CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Anbefales vell ikke å bruke 50w ballaster på nærlys pga du vil blende veldig. Jeg monterte Xenon i sorte de lykter på min tildigere 535. var veldig fort gjort siden det er god plass der. alt var plug and play, lyset ble bra
bmw328 Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 har tenkt og sette xenon i tåkelysa min på E36 noen som har gjort det før vanskelig?
CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Det er en enkel jobb, men er ikke å anbefale siden tåkelysene på e36 er slike "diffuse" glass, dvs de er beregnet for å spre lyset, å du vil blende alt.
SST Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Da fikk jeg svar på det også. Sorte lykter og xenon går greit Når det gjelder spredere kommer jeg til å gå for "bluevision"-pærer, eller hva det nå heter. Da får man hvertfall det hvite lyset som står litt mer i stil til xenon-lyset. En annen ting....er det 6000k i originale BMW xenonlykter?
Fliid Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 SST, jeg har nå hørt at 4300K er mer vanlig på alle typer biler med xenon. En BMW er langt ifra vanlig, men 4300K går igjenn der og
SST Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Hehe....du har så rett, så rett. En BMW er ingen VANLIG bil Om 4300k er det som blir brukt originalt, så tror jeg at jeg går for det. Mulig 5000k. Kan jo ikke bli så veldig store forskjellen.
Litjhaug Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 D er kjempe forskjell på 4300k og 5000k ja... 4300k er gul\hvit, og 5000k er helt hvit...
A.Teserud Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 jeg har 8000K å ble fornøyd;) men skal jeg ha i spredere blir det 6000K;)
Steffan C Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Jeg har 35W/6000K i nærlys & 55W/4300K i fjernlys. Helt vanvittig å det lyser. Men juster nærlysene godt ned, for å ikke blende .
Joatle Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Jeg har 35W/6000K i nærlys & 55W/4300K i fjernlys. Helt vanvittig å det lyser. Men juster nærlysene godt ned, for å ikke blende . Jeg for min del banner like mye hver gang jeg treffer noen med "egolys" (ettermonterte xenon) om natta.. Stille de ned er en ting, men når veibanen er våt så speiler den bare lyset tilbake rett i trynet på møtende..
vetu03 Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Hva ville folk her har gjort/anbefale?! Skal ha xenon i nærlys og fjærn lys også.. Ettersom jeg har xenon i angeleyes ringene og grøftelysa. har 6000 i grøfte lysa.. Ville dere tatt 6000 i fjern og nær også? eller kanskje 8000 i enten fjærn eller nær?
Muren Motorsport Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Jeg har 35W/6000K i nærlys & 55W/4300K i fjernlys. Helt vanvittig å det lyser. Men juster nærlysene godt ned, for å ikke blende . Jeg for min del banner like mye hver gang jeg treffer noen med "egolys" (ettermonterte xenon) om natta.. Stille de ned er en ting, men når veibanen er våt så speiler den bare lyset tilbake rett i trynet på møtende.. Meget enig med du! syns faktisk det er litt pussig att de selges på bimmers..
xibriz Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Har fått meg 3 sett med H1 6000K, gleder meg til jeg får montert de
Gunnar Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Jeg for min del banner like mye hver gang jeg treffer noen med "egolys" (ettermonterte xenon) om natta..Stille de ned er en ting, men når veibanen er våt så speiler den bare lyset tilbake rett i trynet på møtende.. Og det gjør ikke OEM-xenon? De gjør jo alt de kan for å alltid lyse nedover, over bakketopper og alt. Meget enig med du! syns faktisk det er litt pussig att de selges på bimmers.. Jeg verken deler din oppfatning eller syns bimmers skal opptre som lovens håndhever. Det er lov å selge xenon, og jeg vil påstå at så lenge man har linselykter og foretar en fornuftig høydejustering, så er det ikke verre enn originalmontert xenon. Møter daglig en gammel hvit Patrol i Tønsberg som blender noe jævlig, men han har lykter som gjør at lyset spres mye. Syns generelt at debatten skal på xenon eller ikke (i det store og det hele, uten å ta hensyn til originalt eller ettermontert). Jeg opplever daglig å bli blendet kraftig av originale xenonlykter. Spesielt nye Volvoer er ille, og en del franske biler. Og siden dere mener xenon er så farlig, du kan jo snu det helt om og spørre deg om hvor mange liv som har blitt reddet på grunn av xenon. For meg er det ihvertfall natt og dag å kjøre på mørke veier. Jeg ser dyr og mennesker lenge før jeg hadde gjort det med halogen. Det finnes nok flere sider av saken, og de må veies opp mot hverandre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå