S.Hafsmo Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 godt mulig denne ikke passer i dette forumet i det hele tatt, men er det mange her som har egen vinterbil? har litt lyst til å ha BMW'n stående i garasjen hele vinteren og vurderer å kjøpe meg en vinterbil, blir da en større redskap med 4x4. som f.eks hevet Toyota HiLux eller en Chevy pickup. noen som har bedre forslag kanskje? eventuelt hvor mye man antar det koster å ha en ekstra bil til vinterbruk.
eriklepe Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 kjøpte meg 93' 530iat til å bruke som arbeids og vinterbil, men foreløpig er den oppgradert til helårsbil pga salg av sommerbil. Men forhåpentligvis kommer ny sommerbil i hus før sommeren setter inn. Lenge leve optimismen. Det koster logisk nok det dobbelte av å ha 1 bil, bortsett fra drivstoffutgifter. Mulig du får ekstra rabatter hos forsikringselskapet. det fikk jeg. Å anskaffe vinterbil som erstaning for en "vanlig" e34/e39/e36/e46 i normal bruksstand ser jeg derimot ikke vitsen med.
Sir Hofstad Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Den 325en jeg kjøpte blir foreløpig sommerbil da den så og si aldri har vært kjørt på vinter, og saltføre. Opelen og E34 blir brukt på vinteren.
Yngvejos Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Jeg har e34 520i til vinterbil. Det eneste negative med vinterbil, er at man satser hardere fordi man ikke er så redd for bilen. Og så er det jo dobbelt opp med årsavgift og forsikringer.
anders87 Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Har en Ford Sierra Coupe som sladde/vinterbil jeg.. En '86 mod, rullet 121.000km nå En genial bil om vinteren, spør du meg! Trenger ikke og være så nøye heller, er jo ikke akkurat en Bmw det er snakk om
conan Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 vinterbilen min er en 325 ix. Den kan til tider være helt luguber på snø/is føre.
Mikke1981 Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Kjekkt med vinter bil heller ikke no spesielt å være redd for å parkere på store kjøpesentere der folk ofte slå opp dørene uten å bry seg!Min vinter bil er så stygg at jeg slipper å tenke på at det blir bulker riper stein sprut osv.(Volvo 340dl bakhjulstrek) 1981 mod
Saltkjelen Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Min bil kan vel egentlig ikke kalles for vinterbil ettersom den ble handlet inn da jeg var uten bil og på grunn av kjøpesentre. BMW'en brukes jo året rundt.. Jeg har imidertid valgt å koste på meg 10 000kr for en vinterbil/butikkbil ettersom det er dyrere å rette ut 15 parkeringsbulker fra hensynsløse idioter og at jeg faktisk kan ha en bil jeg ikke trenger å være redd for. Skal jeg i butikken, ja greit - da fyrer jeg opp butikkbilen istede for å påføre BMW'en masse slitasje med kortkjøringer.. Absoltt verdt invisteringen..
viplash Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Skal du ha en skikkelig vinterbil så kjøp en Mitsuboshi Outlander. De får du nye om du har en god del penger og bruke på en slik bil, eller så finner du en del brukt og
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 altså nå tenker ikke jeg på vinterbil i den forstand at den skal være mest mulig shabby. men pga fremkommelighet. hadde en mazda b2600 pickup en gang i min ungdom, og det er altså helt utrolig flott å slippe å tenke på om den skavelen som går tvers over innkjørselen er for høy/solid is. samt om det har snødd over natta og brøytebilen er opptatt med andre ting. dette er jo ting man kan totalt ignorere om man kjører en slik redskap. parkeringsplasser blir plutselig og veldig romslige da man kan parkere vertikalt i en skavel. det at det ikke er så viktig om bilen får en kakk er jo en ren bonus. og om noen slår opp døra på en parkeringsplass treffer de jo i værste fall senterkoppen på felgen. og ang. utgifter vil det jo ikke bli det dobbelte, da jeg vil tro en 2,4 diesel er både rimeligere å forsikre og kjøre enn bmw'n.
knut_olestad Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Sats på en Hilux diesel, går som ei padde, men tåler alt, ikke er de dyre å eie heller.
Johnny Bravo Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Jeg kjøpte meg en toyota hilux 86' med hevesett, bodylift og 35" hjul før vintern og det er helt Genialt! 328Ci'n står trygt og godt i garasjen og jeg trenger ikke å tenke på hver eneste lille snøklump på vegen, salt, fare for å treffe snøskavler etc. Jeg kjører hvor jeg vil og den går også på miljødiesel (les: grønn) Minuset er at det blir dobbelt opp med årsavgift og mere i forsikring (kan ikke skru ned forsikring på bmw'n da det er pant i bilen... )
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Tror nok det blir en HiLux. blir så dyrt å brumme rundt i en chevy pickup med 6,5 TD. blir det mye sporing med dem 35" hjula? og hvor stor penge måtte du ut med for den?
Johnny Bravo Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Overraskende behagelig å kjøre med.. lite eller ingen sporing. Hadde en nissan patrol en gang med 33" å den ristet noe heltjævlig mellom 60 og 80... Det lønner seg gjerne å kjøpe skikkelige dekk selv om de koster litt mer. Det blir mye gummi og de blir lettere urunde.. Gav 15 sauer for bilen, men da var det mangellapp på biltilsynet, knust stikkaksel, ikke skilt og ikke eugodkjent.. Nå er bilen iorden, men bærer preg av å være en 86 mod som er godt brukt.. Kunne gjerne vært litt mere motor da
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 hmm.. hørtes ut som en grei redskap det der. var noe sånt jeg kunne tenkt meg å ha. selvfølgelig hadde det vært greit med litt motor,men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å ha den et år eller 2 og kjøpe en pickup som bruker mere suppe en bmw'n.. du har ikke bilde av lux'en da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå