sondre Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Noen som har noen tips på hva dette kan være? Prøvde å starte bilen for å reise hjem fra jobb på fredag, vred om nøkkelen og starteren jobbet som normalt, men det var ikke tegn til liv i selve motoren. Det er bra med strøm på batteriet og har nylig hatt Inspektion II på kjerra. Etter mange forsøk gav jeg nesten opp - av frykt for å tømme den for strøm... Hele tiden lot jeg tenningen stå på noen sekunder før jeg prøvde å starte herligheten. Men plustelig, etter å ha prøvd ca ti ganger hørte at det var noe mer som jobbet i bakgrunnen (en summe/dure lyd, elektrisk/mekanisk? Ikke vifte) på bilen når tenningen var på og når den summelyden (aner ikke hva det var) gav seg prøvde jeg og starte og da startet den!?!. Noen som vet hvilken prosess som gikk i bakgrunnen som tydeligvis var en medvirkende årsak til plutselig fikk fyr på kjerra, eventuelt hva problemet kan være. Jeg har hatt noe lignende en til to ganger før?
T.R.Melum Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Høres ut som problemer med dieselpumpa... Det er vel den lyden du refererte til.
sondre Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 Høres ut som problemer med dieselpumpa... Det er vel den lyden du refererte til. Uffda, er det andre symtomer en sliten dieselpumpe kan frembringe som jeg bør se etter - vil det komme en feilmelding hvis jeg får tatt en diagnose på verksted, selv om jeg ikke har fått noen beskjed om dette via displayet i bilen?
Kjennern Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Tror ikke en diagnose klarer å se feil på dieselpumpa. Sliter litt med min og den viser ingen feil på Diagnose test...... Vet ikke om det slik på din, men 530d har 3 dieslpumper......
Harald386 Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Ja det høres mistenkelig ut som et problem jeg hadde med min... Merket at jeg mistet litt av kreftene i vogna på vei til jobb, men tenkte at det kunne være noen bremser på hengeren jeg kjørte med som hang på.. Men da jeg skulle strarte bilen etter jobb fikk jeg ikke start på den. Jeg stod og prøvde en del ganger, men fikk ikke liv i motoren. Fikk bilen på verksted, og jeg fryktet det verste. Jeg hadde defekt matepumpe. Det resulterte i regning hos Tronrud Bil på 8.000,- Ikke særlig gøy, når det var litt over 1 mnd siden jeg kjøpte bilen... Håper det kun var et enkelt tilfelle for deg, og at du slipper å ringe falken en dag...
Bonden Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 En ting som har gått igjen er feil med innlinepumpa, sitter rett under gulvet ved kanalen på førersiden. Det settes feilkoder ved pumpefeil ,ved deffekt innlinepumpe legges det inn :Frammatingstrykk lavt.
sondre Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Ok, da er det sannsynligvis noe med en eller annen pumpe mellom tanken og motoren og det er vel bare å få den inn på verksted så de kan feilsøke da... Kan nevne at de 2 til 3 gangene den har vært vanskelig å starte har det vært under 0 grader og Webastoen har ikke stått på (vanligvis pleier Webastoen å gå i 30 min før start når det er kalt) Kan det ha innvirkning på noe her? Hadde i sommer noe lignende opplevelse (startproblemer) men da var det luftbelgen på nivåreguleringen som var lekk og pumpa jobbet overtid som visstnok gjorde at den slet med å starte. Jeg kan ikke se at bilen er spes lav bak nå så det er vel ikke dette denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå