere noenlunde. 15000kr er jo verditapet hver måned på en ny 5serie.
Mexos Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Bare vent til E30ene begynner å bli såpass gamle at de ikke går gjennom EU kontroller mer, da blir det prisboom. Samme skjedde med de gamle Escortene, Kadett C, Ascona B, Volvo 242 etc.. Det går sin gang. Jeg synes det ser ut som at biler som Kadett C, Ascona B, Escort MkII og MkI er ganske høyt priset uansett stand. Veteranbiler stiger jo bare i pris og det er vanskelig å finne gode eksemplarer billig. folk tar jo mange tusen kroner bare for et chassis uten motor. Men dette sparer man jo fort igjen da forsikring er billig og man slipper årsavgift, samt at bilene har sluttet å synke i verdi.
oddis Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 At en e30 er mer stabil enn en e28 er jo i beste fall svada. Hvis du måler avstanden mellom hjulene både i lengde og bredde vil svaret være gitt av seg selv. E30 er mer nervøs, men den er en del kjappere i bevegelsene. Liker man det er den bedre å skrense med. Jeg for min del liker begge deler Prisene på e28 har også gått i taket. For bare noen år siden kunne man få tak i greie utgangspunkt av for eks. 525i/528i helt ned i 2-5000kr! For 15000kr bør man ikke forvente allverden, men den bør jo fungere noenlunde. 15000kr er jo verditapet hver måned på en ny 5serie. Prøv å dra en E28 med 6'er opp til ca 140 og legg et par saftige kontraer bortover en rett dosert (lukket..) vei, så gjør du det samme med en 6 syl E30 etterpå. Begge med åpen diff. Da merker du vesentlig forskjell. En E30 gjør SOM JEG VIL NÅR JEG VIL DET, og det er hva jeg er mest opptatt av. Veldig enkelt å stille opp uhyre krappe vinkler før enkelte svinger, her er E28 utrolig treig og 'lang(/)seig'. Sittestillingen i E30 er også mye mer fokusert når man virkelig skal sitte på tå hev. E30 er lekebil! Husk at en kontra i disse hastighetene kommer før du rekker å blunke. Og blunker/er fraværende i over 1 sekund ryker du rett av veien.. Føler til og med at servo er en ulempe under slike omstendigheter. Får mye bedre føling med underlaget med mekanisk overføring. Hvis noen mener noe annet etter å ha prøvd eksprimentet over så skal jeg holde kjeft. Mexos: Jeg føler at prisene på disse har gått nedover jeg? Var å titta på en Kadett C til 40 lapper og en Ascona B Turbo i 2004 da jeg skulle kjøpe meg bil. Her snakket vi en Ascona med 270hk, orginalt understell og senkesett og rusthull under passasjer og fører setet, begge hjulbrønne bak og et STORT hull i siden på rammevangen. Hadde aldri turt å kjøre en meter med den bilen, med 270hk . Han skulle ha 65k, jeg bød han 35, ettersom kaross var helt ødelagt. Denne ble senere solgt for 55k!!. Jeg skal ikke engang begynne å fortelle hva som var galt på Kadetten, men den lista er over dobbelt så lang... Så da dukka det istedet opp en 87' E30 uten rust...
316 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Fint at du er fornøyd med bilen, Oddis. Får håpe jeg ser den igjen en gang, på et annet sted enn på Brødrene Kristiansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå