-Martin- Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Jeg er stadig innom den svenske BMW siden, Autopower.se og tråler bilsalgsannonser, noe som vel ikke er helt bra for en som må tåle norske priser... Etterhvert har jeg lagt merke til og stusset over brukt prisen på E39 M5. Det er jo latterlig billig, og ligger på samme nivå som E46 330i av samme årgang. Er det noen spesiell grunn til at akkurat denne M5'n er så billig? Jeg mener jeg har hørt om flere som har byttet motor i M5'ene sine. Eller har denne bilen aldri "slått an" hos söta bror og er vanskelig å selge? Noen eksempler: 2002 BMW e39 M5 2000 BMW E39 M5 1999 BMW E39 M5 (Edit: Virker som Autopower.se har litt nedetid nå...)
Fredrik Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/(X(1)S(z1c2wv45lrh12g45kgozfv45))/melding.aspx?Id=422087
Hakon Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Jeg har inntrykket av at E39 M5 generelt sett er en sterk og god konstruksjon som tåler mange kilometer. Vet at en av skribentene i BMW CAR (eller var det TotalBMW?) hadde en god del problemer med sin M5, men generelt skal S62B50 motoren være svært holdbar. Om man ser på de som står til salgs i tyskland så legger man merke til at det er mange som har svært høy kilometerstand.
Hakon Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Var i alle fall noe med olje til Vanos mener jeg å huske. Har et BMW-blad med komplett kjøpsguide til E39 M5. Skal prøve å få scannet det. Mye nyttig informasjon. Om man vurdere å kjøpe en så spesiell bil kan det også være lurt å få den inspisert av noen som har peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå