fredriko Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Dette er kanskje litt dumt spørsmål, men får jeg effektøkning hvis jeg erstatter katalysatorene mine med tomme rør? (bmw 540ia)
T.R.Melum Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 hehe... mye vil ha mer Røsk dem av å raporter forandringene til oss!
vetu03 Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Ja, det gjør du!! Det sies at kat stjeler 7-9 Hk, så tviler på at du får noen veldig merkbar effekt... Men litt merker du nok;) Men blir en del feitere lyd da;)
S.Arnesen Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 er vel betraktelig lite å hente effektmessig?
vetu03 Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Ja, det er det... 7-9 Hk river ikke akkurat skinnet av pølsa;)
BreitBau Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Regn med at kat stjeler 5% Mens du er igang kan du sikkert rive av kjølevifta, eventuell A/C.. Skru ut anlegget og slå av lysa dine, om det er så forbaska nøye.. Stjeler minst like mye de.. har du annlegg på full guffe stjeler det mer.. Kan sammenligne det med slik elektrisk "turbo" vifte som du har på innsuget.. Den greier å blåse inn litt ekstra luft til motoren, slik at motoren får 0,01 mer hk.. Som den igjen bruker på å lade strøm til turboen.. Latterlig.. Nevner også at mange mener "katten" gir mer riktig mottrykk for motren, og at fjerning av denne ofte kan gjøre vondt værre..
fredriko Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Takker for svar, litt skeptisk viss det har så lite og si.
S.Arnesen Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bmw bruker jo millioner av kroner for at ting skal fungere så bra som mulig sammen, så det er vel ikke mye å hente...
BreitBau Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Hvis katalysatoren begynner å bli tett og gammel er det helt klart effekt å hente om du bytter til ny!
Frode D Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Du får jo kjøpt racekatalysator som visstnok skal øke effekten og er lovlig. Har ikke prøvd det men..
BreitBau Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 De jeg har sett er "lovlige" fordi de ser ut som originale, og dermed ikke blir så fort sjekka.. Ser det med engang på målinger da... Bilen SKAL jo ha katalysator om den ble levert med det.. Og de har også visse verdier å holde seg innenfor alt etter hva spesifikasjonene tilsier..
kabeldeigen Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 ja,og mere lyd. Og større problemer med EU-kontrollen, for jeg har prøvd
fredriko Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 ja,og mere lyd. Og større problemer med EU-kontrollen, for jeg har prøvd Jaja men kleiser dem på igjenn når den skal inn på EU, men hvordan ble lyden da?
wirrumsen Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Ja, det gjør du!! Det sies at kat stjeler 7-9 Hk, så tviler på at du får noen veldig merkbar effekt... Men litt merker du nok;) Men blir en del feitere lyd da;) Mer ulyd er vel mer riktig å si. Motorlyd er gromt. Eksoslyd er støy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå