Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Quattro=firehjulstrekk=uslåelig i å ta seg fram på den måten :wink: Har golf tdi med det samme, fantastisk fremkommelighet.

BMW e46 med antispinn og antisladdsystem er en helt annen verden enn en vanlig e36 btw :P BELIVE me:p

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Azeton skrev:

Rygge fungerer bra, Har noe med slite mønsteret på dekket og gjøre!

Ser at du kan ha et poeng med mønster i dekk, men du vil uansett miste vekt på drivhjul når du rygger bakhjulsdrevet bil. Før i tiden, når bakhjulsdrift var vanligst, var det ikke uvanlig å kjøre rundt med en sandsekk i bagasjerommet om vinteren :)

Hadde det vært snø litt oftere her vest, kunne jeg testet ut dette :)

Skrevet

Takk for alle svar! Høres ut som om dette skal gå bra, og som noen sa har jeg jo kjøpt bilen for å bruke den :) Ville bare sjekke om det ka skje var dumdristig før jeg prøvde, men senking og dekk til tross går det forhåpentligvis smooth! Får bare forsøke å unngå å måtte stanse midt i en stigning... :P

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med og kjøre bayern på fjellet, og jeg bruker aldri ASC... og jeg kjører som oftest med full bil 5 pers+bagasje og skiboks;)

4WD vil jo selvfølgelig være en fordel uansett, men med gode dekk og kjørestil tilpasset føret skal det ikke være noe problem!

Og....BMW er jo mye kulere enn HONDA:P

Skrevet

Hvis du har sånn nogenlunde peiling på hvordan man kjører på vinterveier, er ikke dette NOE problem med BMW`n.

Bor på fjellet selv og ser utrolig mye rar kjøring her oppe på vinterstid. Første gir og full gass er tydeligvis teknikken byfolket ser som optimal for å ta seg opp bratte snødekte bakker :D

Har du gode dekk og last bak, er det utrolig hvordan en BMW tar seg frem på vinterstid. Jeg har peist forbi MANGE gnagere og til og med en Audi Allroad i bratte bakker (Allroaden fiksa ikke den bratte vinkelen på bakken, og gikk derfor i "sleeping-mode" får så å legge seg helt død på understellet)

Når jeg snakker om "byfolket" så skal jeg ikke skjære alle over en kam.

Flesteparten klarer seg helt fint, men de som kludrer det til blir lagt merke til, for å si det sånn.

Så kan vi jo begynne å snakke om danskene...... #-o

Skrevet

Jeg har dessverre minimalt med erfaring når det kommer til bakhjulstrekk og vinterføre, er vel det som først og fremst kan vise seg å være problemet :)

Skrevet

Da ville jeg kjørt BMW`n og tatt utfordringen!

Du kan lære mye på denne turen :D

Skrevet
  SST skrev:
Da ville jeg kjørt BMW`n og tatt utfordringen!

Du kan lære mye på denne turen :D

Og gjett om du kan ha det gøy med bakhjulstrekk og! (Da med anti ditt og datt av).

Skrevet
  SST skrev:
Hvis du har sånn nogenlunde peiling på hvordan man kjører på vinterveier, er ikke dette NOE problem med BMW`n.

Bor på fjellet selv og ser utrolig mye rar kjøring her oppe på vinterstid. Første gir og full gass er tydeligvis teknikken byfolket ser som optimal for å ta seg opp bratte snødekte bakker :D

Har du gode dekk og last bak, er det utrolig hvordan en BMW tar seg frem på vinterstid. Jeg har peist forbi MANGE gnagere og til og med en Audi Allroad i bratte bakker (Allroaden fiksa ikke den bratte vinkelen på bakken, og gikk derfor i "sleeping-mode" får så å legge seg helt død på understellet)

Når jeg snakker om "byfolket" så skal jeg ikke skjære alle over en kam.

Flesteparten klarer seg helt fint, men de som kludrer det til blir lagt merke til, for å si det sånn.

Så kan vi jo begynne å snakke om danskene...... #-o

Kan du forklare meg denne "sleeping mode" Ford vi har allroad her. Men at du skal ha bedre fremkomlighet enn en 4trekker syns jeg virker veldit usannsynlig uansett!

Jeg bruker 2gir fullgass for og spinne bort all snø/is så jeg har litt asfalt å kjøre på :twisted:

Skrevet

I normale fall ville selvfølgelig Allroaden (og alle andre biler som trekker på fire) parkert meg og min RWD BMW på vinterføre.

Det som skjedde denne gangen var at bakken hadde en noe spesiell vinkling, bratt med litt sideveis helling, og dette taklet ikke elektronikken i Allroaden. Bilen stoppet momentant, den senket seg maks og ble liggende på understellet. I kjørecomputeren sto det bare at bilen var gått i "sleeping mode".

Det var ikke mulig å få liv i bilen før den stod på flatmark igjen, så den ble tauet/dratt, delvis på understellet(!) av en traktor.

"Forspranget ligger i teknikken"......jøss, da :)

Skrevet

Uproblematisk å komme seg opp ti Harry Asfalt Fjell. Kjørt opp med en E32 735ia uten antispinn og det gikk (ganske) greit, så da bør du klare det fint i din moderne BMW :D

Skrevet
  skillbill skrev:
Jeg har aldri hatt noe problem med og kjøre bayern på fjellet, og jeg bruker aldri ASC... og jeg kjører som oftest med full bil 5 pers+bagasje og skiboks;)

4WD vil jo selvfølgelig være en fordel uansett, men med gode dekk og kjørestil tilpasset føret skal det ikke være noe problem!

Og....BMW er jo mye kulere enn HONDA:P

Faktisk sant som du sier. Her hjemme er det en lei bakke opp til tomta, og når det er skikkelig drittføre (eller spennende som jeg liker å kalle det) så må ASC av for å komme opp.

Skrevet

kjør tysk, av med anti møkk og ligg breit!

suv'er og 4x4 biler har som regel møkkadekk, de kommer jo frem uansett tror de, det er når de må stoppe og svinge de driter seg ut.

bimmers er ypperlige vinterbiler,

de trenger bare vettuge førere.

Skrevet

Bruk BMW! Er mest rykter og plapper om at BMW ikke egner seg på vinterføre! Jeg har hvert år bevist det motsatte av hva folk hevder når det gjelder BMW og vinterføre. Har aldri møtt et problem, enda jeg bor i bakkebyen tromsø. 2nd gir og lavt turtall så ikke bilen river seg løst, så går det kjempelekkert.

Dessuten når du kjører i fjeller har du rimelig greit sig på bilen, bare og holde farta og kontrollere en fin sladd gjennom svingen :) Når jeg kjører til og fra fjellet (kilpisjärvi i finland) så sliter bestandi de andre bilene i svingene, jeg bare hiver bilen i en bitteliten kontrollert sladd, er så vidt ræva på bilen slenger, og de har ikke sjangs og holde følge!

Dette er dessuten med en E36 og en E34 Touring (som kan virke som et akebrett til tider, autolat i tillegg)

Nei! Bruk byern til det den er laget for!

Skrevet
  Håkon skrev:
Uproblematisk å komme seg opp ti Harry Asfalt Fjell.

.... eller som noen gjør... dropper ordet "fjell" i navnet og erstatter det med "by"... altså "Haby"... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...