Gå til innhold

E30 318iS eller 325i?

JulianS
 Share

Hva ville du valgt?  

194 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• 318iS
      35
    • 325i
      162

Anbefalte innlegg

Neimen herregud! Motoren min er helt original men jeg har annen utveksling, det er det som er poenget... det har ikke noe utslag på effekten! Vi har begge kjørt flere 325'er å bilen til stian går bedre enn alle 325'ene jeg har prøvd!

Hvorfor trur du ole jørgen kjører fra e30 m3 med en 318iS hvis det går SÅ dårlig? men han blir selvfølgelig frakjørt på strekka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neimen herregud! Motoren min er helt original men jeg har annen utveksling, det er det som er poenget... det har ikke noe utslag på effekten! Vi har begge kjørt flere 325'er å bilen til stian går bedre enn alle 325'ene jeg har prøvd!

Hvorfor trur du ole jørgen kjører fra e30 m3 med en 318iS hvis det går SÅ dårlig? men han blir selvfølgelig frakjørt på strekka...

For å få en opphetet diskusjon kreves lattelige argumenter. Men det var kanskje det du var ute etter ;)

-Nå vil jeg se om jeg har forstått dette riktig; Du vil altså teste en E30 318iS med trimkammer og modifisert med en annen diff mot en orginal E30 325i med kvasskam rundt Rudskogen?

Motoren min er helt original men jeg har annen utveksling, det er det som er poenget... det har ikke noe utslag på effekten!

Det er riktig, men påstandene dine om at du holder følge med en orginal E30 325i med din E30 318iS Touring, er de gjort med orginal diff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja original utveksling på isbilen med kammene også.

jeg sier ikke at en 318iS går BEDRE enn en 325 rett fram men når utvekslingen er såpass som den jeg har så går det ihvertfall like bra rett fram! Kom med en 325 og prøv da!!

Når det gjelder m3 og is så er selvfølgelig en m3 mye raskere, men tror det var en kar med navn krohg i BMWCCN som ble frakjørt av ole jørgen på rudskogen... å han har ikke kjørt lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da for all del putte samme sjåfør bak spakene skal det få snev av sammenlikbarhet. Alltid noen i 316i som vil gruse en 325i rundt en bane pga av meget høye skills.

Og jeg mangler svar på følgende:

Det er riktig, men påstandene dine om at du holder følge med en orginal E30 325i med din E30 318iS Touring, er de gjort med orginal diff?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme gjeder E36. latterlig bil.alle andre biler med rundt 200gamp produsert i samme tidsepoke parkerer den.men,lyden er feit...

Javel? kom med eksempler.

Har ikke kjørt 325 e36, men har hørt at den går bedre (hvertfall ikke dårligere) enn de fleste med samme hk antall i samme tidsepoke.

Blandt annet 200sx med turbo, sabb med turbo osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da for all del putte samme sjåfør bak spakene skal det få snev av sammenlikbarhet. Alltid noen i 316i som vil gruse en 325i rundt en bane pga av meget høye skills.

Og jeg mangler svar på følgende:

Ja selvfølgelig! Men send en pm til ole jørgen, spør hva han kjører fortest med - original 318iS eller 325i... Ja! en 325 akselererer bedre enn en 318iS fra null men du kan gjerne komme på rudskogen den 5.april også kan du få prøve touringen...

Du må ikke tro at jeg ikke har kjørt en 325 før men jeg tror det er veldig mange som er gode til å lese tall her å ser at 325 er raskere fordi den har flest hk... men det er to HELT forskjellige motorer som drar på HELT forskjellig måte. Å det er IKKE mye som skal til for å kjøre fra en 325... Du kansi hva du vil!

Å for å svare på det siste spm ditt... Ja med original diff men med e36 girkasse... selvfølgelig er den ikke original men det er en modifiksjon som koster max 1500 kr... Å ja, Jeg har flere kamerater som kjører 325, og jeg har kjørt endel sånne biler!!!

Men det er fortsatt ikke en kjeft som har kommet opp med noen rundetider!? Ingen som har finni på noe for å skryte en gang;)

Men hva synes folket om forsikring, driftsikkerhet osv med disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme gjeder E36. latterlig bil.alle andre biler med rundt 200gamp produsert i samme tidsepoke parkerer den.men,lyden er feit...

Javel? kom med eksempler.

Har ikke kjørt 325 e36, men har hørt at den går bedre (hvertfall ikke dårligere) enn de fleste med samme hk antall i samme tidsepoke.

Blandt annet 200sx med turbo, sabb med turbo osv.

En e36 325 går jo bra å den drar ganske javnt over hele registeret...

Men 200sx er en "bil" jeg ikke har skjønt poenget med... Ikke er de fine, ikke er de praktiske, men fy faen å stygge å udugelige alle skal ha dem til å bli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...