Gå til innhold

E30 318iS eller 325i?

JulianS
 Share

Hva ville du valgt?  

194 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• 318iS
      35
    • 325i
      162

Anbefalte innlegg

Tenker selvfølgelig ikke på hva som drar mest damer eller gir mest respekt på den lokale rånestripa;) tenker mer på hva som funker best i det daglige, på bane (sommer/vinter), forsikring, driftsikkerhet og forbruk... Sånne ting:)

Jeg veit hva jeg ville valgt:D

qwkw3kvc9jlz1c57jt66.jpg

hukw7wr99w96rlkoeck7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

A

/ \

/ \

/ \

______________/ \_________

Effekt-kurve m20 b25;)

Selv om en 325 drar bedre enn en 318iS fra 0-100 så betyr ikke det at mellomakselerasjon er noe bedre... 318iS drar javnt fra 2500 omdr. mens en 325 bare eksploderer ved et visst turtall... det virker som en 325 drar mye bedre p.g.a. lyden også, den er mye mer brutal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første BMW'en min var en 87 model Delfingrå 325i, 2 dørs forøvrig, med et herlig lydbilde!

Imponerte meg stort den gang, og da som nå, ville jeg ikke tenkt på en is fremfor en 325i.

Og etter å ha eid, og kjørt en E90 318i, så ble jeg ennå mer sikker at bensin I4 er noe jeg aldri skal ha igjen!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:) aldri mer;) det er litt rart at jeg holder følge med en 325 da... men 325 med 4.10 diff holder jeg ikke like bra følge med;)
hold en 318is følge med en 325.. :roll: d veit hvertfall jeg veldig godt at den ikke gjør. så det mådu ikke innbille deg. men klart det er stor forskjell fra bil til bil. kan nå hende du har truffet på en stupklar 2.5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:) aldri mer;) det er litt rart at jeg holder følge med en 325 da... men 325 med 4.10 diff holder jeg ikke like bra følge med;)

Det er vel ikke rart, du har da bytta diff.

Skulle klart å holde følge med en 325 med en 316 og 4 russiske sleggekastere i baksetet jeg også, med de rette modifikasjonene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 3.91 diff... jeg sier ikke at en 318iS går bedre enn en 325 rett fram fra 0 til 100 eller no sånt men når du kommer ut av en sving for eksempel så har man ikke alltid 4500 omdr. hvor man har maks dreiemoment:)

Noen som har noen rundetider fra rudskogen/våler med 325 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.lyse.net/nms/as2_res_06.html

kikk litt her... ja en 325 går bedre men en e30 er ikke opptimal med 6'er som bruker no jævlig med bensin... hvorfor ble e30 m3 produsert med 4'er?

Det optimale må være motoren fra e60 M5.

Du kan jo ringe ned til Tyskland å spørre hva de synes der.

Har oppfattet at du er glad i din is og det er bra, jeg er glad i min 325 og ville aldri bytta. Hver sin smak, slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...