Gå til innhold

Min E34 M5 Touring...

Share

Anbefalte innlegg

kan jo forklare litt om det som er gjort.

girkassen ble tatt ut og der var simring foran og bak gåen så de ble byttet og ny olje.

clutchen slurte litt og den var gåen. trykkplaten var konet og ganske blå. lamellen var forsåvidt ikke nedslitt men byttet selvfølgelig den også, utløserlager ble også byttet.

bremserør fra abs sentral og hele veien bak til høyre kalipper ble også byttet. byttet bremsevæske på hele systemet samtidig med lufting.

og brilleforinger bak var en grei sak, bare løsne bolter og vekk med et gamle og få på plass de nye.

traversforingene var en lett match. slapp en bolt gjennom hylsen i foringen med stor nok skive på oppsiden så den ikke gikk gjennom, satt på en mutter og skive i enden, varmet rundt foringen så den "smeltet" og så var det bare og legge en planke bit mot traversen og finne fram brekkjern og tre inn på bolten og dra foringen ut. de nye gikk fint inni og alt ble skrudd sammen igjen.

tok av innsug og sjekket starteren for fikk ikke start på bilen, den var helt fin,bortsett fra den var "tørr" inni, smurte den opp igjen, rengjorde og sjekket børstene, de var fin, byttet likesågodt innslaget også når den først var så lett tilgjengelig.

lakket innsug.

byttet alle vakuumslanger under innsug. de var morken og sprekker overalt.

så også at det svettet olje på oljereturen fra toppen til blokken, var en o-ring som var borte vekk. ny montert. ny pakning på den som går i blokken også.

hadde et lite problem med svetting fra bunnpanne. skulle sjekke boltene og fikk sjokk. noen bolter kunne dras til 1,5 omdr. ikke rart det svetter da.

nye pakninger og oppheng til eksos da det var dårlig det som var der.

strammet opp håndbrekket. det var særdeles dårlig.

ledningsnett bakluke høyreside byttet. nå er alle lys tilbake og alt virker som det skal. er faktisk en helt grei jobb. ikke så vanskelig som jeg hadde trodd

og fikk endelig funnet ut hvorfor bilen ikke ville dra starter rundt, tok av deksel på rattstammen og rørte litt på ledningene som gikk til

tennigslåsen og da startet den helt fint, så blir nok å bytte de kontaktene/ledningene.

nye pakninger rundt toppdeksel/plugghull og nye plugger montert

ny hardykobling ble også montert da den gamle hadde sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var inne på etterkontroll idag. trodde alt skulle gå fint men den jævla håndbrekk faenskapet var ikke stram nok. strammet det eg kunne stramme den. var fin på høyresiden men ikke særlig effekt på venstre.

stresset meg for å kjøpe ny vaier og monteringssett og bremsesko.

fikk byttet alt i kveld og får håpe den går gjennom i morgen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har gjort en grundig jobb.

Var det mye arbeid å stille ventilene?

ja det skal ikke være noe gale no sånn sett hvertfall.

ventilene har jeg ikke justert ennå. skal på verksted å gjøre det samtidig med bytte av reg.kjede strammer fra org s38b38 til den bedre s50b32 strammeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge felger :D Selge? :P

Hva tid kommer hvite skilt da?

hehe bytte mot schmidt hjulene :whistle:

skulle på bt imorgen tirsdag og få coilovers og omreg til 5 seter. men idag selvfølgelig når eg fikk lappen igjen og alt så stoppet bare bilen, fikk ikke gnist og tok diagnose på den og da viste det seg at veivakselføler til tenning var defekt. får ny på onsdag så håper på ny time i neste uke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...