q_ueen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Mange spørsmål her:) Men hvordan kan jeg få fotoboksvarsler på navigasjonen min? Og etter det jeg har sett så har jeg sone 2 på dvdspilleren, men hvorfor kan jeg ikke i allefall høre på dvden når jeg kjører, skjønner at skjermen ikke vil vise noe. Er dette noe som kan ordnes på ett BMW verksted?
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Mange spørsmål her:)Men hvordan kan jeg få fotoboksvarsler på navigasjonen min? Det er litt pursling som skal til for å få til fotoboksvarsler på E60/E61.. Hvis du sender meg en mail (trykk på mail knappen under) så skal jeg sende deg en oppskrift. Jeg har ikke gjort det selv, men en bruker her inne har gjort det på sin 2005 E60 525dA m/Navigasjonssystem Professional. Du får imidertid ikke lyd, men du får fotobokssymbol på kartet. Symbolene syns ikke med mindre du ikke har zoomet inn maks på kartet. Og etter det jeg har sett så har jeg sone 2 på dvdspilleren, men hvorfor kan jeg ikke i allefall høre på dvden når jeg kjører, skjønner at skjermen ikke vil vise noe. Er dette noe som kan ordnes på ett BMW verksted? Man får ikke spilt av DVD med mindre man ikke kjøper en "greie" hos BMW. Jeg vet ikke hva slags dings det er, men hvis du ser i den online tilbehørskonfiguratoren på BMW.no ser du den der. Systemet kan imidertid ikke brukes når bilen er i fart. Kun når den er i ro - på lik linje med TV funksjonen.
Zenon_78 Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Jeg vet den finnes en nav dvd (2008, vest europa) for denne typen bil, ferdig med fotoboksvarsling på nettet. Men regner ikke med det er lov å henvise til sted? Den vil heller ikke gi noe lyd, bare et symbol for fotoboks. På det området er TomTom best.
Zenon_78 Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Saltkjelen; har du fått til å kobla opp den speed limit greia mot kartet og fartsgrensene før fotobokser?
Saltkjelen Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 Saltkjelen; har du fått til å kobla opp den speed limit greia mot kartet og fartsgrensene før fotobokser? Beklager noe sent svar. Det skyldes en hektisk vinterferie, så håper jeg er unskyldt.. Jeg har ikke koblet speed-limiten opp mot kartet/fartsgrensen. Limiten ble bare med på det ene bildet.. Man kan imidertid se fotoboksene på en avstand av 5km, så man bør kunne oppdage dem på kartet før det smeller. Jeg har min zoomet inn for fullt hver gang jeg har på navigasjonen og jeg oppdager dem alltid i god tid i forveien..
Chris A Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Hvordan fikser man dette saltkjelen, Jeg bruker 2007/1 plate Pro navi? kunne ikke du lagt ut en DIY? Hva mener du med greie, for å spille DVD i bilen? Kan du spille i din E-61?
Saltkjelen Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Jeg kan desverre ikke gi deg en (sikker) DIY ettersom det ikke er jeg som har gjort det. Jeg fikk heldighvis tak i en CD hvor det var lagt inn dette på. Jeg har en original 2008.1 CD, men denne bruker jeg ikke pr. dags dato ettersom jeg har den andre med fotobokser. Jeg kan se hva jeg kan gjøre og eventuelt poste noe etterhvert. Har fått en DIY på hvordan man gjør dette, men som sagt - dette er ikke noe jeg har gjort. Jeg vet ikke hva som må til for å kunne spille av DVD, men det er mulig. BMW kan gjøre noe med dette, men hva slags inngrep de gjør vet jeg ikke. Se i tilbehørskonfiguratoren på BMW.no under underholdning. Håper dette hjalp deg noe - spør gjerne om noe er usikkert. Saltkjelen
Zenon_78 Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Jeg kan desverre ikke gi deg en (sikker) DIY ettersom det ikke er jeg som har gjort det. Jeg fikk heldighvis tak i en CD hvor det var lagt inn dette på. Jeg har en original 2008.1 CD, men denne bruker jeg ikke pr. dags dato ettersom jeg har den andre med fotobokser. Jeg kan se hva jeg kan gjøre og eventuelt poste noe etterhvert. Har fått en DIY på hvordan man gjør dette, men som sagt - dette er ikke noe jeg har gjort. Jeg vet ikke hva som må til for å kunne spille av DVD, men det er mulig. BMW kan gjøre noe med dette, men hva slags inngrep de gjør vet jeg ikke. Se i tilbehørskonfiguratoren på BMW.no under underholdning. Håper dette hjalp deg noe - spør gjerne om noe er usikkert. Saltkjelen Det enkleste er kanskje å gå inn på "piratbukta" og "låne" en ferdig 2008 nav. dvd med fotobokser, det virker veldig bra. Det er ikke helt legalt, men da får du se om du liker det før du eventuelt kjøper det hvis dette finnes på markedet fix ferdig. Samtidig blir nav. software i bilen oppdatert helt smertefritt.
Chris A Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 JEg "lånte" en slik fra den bukta du snakker om. Men den kjører ustabilt. Så jeg kjører kun originalt. Å den CD'en saltkjelen kunne jeg godt ha tenkt meg. Slik tips and triks CD?
Zenon_78 Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 JEg "lånte" en slik fra den bukta du snakker om. Men den kjører ustabilt. Så jeg kjører kun originalt. Å den CD'en saltkjelen kunne jeg godt ha tenkt meg. Slik tips and triks CD? Hehe, jeg "kjenner en" som bruker en dvd med kart over vest europa, fiks ferdig med fotobokser, men ikke varsling med lyd, kun poi/bilde. Det skal fungere meget bra. Det ligger sikkert flere versjoner der ute, og kanskje er noen dvd- drev mer slitt enn andre? Mitt cd- drev hater brente cd'er, spiller de dårlig, og mye "hopping" i sangene. Originale cd'er er ikke noe problem. Leste i instrukssjonsboka at BMW hadde lagt inn en kopibeskyttelse, men dette har ikke forhandlere jeg har snakka med kjennskap til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå