Gå til innhold

2008 BMW 320 DA Individual SedonaRed E92 - Endelig tilbake!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, jeg ser den.

Ville bare poengtere at tall ikke nødvendigvis forteller alt. :)

Skal prøve M3n i Skien på lørdag. Svarte den til forventningene dine? Er jo selvfølgelig begrenset hvor mye man får "testet", men man får jo et inntrykk.

Tja....det gikk jo bra, men det som er best er LYDEN. Den var rå.

Dessverre kan man ikke få brukt bilen slik den fortjener i Norge. Hatt en M5 i ett år, og det var slitsomt å holde seg i skinnet.

Ikke minst ble d slitsomt når service og bremsevedlikehold kom på 98.000 kr. Så...jeg hadde nok aldri brukt penger på en M-modell i avgifts-Norge en gang til.

Nå blir det E93 med 320D. Prøv den nye 177 hk diesel'n. Jeg ble sinnsykt overrasket over hvor bra denne går.

Med chip skal jo d være mulig å passere godt over 200 hk og 400 Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det resonementet der er jeg totalt uenig i.

Diesel har en karakteristikk som for meg blir totalt feil i en "sportslig" bil.

Dette handler for meg ikke om tørre tall, men hvordan en bil er å kjøre, hvordan den føles. En diesel har et altfor kort og stressende arbeidsområde til den type bil. Mener jeg.

Diesel passer i en stor og tung bil med automatgir. Evt i en traktor.

Som jeg har sagt før; ville heller hatt en bensin med 200hk enn en diesel med 300hk.

Ja, det er forskjell på oss.

Snakker man ren sportsbil vil vel bensin være å foretrekke ja. Men jeg hadde ikke vert serlig i tvil dersom det stod mellom bensin på 200hk å diesel på 300 hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det E93 med 320D. Prøv den nye 177 hk diesel'n. Jeg ble sinnsykt overrasket over hvor bra denne går.

Med chip skal jo d være mulig å passere godt over 200 hk og 400 Nm.

Forstår valget ditt meget godt og ville trolig ha valgt det samme selv. Vi som har x20d med 177hk og 350Nm vet hvor godt den går. Jeg er mektig imponert. ESS Tuning tar forøvrig den gamle 525d på 177hk og 400Nm til 225hk og 540Nm. Vi burde jo da kunne få tilsvarende ytelser, men nærmere 500Nm fra ESS tuning.. Det kommer til å bli helt rått! :o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...kanskje d.

Planen er å bestille en Montego Blå E93, med lyst hudintr og pianolakk lister, og ettermontere Aerodynamikk kit, samt senking, Xenon og alu.felger.

Men, tror nok jeg ikke handler på samme plass som den hvite og denne.

Noen intr? :?:

Jeg er intressert, men helst i å selge deg en ny bil!! Hvis du ikke kontakter meg så får jeg lete etter visittkortet ditt! Jeg følger med i denne tråden :wink:

Ps. Du får ta kontakt og gi meg GOD innbyttepris på min, så kanksje d. ;-)

Nr er 996 35 800 Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig bil. Ikke noe annet å si. Og må si jeg likte felgene. Me gusta!!! :shock:

Du skriver at du skal få inn xenon lys i sprederne (grøftelysene). Hvor får man tak i dette?

jeg kan skaffe deg Xenon til din bil. Ca. 1400 kr for hele settet.

Du kan få kjøpe mine felger:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12669627

Geir

Hei! Tøff bil.

Kunne du være så snill å røpe hvor man får tak i disse tåkelysene? Hva heter de?

Skifter man hele lyktene eller kan man skifte bare pærene?

Xenonlooken i kjørelys du har, er det fra Hoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en bil! :D Herlig!

Godt at noen er som deg. Fikk bare dritt på forum (ikke her da :) ) da jeg kjøpte caben min, pga jeg var 18 år da jeg kjøpte den. Har betalt alt selv, å lånet står på meg, så jeg ser ikke problemet i at jeg ikke skal få lov å ha bilen! :P

Man lever bare en gang ja! Godt bil valg btw! :) Selv ville jeg heller brukt 500,000 på en e46 m3, men! Lykke til med salget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig bil. Ikke noe annet å si. Og må si jeg likte felgene. Me gusta!!! :shock:

Du skriver at du skal få inn xenon lys i sprederne (grøftelysene). Hvor får man tak i dette?

jeg kan skaffe deg Xenon til din bil. Ca. 1400 kr for hele settet.

Du kan få kjøpe mine felger:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12669627

Geir

Hei! Tøff bil.

Kunne du være så snill å røpe hvor man får tak i disse tåkelysene? Hva heter de?

Skifter man hele lyktene eller kan man skifte bare pærene?

Xenonlooken i kjørelys du har, er det fra Hoen?

Xenon H11 selges på finn.no

Xenonlook i angeleyes er Höen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testfakta;

Type Kubikk Syl Ytelse 0-100 km/t Toppfart Forbruk

- 320d 1995 cm³ 4 177 HK/350 Nm 7,8 s 232 km/t 4,9 l/100 km

- 325i 2996 cm³ 6 218 HK/270 Nm 7,6 s 245 km/t 7,9 l/100 km

Nå vet jeg ikke hvor du fikk 7.8 sekunder fra, men den er høyst tvilsom. Regner med dette er cabrioleten du prater om? For coupéen av 325i går 0-100 på 6.6 sekunder, og 320d gjør det samme på 7.9 sekunder. Du kan prate så mye om dreimoment du bare vil, men i praksis er ikke 320d i nærheten av 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testfakta;

Type Kubikk Syl Ytelse 0-100 km/t Toppfart Forbruk

- 320d 1995 cm³ 4 177 HK/350 Nm 7,8 s 232 km/t 4,9 l/100 km

- 325i 2996 cm³ 6 218 HK/270 Nm 7,6 s 245 km/t 7,9 l/100 km

Nå vet jeg ikke hvor du fikk 7.8 sekunder fra, men den er høyst tvilsom. Regner med dette er cabrioleten du prater om? For coupéen av 325i går 0-100 på 6.6 sekunder, og 320d gjør det samme på 7.9 sekunder. Du kan prate så mye om dreimoment du bare vil, men i praksis er ikke 320d i nærheten av 325i.

Men sett i forhold til hva man betaler i avgifter for disse forskjellene...blir det marginalt, skrev jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...