Gå til innhold

Hva ville du valgt?  

194 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• 318iS
      35
    • 325i
      162

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vektfordelinga på min 320 e30 sedan er mellom 60/40 og 70/30 et sted.

Correct me if im wrong.

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ja jeg skjønner hva du mener, men har hele tiden prøvd å få fram at en iS ikke går så mye dårligere enn en 325.

Det stemmer, den går ikke så mye dårligere, men poenget her er at den går dårligere!

men tråden handler ikke om den originale e36 318iS girkassa mi, men når jeg bruker den kassa og 4.27 diff så holder ikke en 325 følge å sånn er det:)

Ok, takk. Da har vi ENDELIG konstatert hva tråden handler om. Altså at du kjører fra en E30 325i sedan med din E30 318iS Touring med E36 kasse og 4,27 diffutveksling?? (Correct me if I'm wrong) Noe jeg forsovidt ikke har noen problem med å forstå rundt en tight bane som Rudskogen. Men det er jo bare lattelig å da påstå at en E30 325 er underlegen en E30 318iS bare fordi at du kjører fra den med dine mods. Gjør samme med en E30 325 da, så skal vi se.

Å hvorfor skal jeg bremse motoren min når den bortsett fra et åpent filter er original?

Poenget mitt var at med dine tidligere påstander (Som jeg trodde du hadde orginalt oppsett på bilen din, noe du nå bekrefter at du ikke har) måtte det enten være noe riv ruskende galt med 325n du har målt mot ellers så er motoren din moddet ganske bra. Derfor.

Nå trenger du ikke å bremse den for å overbevise meg, for jeg har alt konkludert for meg selv at du gir helt horrible målefaktorer til veie for å avgjøre et slikt spørsmål.

Men! det jeg mener er kult med en 318iS er at du kan kjøre FORT på bane samtidig at det bruker lite bensin, men selvfølgelig hvis du trenger sekserlyden(som jeg også liker) å det er alt, sånn som noen har presisert her da kan man glemme det.

Men som jeg skreiv i det første innlegget; hva syns vi om bilene i det daglige, på bane, forsikring osv.

Jeg snakket jo om 318iS generellt men så nevnte jeg min egen bil som går veldig bra også rett fram... jeg testa akselerasjon i femte gir her en dag, fra 80 til 175 på ca 16 sekunder, det hadde selvfølgelig gått fortere om jeg hadde brukt flere gir:)

Der er jeg faktisk enig. Er man ute etter et kompromiss mellom økonomi og sportslighet er nok 318iS er meget godt valg. Og merk mine ord, et kompromiss.

Nå som jeg trodde jeg hadde skjønt alt, kommer denne kommentaren som gjør meg bare forvirret igjen.. :

325'n har original utveksling og det er det på iS'n også men det er mulig jeg slenger på en 4.27 sperre diff men det blir ikke noe særlig forskjell...

Nå er det mulig jeg ikke forstår hva du mener, men jeg tolker det som en selvmotsigelse til hva du tidligere har sagt. Noe som foreløpig gjør at min tolkning lenger oppe i dette innlegget enda er riktig (enn så lenge..)

Og gjerne hjelp meg med å få klarhet i dette nå...! 2 konkrete spørsmål:

1.Er det slik at du kjører ifra en orginal E30 325i sedan med din ORGINALE E30 318iS Touring rundt f.eks Rudskogen. JA eller NEI svar hadde jeg satt pris på.

2. Er det slik at målingene dine mot E30 325n er foretatt med 4,27 diff og E36 kasse på Touringen? (Som vil gjøre svaret på spørsmål nr.1 til NEI) JA eller NEI svar hadde jeg også ønsket meg her :)

Ønsker å komme til bunns i denne saken jeg nå, for nå har det vært nok defuse kommentarer, roing, vriing og vending. Takk.

Skrevet

E30 har 55/45 vekt fordeling på en reke6er

den utvekslingen du har med 4.27kardang så ville du så vitt nå 200km/t en gang. jeg hadde på e30 min med 2.3Liters motor og da ligger du fint over 3200rpm på 5giret i 100km/t er det å spar bensin. NEI!

greit nok at bilen blir sprek fra 0 til 120km/t men etter det så blir det ikke noe meir futt. med masse giring. for å kom deg opp til 130km/t så må man opp til 4giret da har du giret 3ganger. ikke lønnsomt vist man skal kjøre på bane at man må gir heiletiden.

Skrevet

kan legge til at motorvekten på følgende er:

m20: 117kg.

m42: 100kg.

s14: 106kg.

Hvis man tar utgangspunktet i det aroid sa, så blir følgende:

55%-45% på sekseren

47%-53% på lillebror (318is) og

50%-50% på storebror (m3)

optimal vektfordeling på storebror...ble veldig overasket der altså. :D

ps: hiver man en s50b30 (3l e36 m3 motor) i en e30 på akkurat samme plass som orginalt, blir den teoretiske vektfordelingen: 71%- 29% :shock:

hehe...fikkk svidd av litt tid nå også...åja..hehe...325i er overlegen 318is....har prøvd begge, da dog e36. er ikke sammenlignbare i det hele.

familiebanebil

du klarte å få kloa i en 318is til...

Skrevet
Tror vektfordelinga på min 320 e30 sedan er mellom 60/40 og 70/30 et sted.

Har du byttet motor og montert etter audi-prinsipper eller?

:lol:

Mener bare jeg har sett det et sted, men tok vist feil.

Har e36 50/50 på stort sett alle 6er modellene?

Skrevet
Haha... Det er jo ikke det jeg sier! E30 blir altfor tung i snuta med M52 motor, men z3 har jo fortsatt bra vektfordeling med det... Hadde vært genialt med m52 b28 i e30 hadde man fått den lenger bak... jeg sier ikke at sekser er verdens teiteste oppfinnelse, men det har ikke noe å gjøre i en e30.

Det er jo en grunn til at toppmodellen har firer, å at DET er en rå kjøremaskin!!!

Er forresten at pga den toppmodellen mangler sekseren mange setter i s50/s38 motor :)

Men for all del, tror ikke en 318is er no dårlig bil :)

Skrevet
Til trådstarter:

Ikke vært enklere med 325IS?

Da får du begge deler....

Ha altså, nei ikke akkurat 325iS er amerikansk 325 mtech2...

Jeg har to biler:

En e30 318iS touring, e36kasse og 4.27 diff. butter på 175 går som 325... (JA jeg HAR kjørt opptil flere 325'er)

Så har jeg akkurat fått kloa i en MtechII 318iS, med kvasse kammer og chip, e30 kasse og 4.10 diff... (originalt) Går like bra som touringen men mye bedre toppfart...

Jeg har ikke kjørt touringen på bane med annet enn original utveksling men jeg har kjørt fra flere 325'er. Men sånn som det er nå så går den bedre også RETT fram!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...