Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Det er stoff gulvmatter i min E36. Ser for meg at disse vil slippe vann igjennom ned i teppet / gulv ? Samt at de vil vel ikke holder drit inne på matten slik som de i gummi ? Er vel sånn sett bedre med gummimatter ? Må jeg evt prøve å få kjøpt gummimatter hos BMW for å få noen med riktig passform ? Kom gjerne med for og imot gummi / stoff -gulvmatter
turn-in Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Mine stoffmatter er kledd med gummi på undersiden og slipper ikke gjennom vann.
Superbeetle Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Mine stoffmatter holder iallefall på vann, grus og dritt man ikke vil ha i bilen... Men man må jo uansett vaske/støvsuge lenge før det legger seg masse skit inni bilen.. Gummimatter er noe av det styggeste man kan legge inn i en bil. De kan være aldri så orginale og med god passform, men det ser faen ikke ut!
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Ok, hehe. Men vil ikke stoffmattene ta opp mye vann og være fuktige veldig lenge etterpå ?
pbk Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 De "stoffmattene" jeg har i bilen (originale) ser ut til å være vevd av nylon ell.l., så det er ingen fibre som suger til seg vann. Velurmatter suger vel litt, men de er ikke så tykke.
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Ok, hvordan ser jeg om mine er originale ? Vil helst at alt skal vere originalt
ingard Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Fornøyd med stoffmattene jeg kjøpte fra GSbildeler. Det er nok å riste dem for å få vekk dritten.. Gummimatter er stygge, og jeg har erfart at vannet bare renner av dem. Det blir tørt med stoffmatter, så fremt du ikke tar med deg aalt for mye snø inn..
Superbeetle Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Er det huller i dem slik at de er festet til gulvet? Da er dem nok orginale... evt hvis matten på førersiden har bmwlogo i plast et sted...
ingard Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Er det huller i dem slik at de er festet til gulvet? Da er dem nok orginale... evt hvis matten på førersiden har bmwlogo i plast et sted... Det er hull i "uoriginale" matter og...
Johnny Bravo Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 gummimatter ser rævva ut, men det er helt klart enklere å holde rent med gummimatter. Stoffmattene må støvsuges ofte og vaskes med jevne mellomrom.. stoffmattene mine trekker til seg vann, men det renner ikke gjennom.
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Har sjekket. Det er to store hull i hver matte. Men det er jo ikke noe som de hullene kan gå i inngrep med, så dermed slipper jo hullene bare gjennom vann og dritt Det eneste jeg kunne se av merker var en hvit lapp i bakkant av matten ved førerplassen, men var uleselig. Ellers såg jeg at det var gummibelagt underside. Edit: Hvordan ble 98' E36(ny i Norge) levert; med stoff- eller gummimatter ?
Saltkjelen Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Det er ingen tvil om at gummimatter er det mest pene og praktiske til bruk her i Norge med dette klimaet vi har.. Jeg har kjørt med velourmattene i flere biler nå og har kuttet ut bruken av disse gummimattene. Jeg støvsuger bilen regelmessig og det er derfor ikke noe problem å benytte seg av slike matter. Det mest ideelle hadde vel vært å lagt noen gummimatter under velourmattene mht. vann og fuktighet.
bjalle Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Gummimatter bruker jeg kun i vintersesongen,setter inn pene stoffmatter når det er skifte til sommerdekk.
snowhoe86 Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 jeg gjør det veldig enkelt og greit, fordi jeg har matter som trekker vann igjennom..legger en avis under da det er som verst med snø som jeg bytter ut innimellom så det ikke blir bløtt...suger til seg det meste av fuktighet,synes ikke og koster ingen ting;)
Pinky Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Takker for alle svar Spørsmål: Skal det være noe feste- hull eller bolt i gulvet for gulvmatter i E36 ? Evt hvor er disse ? Finner ikke noe i min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå